• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad på en klocka (Panerai Ferrari Collection Scuderia GMT Ref#:FER00009)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Moreno

Cartier
Hej allihopa,
Jag skulle sälja en Panerai Ferrari Collection Scuderia GMT Ref#: FER00009 via blocket. Lade in annonsen och efter 2 dagar ringer en kille som ska åka ner fr sthlm till Malmö för att kolla på klockan. Vi träffas utanför Jägersro Center i Malmö, i hans bil, en ny snygg Mercedes C-klass AMG. Vi hade kommit överens om att han skulle betala kontakt ifall han var intresserad, men i bilen när efter att han kollat på klockan och allt är som det ska berättar han en lång historia om att han tagit ut för mycket pengar på banken och att därför inte kan ge mig pengar i handen, han hade bara 5000 kontakt som han gav mig, resten förde han över via SEB mobil app (30 000). Jag kollade på när han förde över pengarna till mitt konto och allt stämde med överföringen via hans telefon. Senare har jag inte fått pengarna, pratat med min bank (Swedbank) som berättar att jag skulle fått dom i måndags (igår). Har också anmält honom till polisen.

Killen var inte Svensk, smal, såg ut som han var Romsk (Zigenare). Glasögon och brunt kort hår. Har två tel nr till honom, båda är kontaktkort (enligt Polisen), han svarar såklart inte på något av nr.

Någon som har drabbats av en liknande person eller på ett liknande sätt?
Tack för alla svar!
 

Wemb

Cartier
Riktigt tråkigt att höra!

Får jag fråga hur det kommer sig att ni inte använde er av swish...?
Fördelen med det är ju att pengarna kommer in på kontot direkt - och mig veterligen går det inte att annullera en insättning via swish.

Inte meningen att strö salt i såren, och hoppas att det löser sig för din del!
 

Moreno

Cartier
Riktigt tråkigt att höra!

Får jag fråga hur det kommer sig att ni inte använde er av swish...?
Fördelen med det är ju att pengarna kommer in på kontot direkt - och mig veterligen går det inte att annullera en insättning via swish.

Inte meningen att strö salt i såren, och hoppas att det löser sig för din del!
Jag har inte Swish... Ska nog regga det numera.

Det tragiska är att jag inte kan göra någonting! Har också pratat med mitt försäkringsbolag, men dom verkar inte kunna hjälpa.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Går det i alla fall fram signaler på telefonerna, eller är dom avstängda? Tänkte om man ringer från ett annat nummer, långsökt kanske.
Går det inte slänga upp en fejkannons på en liknande klocka med annan säljare och försöka få samma mupp att nappa igen? Med lite tur är han kvar i ditt område.
 

rogart-63

Patek
Ja Svensk reg men jag tog aldig reg nr! Det är det värsta, brukar vara ganska noga med allt sånthär men var riktigt trött under dagen och vet eg inte varför jag inte anteckade ner reg nr.
Man undrar hur vanlig en Merca i den kalibern är ? Kanske oxå stulen? Eller lurat någon på ? Kanske nåt för polisen att kolla på?
 

Moreno

Cartier
Går det i alla fall fram signaler på telefonerna, eller är dom avstängda? Tänkte om man ringer från ett annat nummer, långsökt kanske.
Går det inte slänga upp en fejkannons på en liknande klocka med annan säljare och försöka få samma mupp att nappa igen? Med lite tur är han kvar i ditt område.
Ja gärna, testa ring honom. Jag ringer men ingen svarar. 0729290729 och 0737151019
 

Moreno

Cartier
Man undrar hur vanlig en Merca i den kalibern är ? Kanske oxå stulen? Eller lurat någon på ? Kanske nåt för polisen att kolla på?
Ja frågade polisen men dom sa att han kunde ha leasat den, men då jag inte visste vad för reg nr han hade var det svårt att hitta.
Sedan undrar jag också ifall man kunde fråga själva köpcentret om dom har kameror som kunde se regnr på bilar parkerade på deras parkering, men tvivlar på att dom har det eller får filma.
 

romanov

Cartier
Va tråkigt att höra.
Man ska alltid se till att pengarna är inne på kontot då det annars tyvärr kan hända tråkiga saker :(
 

Biffbert

Cartier
Tyvärr är det nog kört. Detta är avskummets levebröd och spåren verkar ju vara igensopade.
Riktigt, riktigt tråkigt att detta händer så ofta.
Hoppas signalementet kan hjälpa dig i alla fall (om personen ens är i Sverige).
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Hör med Panarei och se ifall dom för något register över stulna klockor, likt ett sådant register Rolex har.
Om du har kvar serienumret dvs.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp