• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av ***

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Wboy

Panerai

Min uppfattning efter att ha läst hela TS länk till TRF är att i fallet där rörde det sig om ett missförstånd som va illa skött av försäljaren, antingen pga språkproblem eller kulturella skillnader (eller rent dumhet). Det fallet löste sig dock och TS på TRF fick tillbaka pengarna (skillnaden var ett avrundningsfel i valuta/transaktionskostnad). Detta inlägget är det enda negativa jag hittar från någon med fler än 4 poster på TRF och de andra negativa posterna i den tråden känns väldigt tveksamma.

I detta fallet här är det svårare. Hade jag varit utpressare hade jag också gett mig på näthandlare som har lite historia av att vara klantiga och där sökningar ger någon träff. Så det kan ju mycket väl vara så att TS här inte har rent mjöl i påsen även om inte cr*n*agent är helt klanderfria. Svårt.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Bortsett från TS, så var det en kille med över 1000 poster som fick en dålig upplevelse med denna säljare. Visst, detta hände 2012, men det borde också vägas in?

Och sättet som säljaren svarar känns inte så värst professionellt?
Verkar om att *** tar en beställning och SEN försöker hitta klockan till salu nånstans billigare än vad man sålt den för, och tjäna mellanskillnaden. Vilket är helt OK om köparen är med på det. Dock verkar det som att *** lurar köpare att tro att de har klockorna på lager, när de inte det och det är antagligen därför det tar sån jekla tid att få klockorna.
 
Senast redigerad av en moderator:

MJ24

Patek
2-Faktor
Bortsett från TS, så var det en kille med över 1000 poster som fick en dålig upplevelse med denna säljare. Visst, detta hände 2012, men det borde också vägas in?

Och sättet som säljaren svarar känns inte så värst professionellt?
TS i länken är en känd person på TZ som ofta har dyrare objekt till salu.
 
Senast redigerad av en moderator:

rogart-63

Patek
TS i länken är en känd person på TZ som ofta har dyrare objekt till salu.
Vilket TS i denna tråden inte är? Någonstans? Vilket är konstigt? Han besvarar inte ens något eller någon i tråden .Eller kan bevisa att han gjort en överföring till ***? Hur i sjutton håller *** alla klockaffärer isär . Okej om man säljer en klocka? Då är det ju bara att skicka den . Men nu ska dom leta upp en klocka som kan ta hur lång tid som helst att finna . Hur håller dom reda på logistiken?
 
Senast redigerad av en moderator:

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Känns som att det behövs mer information/bevis innan någon kan bli "skyldig". Dock verkar det ju vara TS i nuläget, men det är bara spekulationer.
 

Rearden

Cartier
Skulle vara kul att få mer info av TS om hur detta gått till. Borde finnas ett intresse att förklara detta lite mer i detalj för just nu är det väldigt svårt att se vem som är at fault just nu.
 

Alfredo

Breitling
Om en bedragare är skicklig, så är det väldigt lätt att dra ut på det. Skylla på försenad leverans, att den redan är skickad, att pengarna är på väg...

Men visst, håller med om att det har gått väldigt lång tid. Antingen bluffar TS, eller så levde han på hoppet alldeles för länge.
En annan som blev drabbad fick ju tillbaka nästan alla sina pengar, men det tog också månader...
KenKun thinks please
TS does not know the dates
It says here in April. In 'another forum says May
And 'true?
 

Frourez

Omega
Min personliga åsikt är att om TS hade haft bevisen skulle dessa kommit fram vid detta laget tycker jag. Och även då så hade detta caset blivit uppmärksammat bland andra forum om det funnits tillräckliga bevis att lägga fram direkt. Att vänta med bevis när man har tydliga/solklara bevis är bara extremt onödigt och förstår inte poängen med att vänta med det om man nu inte vill bluffa.

T.ex. köper man en klocka här med Swish överföring så nämner ju man det direkt väl?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Show us that?
I say that you are a thief
What can you prove?

You can only say that is not true.
He has to prove!
It 'a Kafkaesque situation

Maybe it is just me but for this person trying to blackmail you there must be some correspondence that lead up to his claim. I hardly think the letter you showed us is the only one he sent and asking for refund of 80% of something he had not payed you.

So make it easy for everyone to maake up their mind and cast some light on the fact that you are the good guy you claim to be.

Should be in your interest to come out clear and lay it all on the table.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
The fact is that neither involved part is showing any evidence supporting their view of what happened. Right now it's just a shouting contest, that serves no purpose other than making the forum environment real toxic.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp