Jag borde kollat den här tråden innan jag handlade av Scanvas på Tradera. Köpte en Rolex 16014 som beskrevs som i behov av rengöring, men ingen information om att den inte fungerade. När den kom hem låg glaset löst i försändelsen, den gick inte att ställa via kronan, visaren dolde att datumskivan var helt förstörd. Verket saknade flera hjul i löpverket, rotorn låg löst och ett par lösa skruvar skramlade runt. Påtalade detta för säljaren och han gick med på återbetalning om jag lämnade positivt omdöme. Dum som jag var gjorde jag detta och därefter upphörde kommunikationen. Jag fick uret undersökt av Bergströms som kostaterade att urverket var bortom räddning (kostnadsförslag på 54 tusen).
Ringde ett flertal gånger, lämnade röstmeddelanden och messade utan resultat. Tills idag då han svarade. Han förnekade inte att han visste att den inte fungerade. Hade lämnat till en urmakare, men inte fått något kostnadsförslag eftersom urmakaren åkt till Thailand;-) Han hann också med att säga "håll käften" ett flertal gånger när jag försökte säga något. Därefter slängde han på luren. Har nu eskalerat till Tradera.
Var försiktiga med denna man! Här är lite bilder jag tagit och länken till annonsen:
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Fy fan...
Lider verkligen med dig!
Lite märkligt at Tradera inte tagit någon for av initiativ för att plocka bort skummisen.