Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte haft några problem med det, dock bara ägt den i 1 månad så kanske hade firmware updaten direkt?Har samma klocka, också mycket nöjd! Har du haft problem med att den hänger sig när du avslutar pass? Uppdaterade firmware och har inte sett några problem efter det (ta i trä)?!
Ska någon köra Sörmland Ultra? Fåtal platser kvar men jag är inte säker på att jag orkar träna tillräckligt mycket. Fast det kanske går att vålda sig igenom på 6 timmar utan träning.
Jag gillar hur du tänker!Öl ag kör en kall Öl efter alla pass över 5 km
Tre333 Springer för femte gången i Stockholm. Jobbet betalar startavgiften så det känns lättare att ställa upp då.Midnatssloppet snart i olika delar av landet. Någon som ska delta? Själv ska jag springa i Stockholm![]()
Vad hade du gjort för kilometertid om du inte stannat vid den solande kvinnan?"Med tanke på värmen är jag faktiskt ok med kvällens tid och distans"
Bra inställning men vill du utvecklas är lopp ett bra sätt att få draghjälp och ta i det där som man inte kan ta fram på vanliga träningspass.
Höll 5:45 fart 23,0 km grusväg i 30 graders solsken härom dagen, tack till kamelen för den tiden.
Stannade till vid en solande kvinna som glatt delade med sig av Försvarets hudsalva till mina lår,TACK !
Vad hade du gjort för kilometertid om du inte stannat vid den solande kvinnan?
Sörmland UltraMarathon? Vad är det för platt Stockholmar-jogg?
Rekommenderar er annars att komma ut lite och köra:
Axa Fjällmarathon
Sälen Fjällmarathon
Fjällräven Classic
Höga Kusten Trail
Tierra Arctic Ultra
Planerar att köra den första nästa år. PM:a om ni vill träna.
J
Jag har haft/har tankar på att ge mig på något av dessa lopp. Då även BAMM inräknat. Har ännu inte bestämt om jag ska våga, blir ju mycket backträning innan dess i så fall
Tänker du ge dig på ett lopp per år eller bränna av alla som en fjällöpningens klassiker?
Kul! Jag kör nog bara Axa Fjällmaraton nästa höst. Har vänner som sprungit och båda placerat sig top 10 och rekommenderat loppet starkt! Ska tydligen vara bra organiserat och fin bana.
Bara för dig att sätta upp ett mål och börja träna.Vad gällande backträning kan du leta reda på någon lång skidbacke och köra några ryck upp och jogga ned. Det är för jävligt första gången men blir bättre. Utöver det skulle jag planera in långa (över 2 h), gärna kuperade pass på stig. Ska du köra Fjällräven Classic skulle jag rekommendera att du lär dig att gå långa sträckor med ryggsäck. (vilket inte många är vana vid)
Lycka till!
Kul! Jag kör nog bara Axa Fjällmaraton nästa höst. Har vänner som sprungit och båda placerat sig top 10 och rekommenderat loppet starkt! Ska tydligen vara bra organiserat och fin bana.
Bara för dig att sätta upp ett mål och börja träna.Vad gällande backträning kan du leta reda på någon lång skidbacke och köra några ryck upp och jogga ned. Det är för jävligt första gången men blir bättre. Utöver det skulle jag planera in långa (över 2 h), gärna kuperade pass på stig. Ska du köra Fjällräven Classic skulle jag rekommendera att du lär dig att gå långa sträckor med ryggsäck. (vilket inte många är vana vid)
Lycka till!
Joo, det är väl bara att sätta igång. Har ganska bra grund att stå på då jag kört 2 h helgpass i stort sett hela löpsäsongen (med undantag för semestern då jag skalperat tån och skurit foten och suttit stilla därför) Det som jag behöver jobba på i dagsläget är ju att få in mer höjdmeter i passen då det är relativt okuperat närmast runt bostaden och jag sällan åker iväg för att springa. Dock kan ett par pass upp och ner kungsberget ge lite bra träning.
Det jobbiga när jag väl anmält mig och satt upp mål är ju att träningen övergår från att vara enbart kul till att pressa sig aphårt för att klara det man utsatt sig för att göra. Körde marathon två år sedan och klassikern förra året och har haft typ ett år för att komma tillbaka till att träna enbart för att jag tycker det är kul utan att stirra mig blind på tider (vilket lätt händer mig).
Har du kört många lopp tidigare? Tänker du dig köra efter något träningsupplägg eller bara freestyla efter dagsform och intresse? Skulle vara kul om det var ett gäng från KS som körde nåt lopp, så kan vi jämföra löpklockor i startfållan![]()
Sörmland UltraMarathon? Vad är det för platt Stockholmar-jogg?
Rekommenderar er annars att komma ut lite och köra:
Axa Fjällmarathon
Sälen Fjällmarathon
Fjällräven Classic
Höga Kusten Trail
Tierra Arctic Ultra
Planerar att köra den första nästa år. PM:a om ni vill träna.
Ska springa Ultravasan nästa helg. Kör med Camelbak 2 liter vätskeryggsäck på ryggen, fivefingers på fossingarna och Garmin 910xt som mäter tiden. Har ännu inget boende i Mora, så är det någon som vet var man kan hyra ett rum så skulle jag bli väldigt glad.
Starkt av dig! Berätta sedan hur det gick.Tja, det är de skor jag använder och har så gjort i flera år. Gillar den naturliga känslan med 0 i drop.
Tja, det är de skor jag använder och har så gjort i flera år. Gillar den naturliga känslan med 0 i drop.
Någon som sprang Midnattsloppet? Jag klockade in på 46.30, godkänt men inte mer. Hoppas på runt 42 nästa år.
Siktade på under 40 för första gången, fick sluttid 40.01retsamt som tusan men ändå mkt nöjd!