• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Limited Edition

MrJazze

Silver
2-Faktor
Har fått en bra deal på en helt ny Certina DS 1 chrono månfas limited edition 500 st.
Nu till min fundering. Denna klocka har jag sett i flera snarlika versioner, endast småsaker skiljer tex som annan färg på små detaljer. Pratar man 500 ex av vardera eller tot 500 ex? Hittar ingen bra info om detta men jag får en känsla av att klockan inte alls är särskilt limiterad.. Någon som kan stötta?

Har fått en bra deal på en helt ny Certina DS 1 chrono månfas limited edition 500 st.
Nu till min fundering. Denna klocka har jag sett i flera snarlika versioner, endast småsaker skiljer tex som annan färg på små detaljer. Pratar man 500 ex av vardera eller tot 500 ex? Hittar ingen bra info om detta men jag får en känsla av att klockan inte alls är särskilt limiterad.. Någon som kan stötta?

Jadu...har du någon bild på klockan du pratar om?!

Är det denna du menar?!
b2b752f70943a7889455b701bf01d047.jpg

Hittade något här!
http://forums.watchuseek.com/f2/certina-ds-1-chrono-moonphase-864933.html

Jag var tvåa på bollen med några sekunder :) Såg den länken också, men det står bara att det är 500ex tillverkade och inte specifikt om det är av den modellen eller om det är av samtliga varianter på månfasen. Det mest troliga dock är väl att det har tillverkats 500st av varje sort. Det var för övrigt en bra genomgång av klockans funktioner i länken.

Jag var tvåa på bollen med några sekunder :) Såg den länken också, men det står bara att det är 500ex tillverkade och inte specifikt om det är av den modellen eller om det är av samtliga varianter på månfasen. Det mest troliga dock är väl att det har tillverkats 500st av varje sort. Det var för övrigt en bra genomgång av klockans funktioner i länken.

Så kan det vara ibland, hittade även denna på kaplans, så frågan är väl hur roligt det kan vara att äga denna Certinan?! Vet inte om jag skulle betala så mycket för en Limiterad klocka! Verkar som dom har släppt den tidigare också.

certina.JPG

Ja jag såg den men fick ingen klarhet i antalet klockor.

Modellen verkar ju vara från minst 2013 om man går på datumet på länken, men går uppenbarligen att köpa ny från butik fortfarande. Är det ny eller begagnad du har fått erbjudande om?
Ny i butik verkar bara vara svart eller silvertavla. De äldre har vit tavla, eller om det är en synvilla. Gillar modellen och men tycker att 10k är mycket för en Certina, blev dock mer intresserad när jag fick erbjudande om en limiterad för samma pris.

Ja jag såg den men fick ingen klarhet i antalet klockor.

Jag tror att du kan utgå att det är 500st av varje. Enligt länken till Kaplans som @Affe postade, så var den gamla modellen även den en upplaga på 500 och dessutom numrerad. Hade det varit 500st totalt av både svarta och vita är jag övertygad om att man hade delat upp det och klassat det som limiterat till 250st per färg.

Jag tror att du kan utgå att det är 500st av varje. Enligt länken till Kaplans som @Affe postade, så var den gamla modellen även den en upplaga på 500 och dessutom numrerad. Hade det varit 500st totalt av både svarta och vita är jag övertygad om att man hade delat upp det och klassat det som limiterat till 250st per färg.
Misstänker det, tack ska ni ha!:)
Kan inte rå för det men jag är sugen på något "mindre vanligt".

Ny i butik verkar bara vara svart eller silvertavla. De äldre har vit tavla, eller om det är en synvilla. Gillar modellen och men tycker att 10k är mycket för en Certina, blev dock mer intresserad när jag fick erbjudande om en limiterad för samma pris.

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar :) DS1 med månfas verkar ju bara finnas som limiterad så vad är det du jämför med?

Ds1 chrono finns ju att hitta för runt 10k, månfasen är den limiterade och är normalt något dyrare. Månfasen finns med svart eller silvertavla.

Är det silvertavlan du har fått erbjudande om, eller får du välja? Om du får den limiterade för 10 tycker jag att du ska slå till. Många komplikationer för pengarna :)

Tillbaka
Topp