Tycker att stavindex generellt är tjusigare än arabiska siffror och så även i detta fall men håller helt med om att runda index på 6 och 9 förstör helt. Också generellt svårt att förstå GMT-funktion i en dykare (mer än att man kanske får ”två klockor i en” då…). Som vanligt känns det som att den, tyvärr, kommer vara för stor med.Jag får väl vara den som går emot strömmen
Vad i hela fridens är detta?!?
Det första jag tänkte då jag såg bilden var att det är en "Planet-Submariner"? Jag fick nästan lite Christopher Ward vibbar... Dom har ju tappat hela sitt dna med kronskydden och arabiska siffrorna. Om den förra modellen var ett lyft jämfört den innan, då dom slopade de dubbla markeringarna på tavlan med både streck och runda pluppar, och endast hade runda pluppar, vad faen tänkte dom när dom la till 2 pluppar vid 6 o 9? Färgklickarna i rött/orange gör att den känns mer som en Omega än en Longines. Jag tycker fortfarande den innan denna är en av de snyggaste dykarna alla kategorier. Den här vart ett design-flopp i min bok. H-länken är ju inte heller speciellt sportig i mina ögon, en grövre Oyster som tidigare passar en dykare bättre. Tycker jag...