• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lansering Sjöö Sandströms Royal Capital redefined

Tycker den såg trevlig ut, dubbelplus för att den har datum! Men jag hade hellre sett det utan ( small seconds ) subdislen som indikerar sekunderna faktiskt!

11BC6AC9-022D-4216-9BDC-5F49416F0548.png
 
Senast ändrad:
Ser schysst ut, bra datumfönster, snyggt läder, Sverige-färger. ;)
Synd att de alltid har för korta visare, förstår inte hur svårt det kan vara att använda rätt längd på visarna.
Jag håller ”nästan” med, jag vet inte om det skulle vara snyggare med längre minutvisare eller inte, men det är lite störande att den är så pass långt ifrån minutstrecken. Jag misstänker att minutvisaren har lika mycket luft upp till ytterkant av index som timvisaren har till innerkant av index. Men det är klart, när visarna är så pass trubbiga spelar det mindre roll för precisionsavläsning :rolleyes:
 
Jag håller ”nästan” med, jag vet inte om det skulle vara snyggare med längre minutvisare eller inte, men det är lite störande att den är så pass långt ifrån minutstrecken. Jag misstänker att minutvisaren har lika mycket luft upp till ytterkant av index som timvisaren har till innerkant av index. Men det är klart, när visarna är så pass trubbiga spelar det mindre roll för precisionsavläsning :rolleyes:
Klockan borde egentligen vara 37/38mm för att vara perfekt. Tänk om de släpper en mindre variant då kan de återanvända visarna!
 
Jag tycker att tillägget av datumet är helt rätt, snyggt jobbat. Den blåa ser riktigt trevlig ut. Är inne på samma spår som @Cristian gällande storkleken, dra ner den 2-3mm och det skulle bli en mer proportionerlig enligt mig.
 
Ingenting för mig. För långa index samt datum är väl det jag tycker förstör mest :)
 
Nja. Sedan finns det ju extremt många fina dressur i den prisklassen som lockar med roligare stamtavla.
 
Man kan ju undra varför vissa kör så stora loggor på tavlan? Är ett rätt nytt fenomen.
 
Senast ändrad:
Föredrar i inbördes ordning:
1) min Royal Steel Classic 41mm
2) den tidigare versionen av Royal Capital
 
En fundering också: hade det inte varit intressant med kronan kl 02:00, vilket är Sjöö Sandströms kännetecken?
 
Fin ,
Men för långa index
Datum kunde skippas
Bort med "Stockholm" på tavlan
Mindre logga
Nån annan färg på loggan
 
Mycket bra klocka, perfekt utvidgning av Royal Capital. Totalt missriktat med limiterat och en prisnivå eoner bortom var S&S är varumärkesmässigt. Förstår att man vill bli något ännu mer än vad man är men bara överprisa en hygglig produkt är inte rätt väg att komma dit i min bok.
 
Mycket bra klocka, perfekt utvidgning av Royal Capital. Totalt missriktat med limiterat och en prisnivå eoner bortom var S&S är varumärkesmässigt. Förstår att man vill bli något ännu mer än vad man är men bara överprisa en hygglig produkt är inte rätt väg att komma dit i min bok.
Den första versionen i guld sålde väl slut?
 
Säljer man alla på ett dygn så är de ju för billiga.
De bör ju veta vad de kan ta för dessa med tanke på att det är andra batchen.
Jo så är det säkert men jag tror bara inte på devisen att bara för att man kan sälja en viss vara till ett visst pris så innebär det likamedtecken med att det är rätt strategiskt val.
 
Mycket negativa synpunkter, men det är ju alltid lättare att peka ut det negativa än det positiva.
"Långa/korta visare, långa/korta index, datum/inget datum, liten/stor logga osv." Jösses.

Den är bra, men inget för mig personligen pga att den är för dressig. KS är nog inte hela målgrupen ändå. Hur hade eran perfekta RC sett ut, ni som påpekar bristerna?
 
Tillbaka
Topp