• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite nya bilder på Certina DS Action Diver!

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fina bilder! Eftersom det här har blivit lite av en Certina tråd postar jag en bild på min gamling som precis har bytt om till Natoband inför nästa veckas Thailands resa. :D
 

Bilagor

  • Nato.JPG
    Nato.JPG
    214.9 KB · Visningar: 2,087

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Criss Cross skrev:
Fina bilder! Eftersom det här har blivit lite av en Certina tråd postar jag en bild på min gamling som precis har bytt om till Natoband inför nästa veckas Thailands resa. :D

Det tycker jag att du gör med stolthet ! Riktigt fin modell den där ! Vilken årgång producerades en sån där goding ? är det en 200 meters dykare?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Dalomo skrev:
Fifflio skrev:
Dalomo skrev:
Fin! Var på vippen att flippa min gamla för att köpa en ny. :)

Cool den där! Är det en tidigare modell av action divern? :D

Ja, eller den heter väl egentligen bara ds action. Från typ -07. Har blivit en riktigt bra beater. Som sagt, mycket klocka för pengarna ändå.

Okey ! Trevligt! Har du haft den i din ägo sen den var ny eller är det en ny vän ? :D ! Ja Certina gör verkligen fina klockor måste jag säga, första gången jag testar en i och med denna divern jag köpte och jag är riktigt nöjd!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Fifflio skrev:
Dalomo skrev:
Fifflio skrev:
Dalomo skrev:
Fin! Var på vippen att flippa min gamla för att köpa en ny. :)

Cool den där! Är det en tidigare modell av action divern? :D

Ja, eller den heter väl egentligen bara ds action. Från typ -07. Har blivit en riktigt bra beater. Som sagt, mycket klocka för pengarna ändå.

Okey ! Trevligt! Har du haft den i din ägo sen den var ny eller är det en ny vän ? :D ! Ja Certina gör verkligen fina klockor måste jag säga, första gången jag testar en i och med denna divern jag köpte och jag är riktigt nöjd!
Japp, min sen första inköps dagen.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Dalomo skrev:
Fifflio skrev:
Dalomo skrev:
Fifflio skrev:
Dalomo skrev:
Fin! Var på vippen att flippa min gamla för att köpa en ny. :)

Cool den där! Är det en tidigare modell av action divern? :D

Ja, eller den heter väl egentligen bara ds action. Från typ -07. Har blivit en riktigt bra beater. Som sagt, mycket klocka för pengarna ändå.

Okey ! Trevligt! Har du haft den i din ägo sen den var ny eller är det en ny vän ? :D ! Ja Certina gör verkligen fina klockor måste jag säga, första gången jag testar en i och med denna divern jag köpte och jag är riktigt nöjd!
Japp, min sen första inköps dagen.

Kul att den fått stanna så pass länge ! Det måste ju betyda att du är nöjd !
Fint band du har fixat frsten ! Ser riktigt bra ut !
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fifflio skrev:
Criss Cross skrev:
Fina bilder! Eftersom det här har blivit lite av en Certina tråd postar jag en bild på min gamling som precis har bytt om till Natoband inför nästa veckas Thailands resa. :D

Det tycker jag att du gör med stolthet ! Riktigt fin modell den där ! Vilken årgång producerades en sån där goding ? är det en 200 meters dykare?

Det stämmer att det är 200 metersdykaren. Quartzverk. Tror att den är runt 10 år gammal. Ca 40 mm diameter.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Certina ds action är snygg. Men jag hade titan modellen tidigare och var inte alls nöjd med kvaliteten. Skulle ha den som beater men spännet flög upp så fort man tog i lite och efter ett tag började sprintarna i länken glida ut. Jag kanske fick ett måndags ex, men jag sålde den och skaffade en seiko skx007 Fast det händer att jag fortfarande sneglar på ds action i stål. Man får se vad som händer.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Beastie skrev:
Certina ds action är snygg. Men jag hade titan modellen tidigare och var inte alls nöjd med kvaliteten. Skulle ha den som beater men spännet flög upp så fort man tog i lite och efter ett tag började sprintarna i länken glida ut. Jag kanske fick ett måndags ex, men jag sålde den och skaffade en seiko skx007 Fast det händer att jag fortfarande sneglar på ds action i stål. Man får se vad som händer.
Okey, tråkigt att höra men låter som ett måndagsex...mitt spänne sitter jäkligt hårt , får ta i ordentligt med nageln för att få upp det och har även hört andra med ds divern som sagt samma som mig:)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu tar jag upp en gammal tråd, hoppas att jag inte får för mycket skäll fler detta...

Men har länge funderat just på denna, och kommer förmodligen slå till nu när klockia har så bra pris. Men hur har din varit? Har sett lite rapporter om att den har behövts ruckas nästan direkt nämligen.

Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta
 
Topp