• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Flagahip hur tycker ni att dom bär på armen? Ser ut att va väldigt långa bandhorn
Tråkiga svaret är att som vanligt att prova. Den är vanligare i butikerna än man kan tro. Ja, bandhornen är ganska långa så den bärs lite större än sina 38,5 mm men den känns inte ”stor” tycker jag. Tror att det kopplar till visare och index i guld i kombination med tavlan som gör ett blicken liksom dras dit. Den är också skapligt tunn och sitter bra på handleden vilket hjälper upp.
 

dropic

Cartier
2-Faktor
InShot_20240306_190256345.jpg
InShot_20240306_190320867.jpg
Cool! Har du någon ref till den? :)
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygg! Inte en datumkille men när det är klockan 6 så har jag inga problem med det. Hur känns storleken? Är den som många andra Longines att den har sjukt lång mellan bandhornen så den bärs större?
Tack, är supernöjd! Vilka detaljer, finish och urverk för den pengen alltså.

Ja, den bärs något större men inte jättemycket ändå. Som en 38 isch. Lägger upp en jämförelse med min Longines Admiral 38,5. Sjukt ovetenskapligt med tanke på att det är många olika faktorer som ger upplevelsen av storleken på klockan givetvis.
1000007551.jpg
1000007549.jpg
 

____gustaf

Breitling
Tack, är supernöjd! Vilka detaljer, finish och urverk för den pengen alltså.

Ja, den bärs något större men inte jättemycket ändå. Som en 38 isch. Lägger upp en jämförelse med min Longines Admiral 38,5. Sjukt ovetenskapligt med tanke på att det är många olika faktorer som ger upplevelsen av storleken på klockan givetvis.
1000007551.jpg
1000007549.jpg
Fattar, ser ut att passa riktigt bra på din handled. Har en Legend Diver i 37 som förvånade mig med hur stor den ändå kändes på handleden men jag är sjukt nöjd med den med (även om jag önskar att dom skippat datumet 🥲)
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Fattar, ser ut att passa riktigt bra på din handled. Har en Legend Diver i 37 som förvånade mig med hur stor den ändå kändes på handleden men jag är sjukt nöjd med den med (även om jag önskar att dom skippat datumet 🥲)
Grymt, Legend Diver är ju riktigt goa 👍 Håller med, helst hade man ju skippat datum. Tycker det är märkligt att man har det på "tool-watches" över huvudtaget. Som om man bryr sig om datum när man dyker på 100 meters djup en stund 🙃
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Jag är fortsatt fantastiskt nöjd med min första Longines. Vacker urtavla med många små fina detaljer. Gångavvikelsen sedan 1 mars ligger på -0,2 s/d, vilket är långt bättre än jag föreställt mig. Satt på ett band istället för länken som omväxling.
20240320_101348.jpg

20240320_085924.jpg
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag är fortsatt fantastiskt nöjd med min första Longines. Vacker urtavla med många små fina detaljer. Gångavvikelsen sedan 1 mars ligger på -0,2 s/d, vilket är långt bättre än jag föreställt mig. Satt på ett band istället för länken som omväxling.
20240320_101348.jpg

20240320_085924.jpg
Väldigt snygg boett också! Är den runt 40 mm?
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Jag är fortsatt fantastiskt nöjd med min första Longines. Vacker urtavla med många små fina detaljer. Gångavvikelsen sedan 1 mars ligger på -0,2 s/d, vilket är långt bättre än jag föreställt mig. Satt på ett band istället för länken som omväxling.
20240320_101348.jpg

20240320_085924.jpg
Otroligt fin, Grattis! Grym bandmatch också. Vad har du för mått bandhorn till bandhorn på den? Upplevs den som en 39 mm tycker du?
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Otroligt fin, Grattis! Grym bandmatch också. Vad har du för mått bandhorn till bandhorn på den? Upplevs den som en 39 mm tycker du?

Tack, jag är också väldigt nöjd med bandet och det gör att klockan blir lite kortare bandhorn till bandhorn då länkens ändlänkarna sticker ut lite (male end link?). Nu har jag bara en linjal att mäta med men får den till 47mm bandhorn till bandhorn. Personligen tycker jag att den upplevs som 39mm (svårt att jämföra under OWGM), även om jag önskat något kortare bandhorn, då jag har ganska smal handled (160-165mm omkrets). Samtidigt är det rätt snyggt när de inte är för korta heller.
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Tack, jag är också väldigt nöjd med bandet och det gör att klockan blir lite kortare bandhorn till bandhorn då länkens ändlänkarna sticker ut lite (male end link?). Nu har jag bara en linjal att mäta med men får den till 47mm bandhorn till bandhorn. Personligen tycker jag att den upplevs som 39mm (svårt att jämföra under OWGM), även om jag önskat något kortare bandhorn, då jag har ganska smal handled (160-165mm omkrets). Samtidigt är det rätt snyggt när de inte är för korta heller.
Tack för info. Ser ut att passa dig perfekt.
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Snyggt! Kör min på gummi också, tycker länken är för rasslig.
Tycker den gjorde sig väldigt bra på gummi! Jag har iofs varit ganska nöjd med länken, men väldigt kul att testa lite nytt.

Men satan vad jag fick kämpa med att få av länken. Trösten i kråksången var väl att många andra på internetz verkade ha samma problem.
 

Magnetize

Cartier
2-Faktor
Tycker den gjorde sig väldigt bra på gummi! Jag har iofs varit ganska nöjd med länken, men väldigt kul att testa lite nytt.

Men satan vad jag fick kämpa med att få av länken. Trösten i kråksången var väl att många andra på internetz verkade ha samma problem.
Haha kan relatera.
Har 43:an och svor som tusan innan jag tog mod till mig och använde ännu mer våld än innan och fick bort länken.
Också varit väldigt nöjd med länken får jag säga.
E86BACBF-F49D-4F58-9CB4-AFA1F22DAA32.jpeg

OBS: gammal bild för dom som övervakar mig under OWGM 😅
Körde även perlonstrap ett tag, över förväntan. 😃
63E2D1F6-981E-497C-B7AE-A125C023C46F.jpeg
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Snyggt!
Ser inte ut som longines egna gummi, vad är det för rem?
Har funderat i samma banor för min hydroconquest, även om jag tycker om länken så vore det trevligt med lite variation.
Tackar!

Helt korrekt, det är ett gummi från watchwear. I beställningen som jag gjorde står det "Gummi Curved - Blå - 19mm" men nu när jag kollar deras hemsida ser den "blåa" färgen ut att vara mycket ljusare än den jag beställde, däremot ser "mörkblå" mer ut som den färgen som jag köpte. Länk: https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-morkbla/

Det är en liten liten glipa mellan boetten och bandet så inte helt 100% passform, men å andra sidan märkte jag glipan först när jag såg den på bild och är knappt märkbar. Nöjd än så länge!
 
Topp