Tack! 18mm är bandbreddenVad är det för bandbredd? Kanske har ett du kan få karva i grym klocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! 18mm är bandbreddenVad är det för bandbredd? Kanske har ett du kan få karva i grym klocka!
Det var på tiden! Jättegrattis! Och jag tycker att det ser rätt fräckt ut med det grå bandet.Såååå…. den som väntar på något gott
Nu på armen. Nyservad och fin. Tickar på bra! @Daniel Mathisen som har hjälpt mig serva och laga klockan. Daniel fick tillslut tillverka en del som var svår att få tag på, en tunn liten fjäder hade gått av (till sekunden?) och tvingades tillslut tillverka en ny. Kaliber 411 (samma som samtida Reverso med centrumsekund). Nytt glas också då det gamla var sprucket.
Satt på ett NOS Gucci band. Köpte några olika för ett tag sedan. Får se om jag går på grått eller röd-brunt.
Massive guldspännet som följde med är monterat!
Bandval..
Nya fjädern;
Stort tack Daniel!
Jäklar vad läckert!Såååå…. den som väntar på något gott
Nu på armen. Nyservad och fin. Tickar på bra! @Daniel Mathisen som har hjälpt mig serva och laga klockan. Daniel fick tillslut tillverka en del som var svår att få tag på, en tunn liten fjäder hade gått av (till sekunden?) och tvingades tillslut tillverka en ny. Kaliber 411 (samma som samtida Reverso med centrumsekund). Nytt glas också då det gamla var sprucket.
Satt på ett NOS Gucci band. Köpte några olika för ett tag sedan. Får se om jag går på grått eller röd-brunt.
Bandval..
Nya fjädern;
Stort tack Daniel!
Jäklar vad fin den blev! Röstar för grått bandSåååå…. den som väntar på något gott
Bandval..
Nya fjädern;
Stort tack Daniel!
När jag läste detta inlägg satt jag och tänkte ”fan att jag är så dålig på att fota det jag gör, hade suttit fint med en bild på fjädern monterad i verket också”.Såååå…. den som väntar på något gott
Bandval..
Nya fjädern;
Stort tack Daniel!
Stor urmakarkonst, vet att sådan tillverkning är tidsödande. Jag önskar dock att det här blev vanligare bland fristående urmalare för att kunna rädda äldre ur utan att behöva skicka till moderskeppen med vansinnig nota och risk för servicetavla och liknande...När jag läste detta inlägg satt jag och tänkte ”fan att jag är så dålig på att fota det jag gör, hade suttit fint med en bild på fjädern monterad i verket också”.
Nu när lillan håller mig vaken mitt i natten fick jag för mig att gå igenom bilderna i mobilen och se på fan! Jag hade ju tagit en bild med fjädern monterad! Inte den bästa bilden, men än dock