David
Bödeln
De vill ju sälja nytt!!
Men de kommer inte att sälja några nya om klockorna finns att hämta gratis på blocket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De vill ju sälja nytt!!
Men de kommer inte att sälja några nya om klockorna finns att hämta gratis på blocket.
de har ju redan sålt ett par hundra till VW
Förutsatt att VW faktiskt betalat för dem.
Förutsatt att VW faktiskt betalat för dem.
Fick svar från min VW kontakt, klockorna är absolut inte gratis.....sedan fanns det fler incitament för SS också
Klockorna är nu slut, dvs de får inte fler av SS...den batch som beställdes är levererad till VW....
Har lagt bud på ett par.
De kommer sjunka ännu mer, bättre ha is i magen.
Majoriteten av de som fått dessa tycker 5-10k är för mkt för en klocka.
Jag köper vid 8k
Fick svar från min VW kontakt, klockorna är absolut inte gratis.....sedan fanns det fler incitament för SS också
Vad är det jag missar?
mvh
garfield
Asså, jag fattar ingenting. Kan någon vänligen sammanfatta! SS ger bort klockor om man köper en VW. Verkar dumt, men det är deras val. Plötsligt dyker det upp en massa SS på internäät och det är från VW köpare som kränger klockor de fått vid bilköp? Vad är det jag missar?
mvh
garfield
SS säljer klockorna till VW som i sin tur ger bort dem.
Aldrig sett modellen tidigare. Kan inte påstå att digitalklockor intresserar mig (även om det gömmer sig en under locket på min chronolink). Den där modellen tycker jag dock är riktigt cool!
Tackar för info om modellen!Det var en variant som såldes för ca 12-13 år sedan. Den var profilerad mot segling (bla hade de ngn koppling till Volvo Ocean Race) och kom i två olika varianter, en svart och en "vanlig". Den har väl fått lite kultstatus eller i alla fall ett visst samlarvärde på senare år.
För länge sedan hamnade jag på en middag tillsammans med en av de ansvariga för Volvo Ocean Race från Volvo. Han bar en S&S Chronolink och efter ett tag började vi prata klockor. Han berättade då att de hade ett gäng S&S, både ORC och Chronolink, som blivit över. Jag fick erbjudande att köpa en till ett rätt bra pris (ORC för 12 tkr om jag minns rätt) men jag stod över.
Det tycker jag.Gillar den.
För 9 måste det väl vara ett ok köp?
Det tycker jag.
Fortfarande en schysst klocka. Känner man att man gillar den, och har 9k så absolut. Varför inte. Klart att man inte köper den som investering,I min bok är det inte ens ett bra köp på 9. Efter detta är den helt iskall och bara en sjukt överprisad digitalare. Från en ball nästan kultklocka. Trist.
Fortfarande en schysst klocka. Känner man att man gillar den, och har 9k så absolut. Varför inte. Klart att man inte köper den som investering,
Lite som att jämföra äpplen och päron.Absolut. På samma sätt som att folk som vill gärna får köpa DW, Triwa, osv... Men jag vill inte göra det.