Aha….tackar!!Märkligt. Gå till Globen kan du göra men inte för att lämna den till KM.
De har klappat igen. Du får ta dig till fältöversten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha….tackar!!Märkligt. Gå till Globen kan du göra men inte för att lämna den till KM.
De har klappat igen. Du får ta dig till fältöversten
Du bör ju få hjälp utan kostnad. Du hämtade väl ut den där ny för inte längesen? Den är både cool och kulAha….tackar!!
Den va ny i april 2022. Kan ju inte legat så länge på hyllan? Köpte från Japan…..men cert finns ju.Du bör ju få hjälp utan kostnad. Du hämtade väl ut den där ny för inte längesen? Den är både cool och kul
Ok. Jadu, såklart börjar man väl med att peta i ett nytt batteri.Den va ny i april 2022. Kan ju inte legat så länge på hyllan? Köpte från Japan…..men cert finns ju.
Inlämnad på Fältan idag. De misstänkte batteri, klockan är nästan 4 år gammal. Skumt att den inte indikerat dock. Är det inte batteriet är det Krons/Nymans som gäller. Tydligen AD sedan årsskiftet. Så de skickar till Holland. Får bli Krons om vi kommer till det…….Nymans får inte mitt förtroende……även om det nu är typ same same……Ok. Jadu, såklart börjar man väl med att peta i ett nytt batteri.
Nu har jag inte varit så aktiv kring GS men har tre st och alla kvarts som tickar på fint. Känns inte vanlig att en modern GS bara för.
Håll oss uppdaterade. Men Fältöversten hjälper dig garanterat som sagt
4-5år på batteri är min erfarenhet. Så vi håller tummarna.Inlämnad på Fältan idag. De misstänkte batteri, klockan är nästan 4 år gammal. Skumt att den inte indikerat dock. Är det inte batteriet är det Krons/Nymans som gäller. Tydligen AD sedan årsskiftet. Så de skickar till Holland. Får bli Krons om vi kommer till det…….Nymans får inte mitt förtroende……även om det nu är typ same same……
Den butiken las ner. Är Klockmaster Fältöversten som gäller nu (förutom för GS som de tappat till Nymans/Krons).Vad hände med Klockmaster Globen?
Det var batteriet4-5år på batteri är min erfarenhet. Så vi håller tummarna.
Jasså, där ser man. Visste inte om detta med Krons/Nymans var AD nu
Happy days!Det var batteriet
GS säger själva ca 3år för 9f och det stämmer ganska bra med min erfarenhet. Då man köper ny i butik sitter en klisterlapp (röd har jag för mig) på baklocket med datum för då batteri sattes i. Någon gång har jag fått ett färskt då klockan varit i butik en tid4-5år på batteri är min erfarenhet. Så vi håller tummarna.
Jasså, där ser man. Visste inte om detta med Krons/Nymans var AD nu
vad är serienummrets två första siffror?Den va ny i april 2022. Kan ju inte legat så länge på hyllan? Köpte från Japan…..men cert finns ju.
Sept 2020 var den tydligen ihopskruvad….vad är serienummrets två första siffror?
då kan det ju vara logiskt att det var dagsSept 2020 var den tydligen ihopskruvad….
Intressant finish på den här, grovt borstad eller mer som sandblåst eller frostad? På 70-80 talet jobbade Seiko med flera olika typer både på guld och stål. Idag verkar man mest köra blankt med finare borstat som kontrast, lite tråkigt tycker jag.Fyller på med några bilder på min KQ 0853-8035 -77
Ser nästan frostad ut som du nämner, väldigt snyggt. Tycker dåtidens Seiko är mycket roligare. Egentligen helt fantastiskt vad man kan få för relativt små pengar om man tittar på tex KQ.Intressant finish på den här, grovt borstad eller mer som sandblåst eller frostad? På 70-80 talet jobbade Seiko med flera olika typer både på guld och stål. Idag verkar man mest köra blankt med finare borstat som kontrast, lite tråkigt tycker jag.
Så lite, bara kul att se att det fortfarande är liv i tråden. Fortfarande en guldgruva om man vill ha bra och, relativt, billiga vintageklockor med grymt utseende och kvalitet.Lyckades komma över den här. Har haft mekaniska King Seiko tidigare, men aldrig nån quartz. Går bra efter 50 år och är fantastiskt bekväm med länken. Undrar om det någonsin blev bättre än så här?
- Och tack Molle för info/trådstart även om det var ett tag sedan
Så lite, bara kul att se att det fortfarande är liv i tråden. Fortfarande en guldgruva om man vill ha bra och, relativt, billiga vintageklockor med grymt utseende och kvalitet.
Någon som vet var man kan få tag i ny packning till batterilocket?
Jag mätte mina och köpte ett helt gäng olika på Cousins i de storlekar som var närmast. Fungerar bra.Någon som vet var man kan få tag i ny packning till batterilocket?
snyggt!Det blev ett custom molequin för att få till 20/15 storleken så den skulle passa med originalspännet. Blev riktigt tjusigt tycker jag
Det blev ett custom molequin för att få till 20/15 storleken så den skulle passa med originalspännet. Blev riktigt tjusigt tycker jag