• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Den här lilla solida guldrackaren hittade hem till mig efter att ursprungligen ha sålts i Italien 1983!
Får se hur länge den håller sig kvar i samlingen innan nästa guldyra drar igång :D
IMG_2231.JPG
 
image.jpg

image.jpg


Själv fastnade jag för den här, otroligt nöjd.

Jag tycker det är så lustigt med Conquest och hydroconquestmodellerna. När jag satt och tittade på klockorna på nätet så tyckte jag conquesten var så himla tråkig och ful, medan hydron var underbar. Sen när jag åkte till en urhandlare för att titta på modellerna i verkligheten så tyckte jag helt plötsligt att coquesten var mycket snyggare?! Helskumt. Så det blev coquesten för mej, men hydron är fin den också :)
 

Guinness

Cartier
Har haft hydron med blå tavla i snart två år och det var min första klocka över 5k. Väldigt bra klocka som det är lite intressant att se hur användningsområdet har förändrats. Ifrån att ha varit min finklocka har den gått till bad- och semesterklocka. Den har dock klarat av båda situationerna utmärkt och kan vara en klocka som får vara kvar så länge den håller ihop. Köpte den för 6000 ny ifrån tyskland gråhandlare så den visar också vilka prisskillnader som finns.

Skulle gärna plocka på mig fler Longines framöver.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Du är nog helt klart något på spåret, Longines har väl inte direkt det där lyxauran runt sig. En sak som många inte vet om är att t.ex. ETA L.688.2 som sitter i Longines column-wheel är tillverkat av ETA, men exklusivt för Longines, och direkt dåligt ser det väl inte ut genom safirbaksidan? eller joF ;)
img-faits-10_02.jpg

wpid-2012-11-23-15.22.49.jpg

För övrigt delar det mycket DNA med Omegas cal 3330 coaxial verk.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har bara en. Har alltid gillat Lindberghdesignen och tycker att modellerna funnits med mig så länge jag varit intresserad av klockor. Gillar att de faktiskt återkopplar till Atlantflygningen på ett eller annat vis. Blev också överraskad över arbetet som lagts ned på att dekorera verket. Tycker Longines är bra kvalitet för priset.
%25255BUNSET%25255D.jpg


%25255BUNSET%25255D.jpg
 

Syven

Panerai
2-Faktor
1410079744804.jpg


Bidrar med en bild på frugans beater.
Snygg klocka tycker jag, tuggat på i fem år nu och fått en del battlescars men det ger den en del själ.
Frun är supernöjd och vill helst inte dela med sig... :(
Måste nog skaffa en egen:angel:
 
Nån som har hydroconquest i 39mm som kan svara på hur mycket man kan korta länken?

Eller om man ställer frågan på det här viset.
Finns det någon vars käresta rockar hydroconquest och kan ställa upp med ett par handledsskott?
Är nyfiken på hur den ser ut på kvinnohandleder..
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Funderat på en hydro till sommaren för bad och lek
Någon som har testat med gummi? Borde i min fantasi se helt ok ut?
 

Björklund

Panerai
Nån som har hydroconquest i 39mm som kan svara på hur mycket man kan korta länken?

Eller om man ställer frågan på det här viset.
Finns det någon vars käresta rockar hydroconquest och kan ställa upp med ett par handledsskott?
Är nyfiken på hur den ser ut på kvinnohandleder..

Har postat min blåa 39'a några gånger i olika trådar. Har 14cm handled så det är nog ganska "kvinnligt"? :) Tycker storleken är perfekt på mig. Har nio länkbitar på nu och på det tajtaste hacket på låset. Det går att ta bort tre länkbitar till och då snackar vi handleder på barn! :)
 
Har postat min blåa 39'a några gånger i olika trådar. Har 14cm handled så det är nog ganska "kvinnligt"? :) Tycker storleken är perfekt på mig. Har nio länkbitar på nu och på det tajtaste hacket på låset. Det går att ta bort tre länkbitar till och då snackar vi handleder på barn! :)
Låter bra. Ska kolla upp den hos ad nån gång snart.
 

xevz

Omega
Jahapp, i onsdags blev man en av de coola kidsen med lite roligare klocka i form av en Longines Conquest GMT, blå urtavla. :)

Efter en halv vecka kan jag intyga att det är en viss skillnad att bära Seiko 5 som väger knappt någonting mot en klocka som tydligen ska väga 175 gram ur lådan (min är då lite lättare iom kortad länk). :D

Väldigt nöjd än så länge, men tyvärr dämpade det ju inte helt suget efter andra klockor, så vi får väl se vart det här slutar. :angel:
 

Limpas

Cartier
Jahapp, i onsdags blev man en av de coola kidsen med lite roligare klocka i form av en Longines Conquest GMT, blå urtavla. :)

Efter en halv vecka kan jag intyga att det är en viss skillnad att bära Seiko 5 som väger knappt någonting mot en klocka som tydligen ska väga 175 gram ur lådan (min är då lite lättare iom kortad länk). :D

Väldigt nöjd än så länge, men tyvärr dämpade det ju inte helt suget efter andra klockor, så vi får väl se vart det här slutar. :angel:

Grattis! Conquest-modellerna är riktigt snygga! Är det bara jag som är sugen på att se en bild? :)
 

tengel26

Panerai
Jahapp, i onsdags blev man en av de coola kidsen med lite roligare klocka i form av en Longines Conquest GMT, blå urtavla. :)

Efter en halv vecka kan jag intyga att det är en viss skillnad att bära Seiko 5 som väger knappt någonting mot en klocka som tydligen ska väga 175 gram ur lådan (min är då lite lättare iom kortad länk). :D

Väldigt nöjd än så länge, men tyvärr dämpade det ju inte helt suget efter andra klockor, så vi får väl se vart det här slutar. :angel:

En bild vill vi se.
Skulle du tröttna på den köper jag den av dig!
 

xevz

Omega
Grattis! Conquest-modellerna är riktigt snygga! Är det bara jag som är sugen på att se en bild? :)
En bild vill vi se.
Skulle du tröttna på den köper jag den av dig!
Oj, det här glömde jag bort. :)

Fick bli ett par foton inne i hobbyrummet med min otroligt stökiga hobbybänk som bakgrund (kort skärpedjup är bra ;)), det enda stället i lägenheten med hyfsat vettigt och uniformt ljus (tyvärr fortfarande lite mörkt, därav det korta skärpedjupet). :D

En rolig detalj är att GMT:n har mycket snällare bandhorn än sin icke-GMT-kusin, hade det inte varit för dem hade jag inte kunnat ha klockan, den blev för stor på min elakt smala handled.

Mitt val av objektiv lämpade sig för övrigt inte så bra för wrist shots, svårt att hålla handen i en naturlig vinkel om man ville ha något fokus. :D
 

Bilagor

  • _DSC1356.JPG
    _DSC1356.JPG
    75.1 KB · Visningar: 432
  • _DSC1362.JPG
    _DSC1362.JPG
    62.9 KB · Visningar: 406

Limpas

Cartier
Oj, det här glömde jag bort. :)

Fick bli ett par foton inne i hobbyrummet med min otroligt stökiga hobbybänk som bakgrund (kort skärpedjup är bra ;)), det enda stället i lägenheten med hyfsat vettigt och uniformt ljus (tyvärr fortfarande lite mörkt, därav det korta skärpedjupet). :D

En rolig detalj är att GMT:n har mycket snällare bandhorn än sin icke-GMT-kusin, hade det inte varit för dem hade jag inte kunnat ha klockan, den blev för stor på min elakt smala handled.

Mitt val av objektiv lämpade sig för övrigt inte så bra för wrist shots, svårt att hålla handen i en naturlig vinkel om man ville ha något fokus. :D
Snygg! Tavlan verkar vara riktigt fin. Skulle lätt kunna tänka mig en sån någon gång :)
 

xevz

Omega
Jepp, jag är mycket nöjd. :)

Det enda jag inte tänkte på i butiken men som jag märkt nu när man inte alltid har perfekt ljus är att indikatorerna för minuterna är ganska knepiga att läsa ibland (och att de saknas helt vid datumfönstret), vilket jag finner lite irriterande. :(

Lite roligt val för mig ändå, jag brukar föredra att inte ha några siffror alls på tavlan och smalare, "längre" visare, men denna föll jag pladask för när jag första gången såg en bild på den. :)
 
Topp