• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemmy 1945-2015

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En sorgens dag, verkligen :( http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22011557.ab
Här kan ni skriva en sista hälsning till denna legendar, själv är jag alltför bedrövad just nu för att få fram något.
R.I.P Ian Fraser Kilmister...
image.jpg

"Motorhead, remember me now Motorhead alright"

Edit: Jag hade turen att se Motörhead live två gånger, jag vet att många har sett dem betydligt fler gånger än så.
Bägge konserterna var i Oslo, 1999 och 2000. Minns dem bägge med ett leende.

På den första gick jag med min gode vän Svein, vi lyckades armbåga fram oss nästan helt till kravallstaketet. En bra bit in på spelningen stod vi där svettiga som as och diggade för fulla muggar. Rätt vad det var såg jag en liten glipa i första ledet,
jag behövde inte mer än nicka åt min gode vän för att han sekunden därpå förpassade alla till vänster om oss typ 45 cm i sidled och vips kom vi längst fram :)

På den andra stod jag under deras anthem "Overkill" totalt slut i kroppen ungefär en meter framför höger högtalarset.
Under hela låten körde de i vanlig ordning stroboskop ljus nonstop i typ 5 minuter, jag kände luftdraget från högtalarna mot mitt ansikte hela tiden och jedrar i min lilla låda vad lycklig jag var.
 
Senast ändrad:

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Läste det med sorg... Tur man har sett bandet ett antal gånger i alla fall. Alltid lika bra.
Inte överraskande att han inte skulle få finnas med oss så länge till, dock.

R.I.P Lemmy!

Passande klipp:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det var väl inte så oväntat med tanke på hur han levde sitt liv :(

Rolig anekdot från Ian Haugland var när Europe stötte på Lemmy på en bar i London 1987.
Joey går fram till Lemmy som spelar flipper och säger:
"Hi Lemmy! I'm Joey from the rock band Europe"
Utan att titta på Joey svarar Lemmy:
"Europe is not a rock band"
:D
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Som göteborgare och fd festprisse stötte man ofta på denne lugne herre sippandes på ett glas vid Black Jack-bordet på Park Lane, dessutom var man bortskämd med att Motörhead ofta spelade i Göteborg. White Line Fever lästes med stor behållning! Det är en oersättlig förlust för rock'n'roll-världen.
R.I.P.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I "white line fever" beskrivs det hur Keithan brukar/brukade byta blod för att rena sig och när Lemmy frågade läkaren o samma behandling så skulle läkarna förklarat för Lemmy att han skulle dö av rent blod.

En annan del av boken beskriver när Lemmy var roddare åt Beatles, de första två tredjedelarna av boken är obligatoriska för ett Motörhead-fan

Såg dom på 80-talet på Hovet, overkillplattan, no sleep until Hammersmith. Annika Sundbaum Melin skrev för Hammer om hur hon försökte vara Motörheadgroupie... Priceless

Min favoritlåt - The chase is better than the catch.

RIP Lemmy... och som en konsekvens även Motörhead
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack alla som skrivit i tråden, jag är nyss hemkommen från jobbet och det har knappt sjunkit in ännu :(
Jag säger som Mattis sade i filmen om Ronja Rövardotter när Skalle-Per dog.
-Han har funnits jämt, men nu finns han inte mer...

Ikväll höjer jag glaset för Lemmy, mannen som för mig mer än någon annan definierat vad Rock and Roll är.
Orkar inte ens bli förbannad på skitkameran... Skål !!!

IMG_1176.jpg
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Sett motorhead fyra ggr, partat med dom en gång, ledsamt det som inträffat. Lika ledsamt är att specials trummis john bradbury också gått bort idag och i en mer ringa ålder än lemmy.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
RIP Lemmy. Man blir ledsen när ens ungdoms idoler börjar dö av som flugor på senhösten... Oersättlig.
Jomenvisst, Motorhead var ju Lemmy likväl som Lemmy var Motorhead. Tack för din post :)
Undrar i mitt stilla sinne vad Phil och Mikkey kommer att göra härnäst...
Mikkey är nog hemma i Göteborg nu över jul, men sedan då ?
Faaaasen allt känns bara surrealistiskt. Kan ingen se till att spola tillbaka tiden 48 timmar ?????
 
Det kommer verkligen att suga nå jävulst här framöver. Ozzy, Rob Halford, Biff Byford, U.D.O Dirkschneider osv.

Alla är typ 70++ har levt ett hårt liv och vi vet alla åt vilket håll det går.

Jag är själv född i början av 80 och under precis hela min uppväxt så har jag lyssnat på NWOBHM från det första jag kan minnas, så det kommer helt klart att bli en omställning framöver..
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Sprang på honom på en krog vid Stureplan för sådär tio-femton år sedan, umgicks med några i ett band som öppnade för de på deras Skandinavien turné. Hur som helst var han en jävigt rolig snubbe och med tanke på hur hårt han festade den gången så är jag förvånad att han klara sig så länge.
 

Jaguaren

Omega
Jag blev verkligen ledsen när jag fick veta att han gått bort.
Jag har sett Motorhead rätt många gånger och den spelningen jag minns mest var i Köpenhamn på en teater där murbruket lossnade från väggen under deras konsert.
När vi sedan kom hem till Malmö dök Motorhead och Lemmy upp som prisutdelare på en Fröken Skåne tävlingen. Jag har aldrig efter det sett så rädda tjejer efter att Ace of Spades sattes igång på högsta volym och Lemmy kom upp på scenen.
Efter det bjöd Lemmy mig på whisky och en lång pratstund i baren.
Tack för allt du gjort Lemmy !
R.I.P
 

Heritage

Omega
Lemmy, du fick din kväll idag. Spelat så att grannarna inte missat det heller;)
Fick nöjet att vara din livvakt på 80-talet och har min väst kvar med Security.
Som din flaska sa, Absolute Poison, är ungefär som jag känner.
R.I.P and rock on.......
 
Topp