Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta är verklighet, varför tror ni jag sålde min Nautilus?
Golare har inga polare..”Måste ha deg till mjölnaren.”
![]()
Född, uppvuxen och bott här i hela mitt liv och kan bara hålla med. Visst finns det rika personer här men en hel överklass det tycker jag inte. Läste texten och kändes som en hit-piece mot moderaterna och muf. 25åringar som sjunger snapsvisor??Uppenbarligen fejk-news. Alla vet att det inte finns överklass i Malmö, bara tjås.![]()
Dom hittar man i Lund.25åringar som sjunger snapsvisor??
”Måste ha deg till mjölnaren.”
![]()
Tror det finns några vilsna stackare i Uppsala också!Dom hittar man i Lund.
Några generationer yngre men lät som en ganska spot-on beskrivning av Fridhems-Slottis ungar. Mycket nedärvd visdom från pappa, mycket "traditionella " värderingar, mycket lillgammalt beteende ("snapsvisor") , mycket Lundbergsanda.Född, uppvuxen och bott här i hela mitt liv och kan bara hålla med. Visst finns det rika personer här men en hel överklass det tycker jag inte. Läste texten och kändes som en hit-piece mot moderaterna och muf. 25åringar som sjunger snapsvisor??
Skönt språkbruk farsan har, en riktig förebildSom en ung pojkspoling satt jag tillsammans med min far framför öppna spisen. Han brukade berätta historier och gamla minnen han samlat på sig genom sitt fartfyllda liv.
Av alla historier han berättat för mig, så fanns där en jag aldrig kunde släppa...
Det var den om att: ”alla PP-ägare var laddtorskar, och vill du knulla på krogen så är det Dompa som gäller då flockar sig brudarna likt flugor till koskit hehe”
Har i alla år gått och grubblat över detta. Stämmer verkligen detta? Har farsgubben verkligen rätt?
Skönt att äntligen få det bekräftat! Strålande journalistik från Expressen ännu en gång.
Jag möter dem i jobbet, de finns. Kan inte uttala mig om de är "äkta överklass" eller inte då alla som hade eget rum och köpekakor på utflykter när man var liten är överklass i mina ögon...Några generationer yngre men lät som en ganska spot-on beskrivning av Fridhems-Slottis ungar. Mycket nedärvd visdom från pappa, mycket "traditionella " värderingar, mycket lillgammalt beteende ("snapsvisor") , mycket Lundbergsanda.
Är väl ingen jättegrupp men nog finns de och nog funkar de ungefär som artikeln beskriver.
Hur lyder definitionen av överklass nuförtiden?
/B
Dom som betalar över list för stålsportrolex.Hur lyder definitionen av överklass nuförtiden?
/B
Hoppas lite OT är okej i LS-forumet.Jag möter dem i jobbet, de finns. Kan inte uttala mig om de är "äkta överklass" eller inte då alla som hade eget rum och köpekakor på utflykter när man var liten är överklass i mina ögon...
Skönt språkbruk farsan har, en riktig förebild![]()
Då kan jag meddela att om 15-20 år kommer fridhem - slottis ungarna vara betydligt mer chill. Mvh fridhemspappaNågra generationer yngre men lät som en ganska spot-on beskrivning av Fridhems-Slottis ungar. Mycket nedärvd visdom från pappa, mycket "traditionella " värderingar, mycket lillgammalt beteende ("snapsvisor") , mycket Lundbergsanda.
Är väl ingen jättegrupp men nog finns de och nog funkar de ungefär som artikeln beskriver.
Vilket medel- och överklassförakt i artikeln... Att påstå att kunderna skyldiga till skjutningar är absurt... Det är korkad signalpolitik som gör att våld uppstår.
Finns det efterfrågan kommer någon alltid att kapitalisera, och det finns en efterfråga i samtliga samhällsklasser som historien och statistik tydligt visar. Fokuserar man på att legalisera, utbilda, kontrollera och rehabilitera istället för att jaga och straffa skulle man utrota majoriteten av allt skit detta medför över en natt. Precis som historien visar med alkoholförbud i olika länder under olika tidsperioder är det kontraproduktivt.
Njä, den där överklassen bor väl främst nere på näset skulle jag tro, där är festknarkande inte speciellt ovanligt heller. Artikeln är väl snarare ett försök till att främja Socialdemokraterna än något annat, dock. Sen, som @Matts säger, skillnad på överklass som ”alltid” har haft pengar och överklass som vill visa att de har pengar just nu.Född, uppvuxen och bott här i hela mitt liv och kan bara hålla med. Visst finns det rika personer här men en hel överklass det tycker jag inte. Läste texten och kändes som en hit-piece mot moderaterna och muf. 25åringar som sjunger snapsvisor??
hembakat är medelklasstatusmarkör i dag.Hoppas lite OT är okej i LS-forumet.
Diskuterade det här med köpesaft och köpebullar med en bekant här om dagen och det lustiga i att man som ung bara ville ha köpe-saker och som gammal väljer man alla gånger något hembakat eller hemsaftat!![]()
Smart. Man låter barnen ärva kläder så man kan köpa flera sommarställen.hembakat är medelklasstatusmarkör i dag.
i dag kan man titta efter statusmarkörer om man är lagd åt det hållet.
några exempel i min närmiljö;
- 4 barn
- hembakat
- ärvda kläder
- inslitna kvallitetsskor
- ett eller flera sommarställen(ort viktig)
- naturintresse
- hobby
- äktenskap(långt och bara ett)
hembakat är medelklasstatusmarkör i dag.
- 4 barn
- hembakat
- ärvda kläder
- naturintresse
- hobby
I Indien kanske, knappast i Sverige.Är 4(!) barn en statusmarkör? Öh va?
hembakat är medelklasstatusmarkör i dag.
- 4 barn
- hembakat
- ärvda kläder
- naturintresse
- hobby