• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Malmös knarkare föredrar Patek Philippe

nja, det är en annan kategori.
alla vet hur det förhåller sig.
Upplys mig om hur det förhåller sig. Dyra bilar från Tyskland är betydligt vanligare i kapitalstarka medelklassen än i någon annan samhällsgrupp. Menar du förövrigt att medelklassen inte belånar sig lika hårt som resten av samhället? Den privata skuldsättningen för svenskarna var för några år sen högst i världen och det finns nog inga anledningar tro att budracen som varit för lägenheter i innerstan av Stockholm skulle köpas utan maxade lån.

Men jag är intresserad av att motbevisas och kunna stryka av att dessa två punkter inte skulle kunna vara en bra indikation av medelklassen utöver nybakat och fyra ungar.

Senast ändrad:
Upplys mig om hur det förhåller sig. Dyra bilar från Tyskland är betydligt vanligare i kapitalstarka medelklassen än i någon annan samhällsgrupp. Menar du förövrigt att medelklassen inte belånar sig lika hårt som resten av samhället? Den privata skuldsättningen för svenskarna var för några år sen högst i världen och det finns nog inga anledningar tro att budracen som varit för lägenheter i innerstan av Stockholm skulle köpas utan maxade lån.

Men jag är intresserad av att motbevisas och kunna stryka av att dessa två punkter inte skulle kunna vara en bra indikation av medelklassen utöver nybakat och fyra ungar.
Jag tror att du missade starten på mitt första inlägg, ”hembakat är medelklasstatusmarkör”
dvs jag kommenterade just hembakat.
Därefter lista jag några andra sådana
”några exempel i min närmiljö;”
Att många är hög(för högt tom) belånade är vi rörande ense om, vad eller vilka som är medelklass har vi säkert lite olika syn på av olika orsaker men mina exempel är just statusmarkörer i min närmiljö.
Statusmarkörer behöver inte nödvändigtvis kosta pengar, vissa går inte som jag skriver lite längre ner att köpa för pengar men uppnås med hjälp av pengar.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Bas
Jag och min patek i Malmö.
En vanlig dag helt enkelt:cigar:
0D91011B-D758-4516-8F25-357E8100D9DC.jpeg

Tillbaka
Topp