Du har en Spirit 37 också va? Tänkte du behålla båda?Precis hemkommet. Bärs större än 38 skulle jag säga. Väldigt fin:
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har en Spirit 37 också va? Tänkte du behålla båda?Precis hemkommet. Bärs större än 38 skulle jag säga. Väldigt fin:
![]()
Jag vette tusan hehe. Är inte 100 på att jag behåller conquest faktiskt. Har inte kunna sizea den hemma. Tyckte den bars lite stortDu har en Spirit 37 också va? Tänkte du behålla båda?
Fattar. Köpte själv en conquest för några år sen som jag returnerade. Tyckte urtavlan var grym men lång L2L gjorde att den bärs stort, och länkens taper gör den mer topptung. Tyckte nog Spirit 37 var vinnaren av de två, inte minst med mikrojustering i spännet och enligt mig finare urtavla och case.Jag vette tusan hehe. Är inte 100 på att jag behåller conquest faktiskt. Har inte kunna sizea den hemma. Tyckte den bars lite stort
Någon limiterad variant som redan är slutsåld? Jag hittar bara döda länkar när jag googlar.Blå/vit LE exklusiv för uraffären H. Spliedt Sylt i Kampen.
![]()
Ja, LE. Ska tydligen släppas officiellt i mitten av juli.Någon limiterad variant som redan är slutsåld? Jag hittar bara döda länkar när jag googlar.
Finns nu på Longines' tyska hemsida. Begränsad upplaga om 300/300 för 39/42 mm om jag förstått det rätt.Någon limiterad variant som redan är slutsåld? Jag hittar bara döda länkar när jag googlar.
Anrikt varumärke där du får mycket värde sett till pengarna, åtminstone om du köper från gråhandlare eller begagnat. Subjektivt är just Spirit kollektionen den bästa de har, COSC nivå på urverken, riktigt bra finish och en homage till deras egna historia. Riktigt snygga GMTs, bärs lite stort bara vilket är genomgående för Longines modeller då de fördrar långa lugs.Hej alla,
har äntligen kliat min spot för Omegas coaxialverk med inköp av en Seamaster 300M. Men lev lite biten av att att bära en mekanisk klocka och blev lite sugen på en billigare klocka med GMT funktion och Longines Spirit Zulu Time kom upp i de googlingarna. Men samtidigt får jag en känsla av att verken i dem är ETA eler Selitta lite mer massproducerade verk och inte en "in-house" verk i dem. Jag gillar just tekniken och hantverket i de där "in-house" verken.
Så mina frågor till er:
- Är Longines något att ha över huvud taget?
- Är det ETA/Selitta verk eller modifierar Longines dem för sina klockor? Det heter ju typ L888 eller så.
Tack på förhand!
Det är lätt modifierade verk tillverkade av ETA. I huvudsak långsammare beat rare (28800 vs 25200 vph). Senare varianter har därutöver silicon hairspring. Just L888 specifikt bygger på kaliber ETA 2892-A2.Är det ETA/Selitta verk eller modifierar Longines dem för sina klockor? Det heter ju typ L888 eller så.
ETA ägs av Swatch group som även äger Longines, blir inte mer in house än så.Hej alla,
har äntligen kliat min spot för Omegas coaxialverk med inköp av en Seamaster 300M. Men lev lite biten av att att bära en mekanisk klocka och blev lite sugen på en billigare klocka med GMT funktion och Longines Spirit Zulu Time kom upp i de googlingarna. Men samtidigt får jag en känsla av att verken i dem är ETA eler Selitta lite mer massproducerade verk och inte en "in-house" verk i dem. Jag gillar just tekniken och hantverket i de där "in-house" verken.
Så mina frågor till er:
- Är Longines något att ha över huvud taget?
- Är det ETA/Selitta verk eller modifierar Longines dem för sina klockor? Det heter ju typ L888 eller så.
Tack på förhand!
Om man ser till priset måste 2892-A2 vara ett av världens bästa trehandsurverk, kanske det bästa någonsin i min bok, särskilt med kiselfjäder som i L888. Jag har haft fler klockor än jag kan räkna med 2892-A2/SW300-1 och alla har varit exakta, jämna i alla positioner och silkeslena att dra upp (till skillnad från lillebror 2824-2 som ofta är lite grusig). Dessutom är det lättservat och har en slimmad profil. Man får extremt mycket urverk för slantarna med 2892-A2 helt enkelt.Det är lätt modifierade verk tillverkade av ETA. I huvudsak långsammare beat rare (28800 vs 25200 vph). Senare varianter har därutöver silicon hairspring. Just L888 specifikt bygger på kaliber ETA 2892-A2.
Aha, det visste jag inte.ETA ägs av Swatch group som även äger Longines, blir inte mer in house än så.
Just kiselfjädern noterade jag. Ganska mycket tech-poäng från mig i den.Om man ser till priset måste 2892-A2 vara ett av världens bästa trehandsurverk, kanske det bästa någonsin i min bok, särskilt med kiselfjäder som i L888. Jag har haft fler klockor än jag kan räkna med 2892-A2/SW300-1 och alla har varit exakta, jämna i alla positioner och silkeslena att dra upp (till skillnad från lillebror 2824-2 som ofta är lite grusig). Dessutom är det lättservat och har en slimmad profil. Man får extremt mycket urverk för slantarna med 2892-A2 helt enkelt.
Den där i 37 mm och med kritvita taveldetaljer hade varit något!Blir sugen att prova en sån här igen fast på mesh![]()
Ja det hade varit ett trevligt alternativ. Trivdes inte med länken på den där men gillar boetten. Känns som att den klär i det mesta, både mesh och andra band.Den där i 37 mm och med kritvita taveldetaljer hade varit något!
Har inte haft chansen att prova den än, men utifrån bilder och filmer är det gröna gummit min klara favorit. Fin på mesh också så klart.Ja det hade varit ett trevligt alternativ. Trivdes inte med länken på den där men gillar boetten. Känns som att den klär i det mesta, både mesh och andra band.
Min favorit med. Brukar som regel ofta köpa på länk men skulle i nuläget skaffa den på gröna gummit. Gillar utseendet på det och Longines on the fly justering.Har inte haft chansen att prova den än, men utifrån bilder och filmer är det gröna gummit min klara favorit. Fin på mesh också så klart.
Beställt en så får bomba när den kommer med bilder. Lär dröja ett tag dock.Någon som skaffat den nya gröna hydroconquest och kan bomba med bilder?
Får man fråga vart du beställt ifrån och hur lång beräknad leveranstid det är?Beställt en så får bomba när den kommer med bilder. Lär dröja ett tag dock.
Beställde av @SWC Beräknad leverans i augusti.Får man fråga vart du beställt ifrån och hur lång beräknad leveranstid det är?
Fin. Vansinnigt dyr, åtminstonde hos AD..Ny pastellblå Conquest Heritage Central Power Reserve 38 mm.
![]()
![]()
CONQUEST HERITAGE CENTRAL POWER RESERVE | Ø 38.00 mm, Light Blue Opaline | L1.648.4.92.6 | LONGINES SE
Discover CONQUEST HERITAGE CENTRAL POWER RESERVE, automatic watch for unisex in stainless steel - L1.648.4.92.6. More details on Longines.comwww.longines.com
Ja, att köpa till list är helt uteslutet. Har ingen aning vad ett rimligt begagnatpris för en Conquest Heritage Central Power Reserve (smidigt namn) är heller. Har aldrig sett någon till salu vad jag kan minnas.Fin. Vansinnigt dyr, åtminstonde hos AD..