• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Langetråden

KlockS

Breitling

Bilagor

  • 0F37782D-7617-4DB7-965B-648FAB5E0BF0.jpeg
    0F37782D-7617-4DB7-965B-648FAB5E0BF0.jpeg
    244.3 KB · Visningar: 40

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Absolut. Men fick bli Lange1 istället.
Wow, stort grattis! Det är lite svårt att se på bilden, är det blå tavla? Är själv extremt sugen på den där, Vad fick du ge för den? Som jag förstått har de precis prisjustering. Har du stått på kö eller var det bara att köpa i butiken?

Återigen stort grattis!!
 

mario1971

Rolex
Lange gick ut en stund för att få lite frisk luft. Han kommer att tillbringa de kommande veckorna i en kall och mörk fängelsehåla, i gott sällskap. Jag kommer att påminna dem som inte känner till detta intressanta faktum - efter att fjädern är helt utrullad, när rörelsen avslutar sitt arbete och stannar, är sekundvisaren alltid placerad vid klockan 12. :cigar:
20220616_164109-01.jpeg
 

Laplander

Rolex
Det är så oerhört respektfullt och proffsigt när Anthony de Haas i en visning av ataljén svarar på frågan om hur lång tid en viss komplikation tar att tillverka.
Han förklarar ungefär: -Det är så olika från gång till gång, en urmakare presterar inte på topp varenda dag, vi är inga maskiner...
Jag är så otroligt imponerad av Lange 👍
 

mario1971

Rolex
Lade du undan din lange för att det var för varmt ute?

Jag tänkte om urverket kanske inte klarar temperaturer på 35grader, tex, eller om det kanske var så att du inte ville svetta ner armbandet mer än nödvändigt.

Otydligt ställd fråga, sorry.
Vid 35 grader C (varmt väder) väljer jag för bekvämlighetens skull klockor med armband eller gummi. Fast jag hade burit Lange i sådana temperaturer och ingenting hände honom. Bara alligatorremsan "blev svettig" och blev därför lite mörkare.
 
Vid 35 grader C (varmt väder) väljer jag för bekvämlighetens skull klockor med armband eller gummi. Fast jag hade burit Lange i sådana temperaturer och ingenting hände honom. Bara alligatorremsan "blev svettig" och blev därför lite mörkare.
Ok ok, jag reagerade bara för du skrev att den plockades fram igen när det blev svalare, tänkte om det kunde vara så hemskt att verket påverkades eller så, men kom att tänka på lädret sen. :)
 
Besökte Langebutiken i Dresden idag, Lange 1 är magisk 😍 i sitt större utförande, vem säger att dressare måste vara små? Zeitwerk ännu mer magisk i vad det är men mer topptung och klossig. Men vet inte riktigt varför jag provar klockor i denna prisklass, ENS VANLIGA TUDOR/OMEGA/ROLEX BLIR INTE VAD DOM VARIT EFTER DET…

Stämmer detta, fler som upplevt samma sak? Jsg har själv bara provat ett par Langes och Patek vid nåt enstaga tillfälle för att kunna ta ett foto, eftersom jag har vetat att det inte har varit nåt köp nära förestående så har jag inte velat ta upp för mkt tid när det har varit köer och grejer in i butiken..

Så, jsg har ett par klockor jag säkert skulle sälja om ovan nämnda kommentar stämmer, men idag är jag osäker på om jag vill sälja.

kommer jag som tex rolex fanboy att vilja sälja mina lite mer svåröverkomliga Rolexmodeller till förmån för en Lange (eller en patek)? Tex 2 eller 3 mot 1 Lange, är det värt det?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Lange 1: vet någon om det finns (har funnits?) en 1:a (utan månfas) som har lysmassa på rosemodellen (så som det är på wg)?



FBD1BDF1-1498-42E9-9C9D-887817405449.jpeg
67455D6E-A398-4209-981B-718ACA3FAB16.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor

Gold

Panerai
2-Faktor
Prishöjning med ca 5% från och med 1/10. Detta är på eur-priserna. Bekräftat av Lange-boutique
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
De håller ju på att tighta till hela distributionskedjan med färre återförsäljare och ist egna boutiquer så vi får väl se på sikt hur det landar.
Japp. Det är såklart bra att spela på exklusiviteten men de är ju inte lika synliga som andra oåtkomliga klockor generellt så det blir ett lite annat spel.
Men ja, time will tell
 
Topp