• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Måste hitta min keeper...

Riktigt trevlig sida :)
När du lade upp bilderna på DJ insåg jag att jag måste nog skita i att de är i minsta laget och skaffa en sådan. Kom på att jag glömde helt bort min tidigare dröm innan jag fastnade på KS, vilket är en Heuer. Båda dessa är ju faktiskt klassiska och skulle kunna rymmas inom budgeten. Är kanske ett roligare val än en sub?
Det finns helt enkelt för mycket att välja på :)
En orolig själ behöver mycket att välja bland för att inte tröttna. Du behöver minst två klockor!!

PO+AT är en helt oslagbar kombination, moderator kan nu låsa tråden.

Känns som vi behöver din "tröttnat-på lista" om vi skall komma vidare? :confused:

Hehe :)

Detta är vad som kommit och gått under året i kronologisk ordning.

Raymond Weil 7730
Oris Titan C
Glycine Combat Sub
Helson Sharkmaster
Seiko Monster
Grand Seiko
Tudor Snowflake
Tudor Pelagos

Det som finns kvar just nu är endast en SKX007.
Budgeten har höjts en del nu på slutet vilket möjliggör lite roligare köp än de som ligger i början på listan. Borde nog vara dags för första Rolexen

Riktigt trevlig sida :)
När du lade upp bilderna på DJ insåg jag att jag måste nog skita i att de är i minsta laget och skaffa en sådan. Kom på att jag glömde helt bort min tidigare dröm innan jag fastnade på KS, vilket är en Heuer. Båda dessa är ju faktiskt klassiska och skulle kunna rymmas inom budgeten. Är kanske ett roligare val än en sub?
Det finns helt enkelt för mycket att välja på :)

Jag tror det är en DJ som är det som saknas. Storleken har ingen betydelse =)

En IWC Top Gun kanske?
En av mina absoluta favoriter. Gör sig lika bra på nato som på läder eller länk :)

iwc-pilots-watches-pilots-double-chronograph-edition-top-gun-watch-front.jpg
iwc-top-gun-miramar-watch-1.jpg
IWC-Pilots-Watch-Chrono-Automatic-Top-Gun-Steel.jpg

Precis som theargonaut skriver är en vintage speedy rätta valet :) gärna med 321 verk i:) den tappar inte värde på ett tag skulle ja tippa på :) (om du nu inte skulle trivas med den)

Har du testat alla Grand Seikos? Det var fan inte illa. ;)

Skämt å sido så är det lite svårt att veta vad du uppskattar hos en klocka. I vissa fall undrar jag även om man ibland säljer en klocka innan man hinner uppskatta alla detaljer med den. En klocka kan ju exempelvis ändra utseende rätt dramatiskt med olika bandbyten. De "tråkiga" modellerna brukar växa på en och de som verkar ha allt från början blir lätt för mycket efter ett tag. Ibland måste man tvinga sig att minnas att inga klockor är 100% perfekta. Det är därför man "behöver" ett antal olika att variera sig mellan.

Oj, många visdomsord ramlar in ;) Tror nog ändå att, med din budget, får du faktiskt fler än 2 riktigt sköna klockor. Kanske upp mot en 5-6, som täcker det mesta, och ger en riklig och rolig variation. LÅS TRÅDEN!

Din lista antyder att du kanske skall kolla de vanliga - Omega och Rolex, men titta gärna till Blancpain Fifthy Fathoms också. Reverson när den är ovanför vatten skall väl vara sport också - gjord för polospelare en gång när det begav sig.

Köper du begagnat baserat på bilder eller är du ute i uraffärerna och klämmer på grejerna innan du går hem och köper framför datorn?

Sedan får du nog tvinga dig att pröva lite längre tid så att du tar dig över ångesten "f-n köpte jag inte rätt nu heller" och hinner njuta.

Lycka till! :cool:

Jag tycker du ska satsa på ngt en bra bit ovanför din budget, under tiden du får råd, spara längta till din drömklocka.
När du köpt den
1njut
2skapa livsminnen när du har den på dig
3 ge den till dina nära o kära när man måste gå vidare

Jag hade gått på en beggad. Skulle man mot förmodan inte känna att det är en keeper, då får man tillbaka pengarna och kan gå all in på något annat intressant :)

Jag röstar på någon variant av Sub. Jag skulle sagt SubC men som andra påpekat så faller den utanför din budget med rätt stor marginal.

Jag säger spara mer pengar!

Bor i en småstad utan någon butik med exklusiva ur vilket innebär att alla köp görs framför datorn. Då jag är i större städer är jag lite obekväm i att traska in och prova igenom hela sortimentet eftersom jag inte kommer handla något nytt från AD. Tror dock inte det är problemet eftersom jag oftast är nöjd under 1-2 veckor för att sedan tröttna. De köpen som gjorts har varit väldigt spontana så såvida nästa köp blir något av det som nämnts i tråden tror jag den kommer att få stanna längre.

Jag hade gått på en beggad. Skulle man mot förmodan inte känna att det är en keeper, då får man tillbaka pengarna och kan gå all in på något annat intressant :)
För egen del har jag svårt att se att man har en begad klocka resten av livet!

Kommer definitivt att bli något begagnat vilket samtliga tidigare också varit. Eftersom det finns så många modeller jag gillar så är utbudet ganska stort och därmed finns det ingen anledning att köpa nytt. Frågan är bara om det ska vara något som är 1år gammalt eller 40år :)

Kommer definitivt att bli något begagnat vilket samtliga tidigare också varit. Eftersom det finns så många modeller jag gillar så är utbudet ganska stort och därmed finns det ingen anledning att köpa nytt. Frågan är bara om det ska vara något som är 1år gammalt eller 40år :)

Jag har sålt ett par sköna klockor på senare tid som jag absolut tror du skulle digga. Vad tror du?

Speedmaster
iLzA0IP.jpg

Oysterquartz 17013

JLC Powermatic 50-tal

Jag säger GMT 16710!

Snygg, tidlös, stryktålig, en aning mindre vanlig syn på stan än en sub, borde gå att få inom budget.

Tillbaka
Topp