• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av ***

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Wboy

Panerai
En aspekt som ingen verkar ha lyft, men som jag tänkte på häromdagen när jag spanade på klockaffärer online är att det ju kan finnas folk som genom e-mailadresser och hemsidor imiterar mer etablerade nätshoppar. T.ex. om man hittar något på chrono 24 och sedan söker upp företaget och hittar något som man tror är rätt hemsida...

Resultatet blir att man för över pengar till någon man tror är någon annan och sedan kommer ingen vara.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
@Alfredo
Without trying to get into the question here about who is right or wrong...
On this forum are about 8000 possible customers with intrest in watches, and also people ready to spend a lot of money on watches.
So, what I am getting at is, we listen to other enthusiasts opinions and recommendations concerning sellers and buyers. It is to your advantage to prove your case here as well. If you sell online, your reputation is depending on people like us trusting you for future business.
So, if you have proof supporting your case you can present, I would definately present all I could here as well.
But, in the end it is your call what impression you would like to leave us with.
Just my point of view...
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Varför ska ha han visa någon e-mailkonversation? Den enda är som resonserar rationellt här är Alfredo. Han har absolut ingen skyldighet till att motbevisa något då det inte finns något att motbevisa.
För att många potentiella kunder just nu misstänker att han inte har helt rent mjöl i påsen. Enkel grej då att döda tråden och rädda ryktet genom att visa detta som han påstår.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Varför ska ha han visa någon e-mailkonversation? Den enda är som resonserar rationellt här är Alfredo. Han har absolut ingen skyldighet till att motbevisa något då det inte finns något att motbevisa.
Men hag håller med dig, det ligger mer hos TS i sak att bevisa, men skulle vara ett smart drag av företaget att slänga upp bevisen om han kan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Varför ska ha han visa någon e-mailkonversation? Den enda är som resonserar rationellt här är Alfredo. Han har absolut ingen skyldighet till att motbevisa något då det inte finns något att motbevisa.
Men som han själv skriver så är det levebrödet det handlar om, då kanske det skulle vara smart att visa att man är oskyldig. Om man nu sitter med bevis. Bryr han sig inte behöver han väl inte skriva alls.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Ja är man trångsynt kanske man gör det. Jag ser inget som pekar på att Alfredo inte skulle ha rent mjöl i påsen som det ser ut just nu.
Trångsynt är väl att dra det lite långt, alla orkar ju inte sitta och plöja igenom alla sidor utan bildar en uppfattning i början. Rätt många som var på TS sida där va?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Varför ska ha han visa någon e-mailkonversation? Den enda är som resonserar rationellt här är Alfredo. Han har absolut ingen skyldighet till att motbevisa något då det inte finns något att motbevisa.
Att han inte har en skyldighet att motbevisa något är jag helt enig med dig om men hade du gjort affärer med honom som det är nu? Frågar apropå rationellt tänkande...
 

Wboy

Panerai
It is almost always impossible to prove that you have not committed a crime when being accused without any clear details. Because of that the burden of proof in our justice systems lies on the complainant, not the other way around. I understand if @Alfredo is having a hard time if this is the case here.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Men som han själv skriver så är det levebrödet det handlar om, då kanske det skulle vara smart att visa att man är oskyldig. Om man nu sitter med bevis. Bryr han sig inte behöver han väl inte skriva alls.

Så om jag startar en tråd där jag säger att Rob sålde en fejkklocka till mig så är det upp till Rob att bevisa att de inte gjort det. Trots att jag inte presenterar något underlag för det?

Att han inte har en skyldighet att motbevisa något är jag helt enig med dig om men hade du gjort affärer med honom som det är nu? Frågar apropå rationellt tänkande...

Jag skulle inte väga in det som skrivits i denna tråd i mitt beslut iaf.
 

zeke_varg

Omega
Det kan mycket väl finnas orsaker varför det inte är lämpligt att lyfta in alla "bevis". Saker som passar bättre att ta via jurist el annat. Nu pratar jag från Alfredos synvinkel. Vi vill ha snabba svar. Alfredo, el rent av TS, vill ha rättvisa. Jag känner mig säker på att om en av kombattanterna har rent mjöl i påsen så kommer en intressant upplösning så småningom. Extremt troligt om Alfredo är den oskyldige. Allt att vinna på att bevisa att han är en vettig och schysst handlare / revisor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så om jag startar en tråd där jag säger att Rob sålde en fejkklocka till mig så är det upp till Rob att bevisa att de inte gjort det. Trots att jag inte presenterar något underlag för det?

Det är inte fråga om vad som är upp till vem, utan vad man vill göra med informationen/bevisen man sitter på.

Så om jag startar en tråd om hur du har försökt blåsa mig vid en klockaffär, och du sitter på en mailkonversation som visar att jag ljuger om allt. Då skulle du inte presentera den utan bara be mig lägga fram bevis?
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Så om jag startar en tråd där jag säger att Rob sålde en fejkklocka till mig så är det upp till Rob att bevisa att de inte gjort det. Trots att jag inte presenterar något underlag för det?
Jag kanske skulle gå in i din referenstråd och skrivit att du blåste mig på en klocka?

Fan vad du är på hugget, vi har förstått vad din åsikt är nu ;)

EDIT:
Skrivet med glimten i ögat, inget påhopp :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Det är inte fråga om vad som är upp till vem, utan vad man vill göra med informationen/bevisen man sitter på.

Så om jag startar en tråd om hur du har försökt blåsa mig vid en klockaffär, och du sitter på en mailkonversation som visar att jag ljuger om allt. Då skulle du inte presentera den utan bara be mig lägga fram bevis?

Det ska inte behövas om du inte presenterat något som visar att jag försökt blåsa dig.

Hehe skulle vara ganska enkelt för mig att motbevisa... det här med rationellt tänkande kanske inte är din grej? Skämt åsido, jag förstår din poäng men det här var inget bra exempel :D

Jo det är min grej. Det är ett väldigt bra exempel. Hur skiljer det sig från denna tråd?

Jag säger inte att Alfredo inte har blåst TS. Men just nu är det inget som pekar på att han gjort det.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
The only fact that's clear in this mess is that we have no facts at all except that a anonymous person have posted accusations about fraud against a known dealer. This is not a court and we strongly advice alla members to be very careful in their judgement of the situation. There's probably a lot more to this than what has been brought up so far.

However, if this sorry mess ends up in any kind of official investigation we will happily provide the information we have stored to support this investigation. This includes the information about the anonymous user @deceived that we have stored on our servers.

This thread is now locked.

UPDATE: due to a coming investigation we have removed the company name from the postings in this thread.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp