• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Master Complications, Legend Diver eller DJ16XX(X)?

Vilken skulle du valt?

  • Longines Master Complication Moonphase

    Röster: 28 38.9%
  • Longines Legend Diver

    Röster: 17 23.6%
  • Rolex Datejust

    Röster: 27 37.5%

  • Totala väljare
    72

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Longines klockorna är fina och allt det där, men i längden kommer det kanske kännas som du saknar en klocka med mer status, typ Rolex, om nu klockintresset fortsätter.

För en ung kille som dig så skulle jag satsa på en DJ med oysterlänk. Mer allround.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Säger spontant DJ. Men det är klart, MC är väl kanske en roligare klocka. Bra nog är den säkert. Jävulskt svårt val ändå. Men en DJ i lådan...;)
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Utan att känna dig och med bara dina bilder att gå efter, så känns du som en medveten ung kille.
Du är en dresskille i min bok och ska givetvis välja en Dj, för det är helt klart där du kommer hamna iaf.
Hoppa över onödiga steg, helt enkelt...
Lycka till!
 
Jag är nöjd med denna. Har suttit på 3 dagar nu.
Det är svårt att sluta kolla tiden, fast när jag har tittat på klockan visar det sig att jag ändå inte kollat tiden:D
PC080014.JPG
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Longines om du vill ha en frän klocka. Femsiffrig DJ om du vill ha Rååålex.

Edit: Longines MC, alltså.
 

DrDre

Patek
Alla tre är väldigt fina. Själv skulle jag valt Longines Triple calendar:en. Jäkligt cool.

Men har Tudor verkligen använt 7751? 7750 har de ju, men jag kan inte påminna mig att jag sett ngn Tudor med triple c.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Alla tre är väldigt fina. Själv skulle jag valt Longines Triple calendar:en. Jäkligt cool.

Men har Tudor verkligen använt 7751? 7750 har de ju, men jag kan inte påminna mig att jag sett ngn Tudor med triple c.
Alla tre är väldigt fina. Själv skulle jag valt Longines Triple calendar:en. Jäkligt cool.

Men har Tudor verkligen använt 7751? 7750 har de ju, men jag kan inte påminna mig att jag sett ngn Tudor med triple c.
7750 har väl aldrig haft en extra knapp på vänster sida?
 

DrDre

Patek
7750 har väl aldrig haft en extra knapp på vänster sida?
Inte vad jag vet. Det är väl helt vanliga 7750 de främst har kört med tidigare och där knapparna sitter till höger. De nya retromodellerna fick ju litevkritik för det där modulbaserade verket som ju var ngt annat. Fattade dock aldrig varför se inte körde med 7750 som i originalet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte vad jag vet. Det är väl helt vanliga 7750 de främst har kört med tidigare och där knapparna sitter till höger. De nya retromodellerna fick ju litevkritik för det där modulbaserade verket som ju var ngt annat. Fattade dock aldrig varför se inte körde med 7750 som i originalet.

Fastridern jag hade hade två pushers på höger sida och en infälld på vänster sida. Det talar väl för att det inte är en standard 7750?
 

DrDre

Patek
Fastridern jag hade hade två pushers på höger sida och en infälld på vänster sida. Det talar väl för att det inte är en standard 7750?
Min poäng var inte att de bara har använt 7750, utan mer att vad jag vet har man inte kört med 7751. Anledningen till att jag tog upp just 7750 var bara att det är en gammal trotjänare hos Tudor och även utgör basen för 7751.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Min poäng var inte att de bara har använt 7750, utan mer att vad jag vet har man inte kört med 7751. Anledningen till att jag tog upp just 7750 var bara att det är en gammal trotjänare hos Tudor och även utgör basen för 7751.

Jag antog att det kunde vara en 51:a med tanke på extra pushern.
 
Topp