• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania TG 195 bildfråga

Pdson

Omega
Hej på er, en liten fråga , har nån av er kommit i kontakt med denna skadade TG förr? Frågar pga jag "köpt" den , men lite mkt undanflykter ang frakt till mig.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    63.3 KB · Visningar: 502

Pdson

Omega
Hej tack för svaret, jag har pröjsat för uret och den ska finnas i Sverige, väntar in den på posten, men det är lite många olika ursäktanden varför den inte är skickad :-(, ibland så kan iofs ursäkter vara befogliga , så jag kan ha fel, men det har gått en vecka nu...och den skulle vart skickad sen var den inte skickad osv, därav min fråga ang bilden om någon hade sett den förut....
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hej tack för svaret, jag har pröjsat för uret och den ska finnas i Sverige, väntar in den på posten, men det är lite många olika ursäktanden varför den inte är skickad :-(, ibland så kan iofs ursäkter vara befogliga , så jag kan ha fel, men det har gått en vecka nu...och den skulle vart skickad sen var den inte skickad osv, därav min fråga ang bilden om någon hade sett den förut....
Har inte sett just den förut, men den är riktigt grym!! Vad fick du ge för den och vart hittade du den?
 

Pdson

Omega
Jag gav 800 för den och ett till ur, hittade en annons på FB, så inge jättepengar att förlora, men jag gillar just TG och hade tänkt att låta en urmakare renovera den och sen använda den daglig klocka.Men vi får bör se om den dyker upp, för övrigt är det en -54.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    41.2 KB · Visningar: 109

Pdson

Omega
Jo absolut, men ibland så är ju vissa saker för bra för att vara sant:), men de kommer iofs inte att vara gratis o renovera den heller...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jo absolut, men ibland så är ju vissa saker för bra för att vara sant:), men de kommer iofs inte att vara gratis o renovera den heller...
Det är en riktigt bra affär, hoppas för din skull att det inte är för bra för att vara sant. Inte någon uppdatering från säljaren idag?

Som jämförelse köpte jag en 192 g i dåligt skick, utan tre kronor för 1000 kronor.
 
Som du säkert känner till är priset lite för bra för att vara sant. Säger inte detta för att stressa upp dig utan håller tummarna för att det löser sig med leverans.
Det verkar som du är medveten om att det är lite av en chansning, så hoppas den går hem!
 

Pdson

Omega
Hade "för bra för att vara sant" i beräkningen:), men samtidigt så verkar säljaren "seriös", verkar rent av dumt att sälja skrot o blåsa nån för så lite pengar..Har inget nytt att medels i caset ännu..:
 

Pdson

Omega
De låter ju fenomenalt, utan tvekan så behöver hon ett nytt glas:) , någon som har tips om vem som renoverar urtavlor ??
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
De låter ju fenomenalt, utan tvekan så behöver hon ett nytt glas:) , någon som har tips om vem som renoverar urtavlor ??
Jag skulle inte röra tavlan! Kan bli fruktansvärt fel ifall fel gubbe rör den. Sedan är många klocknördar/samlare som hellre vill ha en möglig än en ommålad.
NOS minut och timvisare har jag sett folk sälja, så det finns att få tag på. Sekundvisare kan bli lite lurigare. Ifall du inte hittar någon nos sekundvisare så låt den sitta kvar som sitter på.
 

Pdson

Omega
Jag kan hålla med om att behålla den som den är, just nu vet jag ju inte ens hur den ser ut riktigt :), låter kanon att dr finns nya visare till uret i omlopp.
 
800kr var ett riktigt bra pris. Fungerar den? Jag hade en stämplad med tre kronor men den var i behov service. Tyvärr var det omöjligt att få tag på delar för urverk enligt klockmakaren på söder i Stockholm. Lycka till hoppas det hår bättre för dig.
 

Pdson

Omega
Nu hemkommen från jakt o fann Lemaninan o en Svalan i ett kuvert helt utan packmaterial....kunde lika gärna åkt ur kuvertet efter vägen, som ni ser är urtavlan hårt åtgången, vet inte riktigt hur jag ska göra med den, för min del gillar jag patina, men vet inte riktigt vart denna tavla hamnar i de resonemanget...
Kunde inte låta bli att testa den, och den tickar o nollställer sig via knappen , så långt allt väl.
Åker till urmakaren idag som får slå en till på den, om jag fattat de hela rätt så finns det fler Lemaninas som delar samma visare.Tips mottages gärna vad/hur göra med urtavlan....
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    157.6 KB · Visningar: 213
  • IMG_0546.JPG
    IMG_0546.JPG
    149.7 KB · Visningar: 205
  • IMG_0547.JPG
    IMG_0547.JPG
    105.6 KB · Visningar: 192

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu hemkommen från jakt o fann Lemaninan o en Svalan i ett kuvert helt utan packmaterial....kunde lika gärna åkt ur kuvertet efter vägen, som ni ser är urtavlan hårt åtgången, vet inte riktigt hur jag ska göra med den, för min del gillar jag patina, men vet inte riktigt vart denna tavla hamnar i de resonemanget...
Kunde inte låta bli att testa den, och den tickar o nollställer sig via knappen , så långt allt väl.
Åker till urmakaren idag som får slå en till på den, om jag fattat de hela rätt så finns det fler Lemaninas som delar samma visare.Tips mottages gärna vad/hur göra med urtavlan....
Härligt att du fick hem den, och tur att den inte försvann på vägen :) Grattis till fyndet! Låt tavlan och visare vara, för det är ju en sån där bombklocka va ;)
 

Pdson

Omega
sisådär, klockan inlämnad, när beoeten öppnades så kom den typiska doften från mililärt materiel, klart häftigt :), en bild på urverket här under, klockan ska nu genomgå helservice , glasbyte och visar byte av den trasiga minutvvsare, när de gällar urtavlan så får vi se hur den ser ut efter att visare mm har demonterats, om någon har nån urtavla över i bättre skick så hojta till!! :)
 

Bilagor

  • IMG_0548.JPG
    IMG_0548.JPG
    134.4 KB · Visningar: 120

Ako

Rolex
2-Faktor
sisådär, klockan inlämnad, när beoeten öppnades så kom den typiska doften från mililärt materiel, klart häftigt :), en bild på urverket här under, klockan ska nu genomgå helservice , glasbyte och visar byte av den trasiga minutvvsare, när de gällar urtavlan så får vi se hur den ser ut efter att visare mm har demonterats, om någon har nån urtavla över i bättre skick så hojta till!! :)
Strunta i att försök bättra tavlan tycker jag.
 
Topp