• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania TG 195 bildfråga

Hade låtit urmakaren ta bort allt löst på tavlan och låtit den vara sen. Om möjligt bara räta ut minutvisaren och låta den vara med. Kommer matcha urtavlan fint.
Skön klocka trots sina skador!
 
800 är så galet att jag nästan börjar grina, grattis! F.ö. så får jag hålla med de andra om att tavlan borde få leva.
 
Ja de var ett riktigt bra pris, det ingick även en gammal Svalan herrklocka i köpet :)
Som det ser ut mår klockan uret bra inuti. Jag bestämt framtiden för klockan ,jag hade tur att finna en "ommålad" urtavla till den och en begagnad minutvisare, urtavlan är inte helt 100, men jag kommer att låta den monteras i TG´n tills vidare, och orginaltavlan kommer sparas orörd till klockan, de möjliggör ett framtida byte till orginalskick.
(Jag har aldrig ägt ett armbandsur förr på 42 år, och har tittat på Panerai och Rolex, men känns inte riktigt som min stil, så att denna dök upp var superbra, den kommer att användas till vardags och inte ligga i en låda, den passar för övrigt bra till mitt Miltariasamlade som handlar om svenska vapen från 1700 tal till 1967).
 

Bilagor

  • hands_tg195_2.jpg
    hands_tg195_2.jpg
    48 KB · Visningar: 125
image.jpeg
Nu är min TG tillbaka från urmakaren, och jag är riktigt nöjd, tavlan som sitter på är redialad, (inte helt superbra), ny fjäder och bättre minutvisare, gamla tavlan är sparad och givetvis den körda minutvisaren, diff i lumen på minut och timvisare, men kommer inte göra nåt åt det, känner mig klart nöjd med tanke på de tidigare skicket:)
 
image.jpeg
Nu är min TG tillbaka från urmakaren, och jag är riktigt nöjd, tavlan som sitter på är redialad, (inte helt superbra), ny fjäder och bättre minutvisare, gamla tavlan är sparad och givetvis den körda minutvisaren, diff i lumen på minut och timvisare, men kommer inte göra nåt åt det, känner mig klart nöjd med tanke på de tidigare skicket:)
image.jpeg
Bef urtavla , möjlighet finns ju att byta om andan faller sig på..
Är den nya tavlan nygjord? Tycker den gamla är ball även om den är sliten!
 
image.jpeg
De är en redialad tavla som jag hade tur att hitta, så jag kan byta tavla när jag får lust till den gamla :), Men nåt knepigt är det med Lemanian, Siri svarar inte när jag ropar på henne.....
 
Senast ändrad:
Nu kommer väl vissa att ogilla mig här:), Men grejade lite med den gamla flagnade tavlan o återmonterade den, ni kan se längre upp i tråden hur den såg ut före (vattenlösning färg så klart) :) Klockan fick ett nytt liv med gamla orginaltavlan, vi får se hur länge sifferlumen håller sig kvar....nära damm nu.....
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp