• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

God morgon!
20221103_080425-01.jpeg

Kanske tagits upp här tidigare, sorry i så fall, men det verkar som att Nymans tyvärr blivit av med sin AD-status för Lange. Närmaste AD nu blir väl Köpenhamn.

ALS lager flotte klokker, men når de nå skal følge samme "formel" som mange andre om å gjøre sine egen modeller så vanskelig å kjøpe - så gidder man jo ikke bry seg om ALS når de ikke bryr seg om kundene. Dette gjelder mange andre merker også - men blir kanskje ekstra synlig med ALS som har tatt kraftige grep for å gjøre seg "eksklusive" (i.e. nesten utilgjengelige). Synd.

ALS lager flotte klokker, men når de nå skal følge samme "formel" som mange andre om å gjøre sine egen modeller så vanskelig å kjøpe - så gidder man jo ikke bry seg om ALS når de ikke bryr seg om kundene. Dette gjelder mange andre merker også - men blir kanskje ekstra synlig med ALS som har tatt kraftige grep for å gjøre seg "eksklusive" (i.e. nesten utilgjengelige). Synd.
Ja du har rätt i sak. Vad jag förstått vill de ha 100% upfront om du beställer en modell som inte finns tillgänglig och dessutom tillämpar de en prisökning som saknar motstycke. MEN man skulle också kunna argumentera för att det är på tiden att de kommer ikapp konkurrensen. Diskutera i små grupper 😉

Ja du har rätt i sak. Vad jag förstått vill de ha 100% upfront om du beställer en modell som inte finns tillgänglig och dessutom tillämpar de en prisökning som saknar motstycke. MEN man skulle också kunna argumentera för att det är på tiden att de kommer ikapp konkurrensen. Diskutera i små grupper 😉

De gör ju otroligt små volymer av klockor så strategin är väl säkert rimlig, nu när dom "äntligen" har kommit upp i populäritet så de inte handlar till stora rabatter på andrahandsmarknaden. Men för mig personligen är de roligare klockorna alldeles för dyra, 5-6-700k SEK för en klocka är bara på tok för mycket för mig. Men somsagt, så små volymer, så det blir som RM och FP Journe, fantasi-prisade fina klockor.

Nån som har tips om handlare i EU för beg Lange? Hjälper en vän att leta (ska försöka hålla mig undan att själv stoppa fingrarna i syltburken) en saxonia thin i rosé.

Edit: bild roligare än inte bild

B8500A02-5544-4476-BDD9-17465D013BE3.jpeg

Nyheter om en månad, något ni hoppas på? Jag skulle gärna se Saxonian i 35mm med en svart tavla, både i vitt och gult guld. Gärna en Outsize date i mindre modell också.

Tillbaka
Topp