• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LIV - Vad tror ni?

kayaker

Omega
Fick syn på deras kickstarter sida igår kväll, klockan är väl varken snygg eller tokful i min mening men vad jag stör mig på så är det deras claim "Redefining swiss automatic watches". Vad är det egentligen som är speciellt? I min mening känns det som en vanlig "designprodukt" där man bara "re-house"-ar komponenter i ett eget format. Det behöver ju i sig inte vara fel eller dåligt, men då kanske man ska undvika det där med "Redefine..." Eller är det bara jag som är gnällig nu?

Är det någon som kan se vad det är för urverk? (saxat från deras film på kickstarter)
Skärmavbild 2016-02-08 kl. 15.17.07.png
Det skrev jag tidigare: Sellita SW200
 

schweingaard

Breitling
Jag har haft min LIV Genesis X1-A i ett år nu. Är nöjd, fick med massa armband och en vagga. Funderar dock på att sälja den, använder min Seiko SRP773 mycket mer och vaggan står oanvänd.
 

Ola G

Cartier
Egen design - ja
Snygg - nej
Intressant - nej
Köper hellre en Seiko för 1000kr
Med vänlig hälsning
Ola G
 

schweingaard

Breitling
:) Haha inser att jag kanske skulle dammat av klockan lite innan jag tog bilderna (det är kanske en stund kvar innan jag blir fullfjädrar klocknörd).
Kan lägga upp bilder på vaggan och lådan också. Är det något annat som är intressant att fota av?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om man bara tänker "micro tillverkare" så är den ju långt ifrån det värsta man sett. Om man sedan får 2 läderband 1 gummi och 1 länk, och en winder för 600$ är det kanske inte så tokigt. Det är dock inget som lockar mig personligen.
 
Topp