• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Den är riktigt bra!
IMG_4900.webp

Uppdaterade claspen är det jag saknar på min! Får se om de även uppdaterar 37:an
Jag kontaktade faktiskt en Longines AD för att se om de skulle göra detta eller om spännet från 39an passar 37an. Tyvärr passar inte spännet och det fanns ingen planerad uppdatering i närtid till 37an som de kände till i alla fall. Han nämnde dock något om att man kunde fila(?) ner nån av pinsen mellan spännet och länken och då kanske få den att passa, kändes för avancerat för mig.

Någon som provat på den (ganska) nya conquest i grönt med 38 mm quartz? L3.750.4.09.6. Det är en jag gärna skulle vilja lägga till samlingen, men vet också att vissa märken "nerfar" sina kvartsvarianter sett till finish och tavla när det finns väldigt lika modeller men automatiska. Har inte gått förbi någon butik som har den i lager ännu.

Tillbaka
Topp