• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

vve

Breitling
Kvällspromenad med katt och legend diver

20210517_222554.jpg
Riktigt snygg, sugen på en själv! Originallänk?
 

Måberg

Panerai
Ser riktigt bra ut, blir till att beställa en sån till min LLD :)
Tack, det gör du helt rätt i!
Riktigt bekvämt dessutom.

Lite pilligt att få dit ändlänklänkarna och ta bort/lägga till länkbitar bara, så om du inte bytt på någon klocka innan skulle jag ta med den till en urmakare och be dem byta åt dig mot en liten slant :)
 

Sandmark

Omega
Tack, det gör du helt rätt i!
Riktigt bekvämt dessutom.

Lite pilligt att få dit ändlänklänkarna och ta bort/lägga till länkbitar bara, så om du inte bytt på någon klocka innan skulle jag ta med den till en urmakare och be dem byta åt dig mot en liten slant :)
Okej, har byt nån gång men är ingen expert på något sätt så tar nog med den till en urmakare så kan dem passa på och trycktesta då också :)
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
20210809_113748 (1).jpg


Köpte en Hydroconquest här på forumet då jag blev lite nostalgisk då just en Conquest keramisk kronograf var mitt första steg in i klockvärlden för 10+ år sedan.

Fin klocka även om jag visste att länken är under all kritik speciellt viklåset som känns Ur&Penn.

Blir nog att köpa till ett gummi om jag hittar nåt begagnat då 2.5k känns hårt för ett nytt.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag har lagt ut en annons på köpes. Jag jagar ett svart gummiband med viklås till nya modellen Hydroconquest. Tänkte fiska lite här också om nån vill bli av med ett så är det bara pma.
 

SFS

Omega
Hej alla!
Har provat många olika märken nu sedan mitt klockintresse startade, Rolex, vintage PP, Vacheron, Seiko och nu senast Oris. Men har nu fastnat för Longines med tanke på de fina vintagemodellerna och deras reissues.
Beställde hem en Legend Diver idag och är lite av en nörd då det gäller att det ska vara så nära originalet som möjligt...
Tycker LLD passar mycket bra på tropic och undrar om någon här vet om originalreferenserna gick att få med tropic vid köp?
Har googlat och bara sett dem med olika sorters länkar?
 

Kujoni

Omega
Hej alla!
Har provat många olika märken nu sedan mitt klockintresse startade, Rolex, vintage PP, Vacheron, Seiko och nu senast Oris. Men har nu fastnat för Longines med tanke på de fina vintagemodellerna och deras reissues.
Beställde hem en Legend Diver idag och är lite av en nörd då det gäller att det ska vara så nära originalet som möjligt...
Tycker LLD passar mycket bra på tropic och undrar om någon här vet om originalreferenserna gick att få med tropic vid köp?
Har googlat och bara sett dem med olika sorters länkar?
Mesh, läder och gummi finns original.
 
  • Like
Reactions: SFS

Lappenking

Rolex
2-Faktor
20210809_113748 (1).jpg


Köpte en Hydroconquest här på forumet då jag blev lite nostalgisk då just en Conquest keramisk kronograf var mitt första steg in i klockvärlden för 10+ år sedan.

Fin klocka även om jag visste att länken är under all kritik speciellt viklåset som känns Ur&Penn.

Blir nog att köpa till ett gummi om jag hittar nåt begagnat då 2.5k känns hårt för ett nytt.

Nyfiken, är det denna länk och lås du tycker känns ur&penn?
Det är faktiskt en av dom bättre länkarna och lås om du frågar mig, tycker inte Seiko eller Oris har någon bättre länk iallafall.
20210827_073722.jpg

Vad är det du ogillar?
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Nyfiken, är det denna länk och lås du tycker känns ur&penn?
Det är faktiskt en av dom bättre länkarna och lås om du frågar mig, tycker inte Seiko eller Oris har någon bättre länk iallafall.
20210827_073722.jpg

Vad är det du ogillar?

Kanske uttryckte mig lite fel. Länken i sig är det inget fel på men viklåset är verkligen under all kritik och går inte ens jämföra med Oris. Orisens viklås iaf. till min Aquis har knappar som låser fast när du stänger igen viklåset. Och materialet i Oris lås känns mycket mer rejält än Hydrons.

Hydrons känns tunt och rappligt och att det kan åka upp när som helst. Jag har hört att gummi-viklåset ska hålla en mkt högre kvalitet än länken.

Men klockan i övrigt är grym och jag är supernöjd med allt utom då viklåset.
 
Topp