• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurifax på tradera - Scanvas

Räv

Cartier
2-Faktor
Se upp med den här säljaren. Jag har gått på pumpen tidigare och han var borta ett bra tag. Nu är han tillbaka.
https://www.tradera.com/profile/feedback/430763/scanvas?role=all&rating=all&page=1

Han borde heta Scamvas...

Observera att han har handlat mycket med "Yevpatoryia" - och som av en händelse också bor i Tidaholm...

Var tvungen att ta i med hårdhandskarna för att ställa saker och ting till rätta. De riktigt hårda handskarna.
 
Senast ändrad:

Räv

Cartier
2-Faktor
(Holma20) Kika på den senaste Constallation-försäljningen så förstår du säkerligen.
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Och PS - vill man säga att tavlan är renoverad så skriver man det. Ren betyder just ren (inte smutsig). Ren. (med en punkt) betyder förkortning av renovering. Jag lovar att det inte är en slump.
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Besök på plats ? Av vilken anledning ? Är det du som är Allan på tratten då?

Nej, det är inte jag. Jag är en gammal räv som pysslat/samlat klockor (som hobby) i många år. Trodde att jag var allmänt känd. My bad. I mitt storhetsvansinne svävade jag i villfarelsen att om jag skrev att en säljare är en skojare så räckte det med det. Det visade sig vara fel. Jag modererar mitt budskap till att - var försiktiga med denna säljare - eller skyll er själva. Avslutar här.
 

holma20

Panerai
Nej, det är inte jag. Jag är en gammal räv som pysslat/samlat klockor (som hobby) i många år. Trodde att jag var allmänt känd. My bad. I mitt storhetsvansinne svävade jag i villfarelsen att om jag skrev att en säljare är en skojare så räckte det med det. Det visade sig vara fel. Jag modererar mitt budskap till att - var försiktiga med denna säljare - eller skyll er själva. Avslutar här.
142 inlägg tar jag inte som en gammal känd räv...
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Nej, det är klart.

Snoppmätning borde vara en olympisk gren. Bäst att jag lägger till en ;)

32316185617_d0df563bc9_o.jpg


Återigen - mitt fel. Trodde verkligen att alla visste vem "Räv" var och att det gav mig någon form av "cred". Kommer inte att upprepas.
 

holma20

Panerai
Nej, det är klart.

Snoppmätning borde vara en olympisk gren. Bäst att jag lägger till en ;)

32316185617_d0df563bc9_o.jpg


Återigen - mitt fel. Trodde verkligen att alla visste vem "Räv" var och att det gav mig någon form av "cred". Kommer inte att upprepas.
Som sagt jag har aldrig sagt att jag är en känd profil så snopp mäktar tävling var aldrig frågan ,
Du skriver på ks med 142 inlägg , då kan du inte referera som känd räv här på ks om du är en känd räv på of ?
Lite som säga hm jag är känd här i USA men då borde jag va känd i Sverige också?
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
No offence men @Räv berättar i all välmening om en säljare på Tradera som luras och nu blivit aktiv igen.

Han får frågan om vad som är problemet och svarar att han blivit blåst, samt hänvisar till personens senaste försäljning - en Constellation med uppenbart ommålad tavla. Får då till svar att det är ok då han hade skrivit att den var renoverad. (Han hade inte skrivit att den var renoverad. Han skrev ren. Ren betyder fan inte renoverad. Och den som inte ser att den är renoverad förstår oavsett inte att ren ska tolkas som renoverad, så säljaren har uppenbart velat luras. Alltså en klassisk ful fisk.)

Men istället för att då tacka för varningen blir man så oerhört provocerad att han trodde att folk hade koll på honom att man bara måste gå till någon form av personangrepp över hans bristande berömdhet på forumet och att han lite kaxigt berättade att han hade fått ta i med hårdhandskarna.

Känsliga tår här nu hörni... Känns lite som diskussionsdelen imho. Låt oss fortsätta ha högt i tak utan att bli irriterade på skitsaker här i kuddrummet.

Eller vill ni gärna handla av denne herre som säljer ommålad klockor med medvetet kassa bilder, beskrivna som rena? Jag vill det iaf inte...
 

holma20

Panerai
Provocerad ?
Vi ställde mot frågor eftersom vi undra vad som hänt...
tolkar inte det som att provocera ,
Tar han det så , så ber jag om ursäkt var inte det som var själva meningen..
svårt att tolka vad som hänt om man skriver ”nu är scamern tillbaka”
Sen angående kändisskapet så hade jag aldrig ifrågasatt om jag visste vem han var.. vilket jag uppenbarligen inte gör ..
Person angrepp ? Nu vet jag inte vilken text du refererar till men i denna tråd har det väll absolut inte förekommit några personangrepp undra vem som har ”känsliga tår” igt
 

DrKlocka

Audemars
No offence men @Räv berättar i all välmening om en säljare på Tradera som luras och nu blivit aktiv igen.

Han får frågan om vad som är problemet och svarar att han blivit blåst, samt hänvisar till personens senaste försäljning - en Constellation med uppenbart ommålad tavla. Får då till svar att det är ok då han hade skrivit att den var renoverad. (Han hade inte skrivit att den var renoverad. Han skrev ren. Ren betyder fan inte renoverad. Och den som inte ser att den är renoverad förstår oavsett inte att ren ska tolkas som renoverad, så säljaren har uppenbart velat luras. Alltså en klassisk ful fisk.)

Men istället för att då tacka för varningen blir man så oerhört provocerad att han trodde att folk hade koll på honom att man bara måste gå till någon form av personangrepp över hans bristande berömdhet på forumet och att han lite kaxigt berättade att han hade fått ta i med hårdhandskarna.

Känsliga tår här nu hörni... Känns lite som diskussionsdelen imho. Låt oss fortsätta ha högt i tak utan att bli irriterade på skitsaker här i kuddrummet.

Eller vill ni gärna handla av denne herre som säljer ommålad klockor med medvetet kassa bilder, beskrivna som rena? Jag vill det iaf inte...
Det var ju inte något illa menat, varken från min eller Holmas sida. Har ingen aning vem Räv är, säkert jätteduktig och kunnig. Är bara nyfiken vad som är speciellt med just denna, ommålade Constellations säljs ju dagligen på Tradera.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag borde kollat den här tråden innan jag handlade av Scanvas på Tradera. Köpte en Rolex 16014 som beskrevs som i behov av rengöring, men ingen information om att den inte fungerade. När den kom hem låg glaset löst i försändelsen, den gick inte att ställa via kronan, visaren dolde att datumskivan var helt förstörd. Verket saknade flera hjul i löpverket, rotorn låg löst och ett par lösa skruvar skramlade runt. Påtalade detta för säljaren och han gick med på återbetalning om jag lämnade positivt omdöme. Dum som jag var gjorde jag detta och därefter upphörde kommunikationen. Jag fick uret undersökt av Bergströms som kostaterade att urverket var bortom räddning (kostnadsförslag på 54 tusen).

Ringde ett flertal gånger, lämnade röstmeddelanden och messade utan resultat. Tills idag då han svarade. Han förnekade inte att han visste att den inte fungerade. Hade lämnat till en urmakare, men inte fått något kostnadsförslag eftersom urmakaren åkt till Thailand;-) Han hann också med att säga "håll käften" ett flertal gånger när jag försökte säga något. Därefter slängde han på luren. Har nu eskalerat till Tradera.

Var försiktiga med denna man! Här är lite bilder jag tagit och länken till annonsen:
IMG_4787.jpeg
IMG_4793.jpeg
IMG_4811.jpeg
IMG_4815.jpeg

 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Jag borde kollat den här tråden innan jag handlade av Scanvas på Tradera. Köpte en Rolex 16014 som beskrevs som i behov av rengöring, men ingen information om att den inte fungerade. När den kom hem låg glaset löst i försändelsen, den gick inte att ställa via kronan, visaren dolde att datumskivan var helt förstörd. Verket saknade flera hjul i löpverket, rotorn låg löst och ett par lösa skruvar skramlade runt. Påtalade detta för säljaren och han gick med på återbetalning om jag lämnade positivt omdöme. Dum som jag var gjorde jag detta och därefter upphörde kommunikationen. Jag fick uret undersökt av Bergströms som kostaterade att urverket var bortom räddning (kostnadsförslag på 54 tusen).

Ringde ett flertal gånger, lämnade röstmeddelanden och messade utan resultat. Tills idag då han svarade. Han förnekade inte att han visste att den inte fungerade. Hade lämnat till en urmakare, men inte fått något kostnadsförslag eftersom urmakaren åkt till Thailand;-) Han hann också med att säga "håll käften" ett flertal gånger när jag försökte säga något. Därefter slängde han på luren. Har nu eskalerat till Tradera.

Var försiktiga med denna man! Här är lite bilder jag tagit och länken till annonsen:
IMG_4787.jpeg
IMG_4793.jpeg
IMG_4811.jpeg
IMG_4815.jpeg

Kollar du inte omdömena på Tradera före köp?
 

Seiko.

Omega
Tråkigt att Tradera är så långsamma med att blocka användare. Anmälde en klassisk "forex brev"-bedragare för ett tag sedan. Tog flera veckor innan han togs bort. Bara att hoppas att ingen blivit lurad på den tiden
 
Topp