Grym tråd, missat denna helt :/ men jag e glad att jag hitta den.
Här är mitt OWG bidrag
Nästa klocka blir kanske en Heritage Retrograde på läder eller ngn liknande vintage från sent 60 tal.
Cool på mesh!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym tråd, missat denna helt :/ men jag e glad att jag hitta den.
Här är mitt OWG bidrag
Nästa klocka blir kanske en Heritage Retrograde på läder eller ngn liknande vintage från sent 60 tal.
Tänkte fråga lite om råd!
I Juli köpte jag min HydroConquest och allt var frid och fröjd, otroligt nöjd!
Men sen märkte jag att den även fast den var uppdragen och användes så stannade den.
Var då i kontakt med butiken jag köpt den ifrån och skickade då in den i början på Augusti och dom i sin tur skickade vidare den, har fortfarande inte fått tillbaka den, kan man fråga efter någon kompensation då? Eller brukar det ta så här lång tid när man skickar iväg klockan till tillverkaren?
Fortfarande inget ?Jag blev informerad om att det kunde ta 3-4 veckor då dom låg efter och inte kommit ikapp efter sommaren. Men det har ju nu snart tagit det dubbla. Så jag får se vad jag gör.
Fortfarande inget ?
Har gått och blivit smått förälskad i utseendet på Longines heritage 1951 chronograph (bild stulen från internet):
http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L2.745.4.73.2
Någon som har erfarenheter?
Har gått och blivit smått förälskad i utseendet på Longines heritage 1951 chronograph (bild stulen från internet):
jag har en master collection moonphase, tänkte höra med er om ni vet vad en service av den klockan går på ett ungefär?
... och så skulle den givetvis ha varit typ 36 mm och markant tunnare.Snygg, men vore ännu snyggare med stavindex, samt datumfönstret skulle istället sitta vid 6an, "på" den undre subdialen.
det stämmer, sitter ett 7751 i den.Jag frågade på Rob i somras, och de sa att det "inte var så farligt dyrt". Minns inte exakt, men jag tror att man kan komma undan under 5k i alla fall. Det är väl ett ETA 7751-verk i?
det vill jag också gärna vetaHur komplicerade är månfaser? Är det inte egentligen "bara" ett kugghjul?
Hej är det någon som kan hjälpa mig värdera en ( certina automatic waterking 215) ??
Gillar vintage Longines, speciellt 13ZN och 30CH, men tyvärr har de tvingats placera sig i ett fack under Omega i Swatch Groups rangordning.
Tack för tipsen om dessa två! 13ZN hade ett fruktansvärt vackert urverk (och var vacker i övrigt såklart)!
Hur komplicerade är månfaser? Är det inte egentligen "bara" ett kugghjul?
Hej!
Trevlig tråd. Tänkte att jag skulle kunna få be om lite smakråd. Har fastnat för en Hydroconquest med röd bezel. Har dock otroligt svårt att bestämma mig för svart eller vit tavla. Tycker den vita känns dressigare samtidigt som den svarta känns lite sportigare. Vore trevligt med lite inputs.
Ursäkta den dåliga bildkvalitén, snott från google.
Svart är ju ändå svart, funkar till allt, om du nu vill ha en allaround-klocka.Hej!
Trevlig tråd. Tänkte att jag skulle kunna få be om lite smakråd. Har fastnat för en Hydroconquest med röd bezel. Har dock otroligt svårt att bestämma mig för svart eller vit tavla. Tycker den vita känns dressigare samtidigt som den svarta känns lite sportigare. Vore trevligt med lite inputs.
Ursäkta den dåliga bildkvalitén, snott från google.