• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla Boktips tråden!.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har tvingat mig igenom en av varje jag räknat upp och Kafkas tre romaner. Innehållet är ungefär lika originellt som den Googlesökning man gör när man söker efter "klassiker man måste läsa".

Du borde ha slutat efter två. Att fortsätta läsa böcker man inte gillar är som att fortsätta äta en härsken köttbit i hopp om att den blir godare mot slutet.
Men hur kom kvasiintellektuell in i bilden? Menar du att man inte kan gilla Hemingway eller Kafka annat än i syfte att försöka stila eller göra sig märkvärdig?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har tvingat mig igenom en av varje jag räknat upp och Kafkas tre romaner. Innehållet är ungefär lika originellt som den Googlesökning man gör när man söker efter "klassiker man måste läsa".
Precis som du skriver, så läste inte jag, utan tvingade mig igenom en av Kafkas böcker (Processen). Jag är däremot på sista sidorna i Moby Dick och det är en bok som jag varmt kan rekommendera.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Något skruvad historia om ett gäng svarta handlingskraftiga personer i USAs rasistiska 50-tal. Science fiction, spöken och magi i en salig och snabb läst men kul blandning. Kommer som tv-serie i höst. Känns givet.

61vz6KncQkL._SX324_BO1,204,203,200_.jpg
 
Topp