• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljus urtavla

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ett gäng GS.
SBGW047
DSC_0268.JPG

SBGV011
DSC_0099%257E2.jpg

4522-8000
DSC_0030.JPG
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Finns ju ett gäng Explorer II men vita tavlor, men jag förstår vad TS syftar på.
Själv börjat fundera på om man behöver en med ljus tavla. Alt. Byta till vit på Speedyn?
Lånad bild
OmPros.JPG
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Jag fastnade dock för två modeller och nu är det bara att fundera vidare.

En Omega Aqua Terra 8500, 38,5mm. Pros: 15000 gausse, 60h gångreserv, 4års garanti samt långt intervall mellan service. Cons: Lite dyr, dubbelt så dyr än den andra....

omega ATvit.png


Den andra: Tudor Style 12500. 38mm ETA 2824 urverk. Svårare att göra pros and cons för mig.... ETA ca38h gångreserv är ok. Sedan ca20k för ETA urverk kanske bra eller dyrt? Garanti 2år, serviceintervall ETA urverk ok samt fler urmakare kan utföra den.

Tudor 12500.jpg


Vad säger panelen?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag fastnade dock för två modeller och nu är det bara att fundera vidare.

En Omega Aqua Terra 8500, 38,5mm. Pros: 15000 gausse, 60h gångreserv, 4års garanti samt långt intervall mellan service. Cons: Lite dyr, dubbelt så dyr än den andra....

omega ATvit.png


Den andra: Tudor Style 12500. 38mm ETA 2824 urverk. Svårare att göra pros and cons för mig.... ETA ca38h gångreserv är ok. Sedan ca20k för ETA urverk kanske bra eller dyrt? Garanti 2år, serviceintervall ETA urverk ok samt fler urmakare kan utföra den.

Tudor 12500.jpg


Vad säger panelen?

Av de 2 hade jag kört Omegan !
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Jag fastnade dock för två modeller och nu är det bara att fundera vidare.

En Omega Aqua Terra 8500, 38,5mm. Pros: 15000 gausse, 60h gångreserv, 4års garanti samt långt intervall mellan service. Cons: Lite dyr, dubbelt så dyr än den andra....

omega ATvit.png


Den andra: Tudor Style 12500. 38mm ETA 2824 urverk. Svårare att göra pros and cons för mig.... ETA ca38h gångreserv är ok. Sedan ca20k för ETA urverk kanske bra eller dyrt? Garanti 2år, serviceintervall ETA urverk ok samt fler urmakare kan utföra den.

Tudor 12500.jpg


Vad säger panelen?
Satans svårt val men jag skulle slått till på omegan.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Modellen är nu provad och den föll mig inte i smaken, men det beror huvudsakligen på storleken. Den är för stor för mig, säker inget om den i övrigt.
Det kan jag köpa fullt ut. Storleken har betydelse... Yes, alla får tolka i dubbel bemärkelse om de vill :) Men jag förstår vad du menar. Men personligen kände jag att länken kunde "trolla" bort en mm eller två då den var så himla bekväm och smet åt på ett bra sätt.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag fastnade dock för två modeller och nu är det bara att fundera vidare.

En Omega Aqua Terra 8500, 38,5mm. Pros: 15000 gausse, 60h gångreserv, 4års garanti samt långt intervall mellan service. Cons: Lite dyr, dubbelt så dyr än den andra....

omega ATvit.png


Den andra: Tudor Style 12500. 38mm ETA 2824 urverk. Svårare att göra pros and cons för mig.... ETA ca38h gångreserv är ok. Sedan ca20k för ETA urverk kanske bra eller dyrt? Garanti 2år, serviceintervall ETA urverk ok samt fler urmakare kan utföra den.

Tudor 12500.jpg


Vad säger panelen?
Mycket bra val! Jag har ingen av dessa men gillar både Omega och Tudor så jag är helt neutral när jag säger köp Omegan om budgeten räcker. Det är en magisk vacker klocka och med 8500 verket oslagbar i klassen. Andrahandsvärdet troligen också bättre. Tudorn är lite väl anonym med sin klassiska design. Är ETA verket billigare i drift? Ja, troligen men hur många gånger tror du att du kommer att seva den i din ägo? Sist, är klockans höjd viktig för dig så kolla upp. Jag tror AT'n är förhålladevis hög jmf med vanliga ETA bestyckade dressare.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag fastnade dock för två modeller och nu är det bara att fundera vidare.

En Omega Aqua Terra 8500, 38,5mm. Pros: 15000 gausse, 60h gångreserv, 4års garanti samt långt intervall mellan service. Cons: Lite dyr, dubbelt så dyr än den andra....

omega ATvit.png


Den andra: Tudor Style 12500. 38mm ETA 2824 urverk. Svårare att göra pros and cons för mig.... ETA ca38h gångreserv är ok. Sedan ca20k för ETA urverk kanske bra eller dyrt? Garanti 2år, serviceintervall ETA urverk ok samt fler urmakare kan utföra den.

Tudor 12500.jpg


Vad säger panelen?

Jag gillar Tudor men mellan de två hade jag valt Omegan utan att tveka. Du kan ju också byta tavla på den till blå eller svart om du skulle tröttna vilket hör den mer mångsidig.

Blev lite inspirerad av tråden att byta till vitt...har ännu inte haft den tavlan i klockan.

image.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kom just att tänka på Rolex Milgauss med vit tavla. Inte skänt den så mycket tanke, och håller fortfarande på att bilda mig en uppfattning om den.. Men den är en kandidat!
white.jpg
 
Topp