• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Tre Tacche

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Underbara klockor! Tror jag missat denna tråd, men som tur var kom den upp i flödet!
Så tog fram min idag!
Är strax under 31mm.
IMG_20200125_091759.jpg

IMG_20200125_091856.jpg
Screenshot_20200125-092323~2.png
Screenshot_20200125-092331~2.png
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hejsan alla. Har nyligen snubblat över en superfin liten Longines Tre Tacche, fastnade för den säregna formen på den här lilla tjockisen. Dock saknar jag bom och krona. Bom verkar man kunna beställa med hyfsad enkelhet men krona är ju av förklarliga skäl lite knepigare (har någon tips på vart jag bör vända mig så tas dessa gladeligen emot). Här är det lilla jag vet so far:
  • Mått: 30mm
  • Ref. 21253 / 25
  • Verk: 10.68z (Tror jag) med # 6075999
Ska sourca fram de saknade delarna och sen undersöka hur verket mår och ev. få in den på service. Kul litet projekt med andra ord.
Första posten här också, kul det med. :)





Kan vara en av de vackraste klockorna som gjorts, jag är avis! Grattis!
 
Uppdatering..
Fortfarande inte rätt krona till 3T'n, har dock hittat NOS stam (2 st) till 10.68Z. Har hört mig för hos Farfars klocka om krona som trodde det kunde finnas något bra i lådorna, väntar med spänning. :nailbiting: I letandet trillade jag även över en 6T från 1945, något större på 31,4 mm men med fantastisk själ i tavlan. Nytt plexi till den är nu på inköpslistan. :)
Jakten går vidare.

IMG_9099.jpg
IMG_9107.jpg
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Chrono24 så antagligen helt orealistiskt förstås. Det var det enda 33 mm exet på Chrono24. Väldigt spretig prisbild på dessa klockor.
8D98378F-EF1E-4528-831A-99A8BB53E11F.png
 

Vinflaskan

Cartier
Följde en auktion nu på tradera men avstod från att buda då jag är för okunnig för att spekulera. Jag skulle dock vilja veta om ni tror att detta är en Tre Tacche eller inte?
Den är ju relativt sliten men vad kan en Tre Tacche i det här skicket vara värt?


B08A2B2D-E958-4CF6-9DCC-12641AC4C729.jpeg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Är det någon som har bild( kanske servicebild?) på en nedplockad tre tacche där man kan se hur boetten ser ut utan verk och tavla?
 
Topp