Tänkte att vi kunde, tipsa/recensera varandra om bra böcker osv, allt från deckare, drama, komedier, självbiograf, tecknade serieböcker osv.
Jag börjar med, gatukatten Bob som jag precis läst ut, en var, charmig bok om en gatukatt som blir döpt till Bob. Han träffar en kille som försöker att bygga upp ett liv efter missbruk m.m. Han träffar Bob, och helt plötsligt får livet ett helt nytt betydande. Jag älskar den, mest kanske pga av Bob, men jag älskar när folk reser sig på tio. Jag ger denna bok, 4.5/5
.
Nästa bok får bli
, oj, oj vad trött man blir. Denna bok fick inte min syn på Zlatan att bli bättre, som vanligt så är han inte ödmjuk för fem öre. Jag tycker mer att boken blir en hyllning till sig själv, och det är kanske det som är meningen. Visst fick den mig att skratta några gånger, men det var gångerna han inte pratade om sig själv i egen hög person, det var gångerna han pratade om Mino Raiola, Capello, Van Basten m.fl. Nej detta var ingen bok jag gillade. 1/5
Sist men inte minst vill jag slå ett slag för tecknade serieböcker, jag gillar denna Elvis,
, skriven av Tony Cronstam och hans ex fru Maria Cronstam. Lite vardags komik, där huvudpersonerna är 2 sköldpaddor, förmodligen är dom baserade på sina egna livserfarenheter, många skratt blir det i alla fall. Denna tecknade seriebok ger jag 5/5, har alla som släppts sedan år 2000, jag tycker den är klart läsvärd, men det kan bero på att min humor är som den är, lite åt kiss och bajs hållet
Jag börjar med, gatukatten Bob som jag precis läst ut, en var, charmig bok om en gatukatt som blir döpt till Bob. Han träffar en kille som försöker att bygga upp ett liv efter missbruk m.m. Han träffar Bob, och helt plötsligt får livet ett helt nytt betydande. Jag älskar den, mest kanske pga av Bob, men jag älskar när folk reser sig på tio. Jag ger denna bok, 4.5/5
Nästa bok får bli
Sist men inte minst vill jag slå ett slag för tecknade serieböcker, jag gillar denna Elvis,