• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Malmös knarkare föredrar Patek Philippe

Asså, att det är överklassens konsumption som driver olagligheter är väl inga nyheter. Ej heller att det är främst överklassen som är kunder hos PP. Jag tror artikeln snarare försöker påvisa att det inte bara är i orten man måste bekämpa knarkhandeln utan snarare att eventuell kamp måste föras även på fina gatan hos folk som går runt med en eller två V90 på armen.

Vilket medel- och överklassförakt i artikeln... Att påstå att kunderna skyldiga till skjutningar är absurt... Det är korkad signalpolitik som gör att våld uppstår.

Finns det efterfrågan kommer någon alltid att kapitalisera, och det finns en efterfråga i samtliga samhällsklasser som historien och statistik tydligt visar. Fokuserar man på att legalisera, utbilda, kontrollera och rehabilitera istället för att jaga och straffa skulle man utrota majoriteten av allt skit detta medför över en natt. Precis som historien visar med alkoholförbud i olika länder under olika tidsperioder är det kontraproduktivt.

Frågan är, vad sportar polismästarn? Ingen PP i alla fall, vilket får sägas tursamt i sammanhanget. :D

Skärmavbild 2018-08-07 kl. 17.06.42.png

Vilket medel- och överklassförakt i artikeln... Att påstå att kunderna skyldiga till skjutningar är absurt... Det är korkad signalpolitik som gör att våld uppstår.

Finns det efterfrågan kommer någon alltid att kapitalisera, och det finns en efterfråga i samtliga samhällsklasser som historien och statistik tydligt visar. Fokuserar man på att legalisera, utbilda, kontrollera och rehabilitera istället för att jaga och straffa skulle man utrota majoriteten av allt skit detta medför över en natt. Precis som historien visar med alkoholförbud i olika länder under olika tidsperioder är det kontraproduktivt.

Skulle vilja påstå att köpare oavsett klass har en direkt koppling till de dödliga skjutningarna OCH att alla "säljare" vill ha köpstarka "konsumenter" vilket överklassen är. Därför uppstår konflikter mellan "säljarna" om marknadsandelar och i denna speciella "bransch" leder det till att folk blir mördade. Legalisering och liknande går jag inte in på och man får hålla sig till dagens lagstiftning.

Men utan konsumenter skulle det inte uppstå konflikter. Så visst är köparna i rakt led skyldiga till våldsamheterna.

"– Rolex är fin men inte toppklass. Den köper folk som vill skryta. Patek Philippe däremot, den är inte skrikig, säger han om armbandsuret som kan kosta mellan 100 000 och 12 miljoner kronor."
Ehm.. Ja det stämmer in på alla Rolex och Alla Patek :D

Hur läste du egentligen? Underlaget var ju undersökningar som visade att droganvändandet var större på ”fina gatan” än i förorten men att polisens kontroller av ungdomar var det motsatta? Det var väl iaf poängen som sen paketerades i en rätt kass artikel kryddat med citat av tonårsbrats.

Som en ung pojkspoling satt jag tillsammans med min far framför öppna spisen. Han brukade berätta historier och gamla minnen han samlat på sig genom sitt fartfyllda liv.
Av alla historier han berättat för mig, så fanns där en jag aldrig kunde släppa...
Det var den om att: ”alla PP-ägare var laddtorskar, och vill du knulla på krogen så är det Dompa som gäller då flockar sig brudarna likt flugor till koskit hehe”

Har i alla år gått och grubblat över detta. Stämmer verkligen detta? Har farsgubben verkligen rätt?

Skönt att äntligen få det bekräftat! Strålande journalistik från Expressen ännu en gång.

Som en ung pojkspoling satt jag tillsammans med min far framför öppna spisen. Han brukade berätta historier och gamla minnen han samlat på sig genom sitt fartfyllda liv.
Av alla historier han berättat för mig, så fanns där en jag aldrig kunde släppa...
Det var den om att: ”alla PP-ägare var laddtorskar, och vill du knulla på krogen så är det Dompa som gäller då flockar sig brudarna likt flugor till koskit hehe”

Har i alla år gått och grubblat över detta. Stämmer verkligen detta? Har farsgubben verkligen rätt?

Skönt att äntligen få det bekräftat! Strålande journalistik från AB ännu en gång.
Expressen var det väl?

Man undra vad det är för typ av människor som vill vara med i en artikel hos expressen om man tillhör "Överklassen", bär dyra klockor, har kontakter i "Speciell klubb" och dessutom håller på med kokain som skulle få familjens rykte att svärtas ner för alltid...Luktar bluff om artikeln och citatet om klockorna låter som någon som inte kan något har snappat upp i krogenkön på Stureplan (troligtvis journalisten själv).

Skulle vilja påstå att köpare oavsett klass har en direkt koppling till de dödliga skjutningarna OCH att alla "säljare" vill ha köpstarka "konsumenter" vilket överklassen är. Därför uppstår konflikter mellan "säljarna" om marknadsandelar och i denna speciella "bransch" leder det till att folk blir mördade. Legalisering och liknande går jag inte in på och man får hålla sig till dagens lagstiftning.

Men utan konsumenter skulle det inte uppstå konflikter. Så visst är köparna i rakt led skyldiga till våldsamheterna.

Ja då skulle dessa herrar som säljer droger skaffa sig vanliga jobb och leva svenssonliv.

Tillbaka
Topp