• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines "Charles Lindbergh" på Tv Bytt är Bytt

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Såg sporadiskt på TV4 Bytt är bytt. Dyraste föremålet i studion ska utses.
Denna klocka sades vara en Charles Lindberg från 40-talet med ett värde på 500.000 kr.
Nummer 1: trodde inte det var en
Charles Lindbergh
Nummer 2: är den verkligen värd 500.000kr!?
Edit: detta är förstås inte en Charles Lindbergh utan modellen Charles bar när han flög över Atlanten.
image.jpg
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
13zn från 1940-talet, om det är Lindberghs personliga klocka som han bar över atlanten kan jag förstå priset annars är det lite högt värderat.
 

Martin Lovasz

Audemars
Man är inte säkra på att han ens hade en klocka på sig när han flög över Atlanten.

Jag har fått i uppdrag att föröka sälja en replika från 1987 av Hour angle men vem vill ha ett 47mm brett monster?

1182.jpg

Longines gjorde 1000 (100 i guld) kopior 1987. Meningen är att man skall ha klockan utanpå flygjackan men idag är de ganska meninglösa då de är för stora för normalt bruk
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Man är inte säkra på att han ens hade en klocka på sig när han flög över Atlanten.

Jag har fått i uppdrag att föröka sälja en replika från 1987 av Hour angle men vem vill ha ett 47mm brett monster?

1182.jpg

Longines gjorde 1000 (100 i guld) kopior 1987. Meningen är att man skall ha klockan utanpå flygjackan men idag är de ganska meninglösa då de är för stora för normalt bruk
Passar ju tyvärr bäst på armar som hos den avlidne franske wrestlaren André the Giant.
 

Patrik J

Rolex
Man är inte säkra på att han ens hade en klocka på sig när han flög över Atlanten.

Jag har fått i uppdrag att föröka sälja en replika från 1987 av Hour angle men vem vill ha ett 47mm brett monster?

1182.jpg

Longines gjorde 1000 (100 i guld) kopior 1987. Meningen är att man skall ha klockan utanpå flygjackan men idag är de ganska meninglösa då de är för stora för normalt bruk
Tycker de är coola men, som du säger, för stora. Men visst finns det en mindre variant också?
 

Martin Lovasz

Audemars
Tycker de är coola men, som du säger, för stora. Men visst finns det en mindre variant också?
Ja det finns mindre modeller som släpptes genom åren men originalet var 47mm så det är vad som är korrekt så de andra modellerna är mer homage versioner av originalet. Vad jag förstår så är dessa Hour Angle klockor ett verktyg som med hjälp av en sextant man kan bestämma sin position. Jag är lite förbryllad att Longines valde att skicka med ett flygplan i trä med klockan och inte en sextant som skulle gett ett mervärde för mig.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Apropå brottare, kommer ni ihåg att Frank Andersson körde någon säsong i Wrestling och att han dessutom ville locka över Tomas Johansson och marknadsföra honom som "den galne samen"? :)
 

Patrik J

Rolex
Apropå brottare, kommer ni ihåg att Frank Andersson körde någon säsong i Wrestling och att han dessutom ville locka över Tomas Johansson och marknadsföra honom som "den galne samen"? :)

Jag hade en före detta kollega som reste runt med Frankie Boy på turné i Japan på tidigt 90-tal. Jag har hört så många sjuka historier från den resan som dock inte lämpar sig för detta forum… :wideyed:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag hade en före detta kollega som reste runt med Frankie Boy på turné i Japan på tidigt 90-tal. Jag har hört så många sjuka historier från den resan som dock inte lämpar sig för detta forum… :wideyed:

Han är galen! Minns storyn om när han var försvunnen några dagar efter att ha fått medalj i OS i Los Angeles 1984. När han kom tillbaka och dom frågade var han hade varit svarade han: K-ken måste få sitt :)
 

Vinteras

Omega
För info brukar Lindbergarna ha två fjäderhus för att säkerställa tillförlitligheten. Det var en feature Charles krävde när han tog fram klockan ihop med sin vän, chefen på Longines.
 

Bilagor

  • longines4.png
    longines4.png
    87.3 KB · Visningar: 86
Topp