• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man trodde man var Förälskad...

N.Bathes

Cartier
Jo & det är man väl fortfarande!!!
Eller rättare sagt man vill ha båda två...

Jag var SÅ inne på att köpa Omega seamaster 45mm chrono 9300 men mycket pengar och velande mm. Den är så otroligt cool och snygg mm
Men så ju mer man läser...
Ju mer bilder man ser...
Ju mer priser man ser på olika klockor...
Ju mer "fartblind" blir man
65k som var sjukt mycket pengar för En klocka är helt vettigt efter många timmars läsande..
Kunde inte tänka mig Rolex för ngra veckor sedan
Men så plötsligt börjar ha begäret att Ändras..
Rolex Deep Sea Svart/Blå 116660DB börjar TRÄNGA sig in och konkurrera i hjärnan, men den är nästan dubbelt då dyr. Man vill bara ha ha ha!!!
Tycker den är super snygg & Cool!! Den där lime gröna texten kittlar hjärnan....
Såg Doreen Månsson på Bolibompa med flickan.
Hon hade på sig en cool Rolex Typ Sub eller ngt..
Ögonen drogs dig med en gång!!
Synd man har 2 Tim körning gill närmaste Rolex affär....

Mitt Tips!
Sätt en budget och försök att hålla den!
Det är så lätt att man vänjer ögonen vid dyrare & dyrare...
Tex sätt budgeten på 45-50k
Men så tänker man att det finns väldigt många klockor i den prisklassen och ska man ändå lägga dom pengarna kan man ju lika gärna lägga till 10-15k till och köpa en Rolex... (Så var det 10-15k till)
Men så inser man kunde att den Rolexen är ganska vanlig och lägger man till... Så får man en Ännu dyrare/ovanligare klocka....
Som jag menar är att När man närt tanken på Rolexen jag vill ha nu 116660DB så är plötsligt omegan billig i tanken och det är det som är farligt tror jag med klockblindhet!!

Men så är jag sån som person att köper jag inte den jag verkligen vill ha så har jag ändå den där igenkännande gnagande känslan i klocksjälen som inte är "riktigt" nöjd....

Kanske lång läsning men jag hoppas att jag inom kort skall få berätta om klockan jag köpt!!!
Omegan Eller Rolex?.....
image.jpeg
image.png


Tack för ett super forum med mycket bred kompetens!!!!
Intresset ökar med detta forumet!!!
 

DrKlocka

Audemars
Jag känner igen mig i det du skriver. Själv började man i vintageträsket med enklare Omega-dinkor och liknande, men fan så lätt det spårar ur. Ett kort tag senare sitter man här med div. klockor man aldrig kunde se sig själv köpa, som speedmaster, div. kronografer, 18k date och snart en sub på inköpslistan.

... Herregud.
 
P

Philippe Stern

Guest
Du ska du ringa Rob E. och lägg en beställning på Sub. Sen har du en fin klocka om ett par månader. Bara att gneta lite, struna i julklappar till nära och kära etc, så har du "tjänat" ihop denna dyrare klocka snart.
 

PHL

Omega
Sub blir litt liten iforhold til Deepsea, sub har mye bedre bærekomfort en Deepsea. Hmm vanskelige valg.
 

N.Bathes

Cartier
Läser man på forumets flesta trådar nämns ofta Rolex!!!!
Finns ju supermånga Riktigt fina klockor och det är ju kul att variera märkena & Stilarna...
Smaken är olika men känns som att ganska många har en liten förkärlek till Rolex!!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
image.jpeg

Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
image.jpeg

Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
 
Skulle gått på en Rolex, som sagt är rolex alltid rolex. Men är du säker på att det är just den du vill ha? Jag hade nog istället valt en sea dweller eller en Sub. :)
Lycka till!
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Jag känner igen precis vad du skriver, jag genomgår det själv. Hemma ligger ett tiotal klockor, mest vintage, men nästan alla kostade under 5 tusen. För någon månad sedan var det Omega som sparpengarna gick till, men nu är det en Rolex. Det är ändå skönt att tänka över ett sådant beslut, det ger verkligen hjärnan och köpbegäret en utmaning. För min del så lutar det åt en 16610 eller en Datejust, vi får se.
 

NiklasM

Omega
Sen har du aspekten med att varannan människa verkar ha en Subba. Det är en sak som kanske stör mig lite iaf.
Jag är i exakt samma läge som du, men med mindre budget. Men jag landar alltid på en Rolex. Varför? För att den kommer hålla längre, rent mentalt, samt att Rolex alltid varit "den där klockan" som jag alltid velat ha.
 

N.Bathes

Cartier
Svårt att svara på utan att veta vad du har mer i klocklådan. Är den tom och detta skulle bli enda klockan... Då är jag benägen att hålla med alla som skriker Sub. Jag har själv en PO chrono. Fast självklart en snyggare modell än den du visar...;-)
image.jpeg

Jag älskar den verkligen. Men den är stor.. Jäkligt stor!! Det är ju Deep Sean också. Skulle jag ha denna som enda klocka. Nope! Inte en chans. Då skulle nog jag också tänka Sub!
Deep Sean är cool men samma sak där. Vill du ha den tonade tavlan och limetexten framför ögonen hela tiden?.. Jag tror inte det. Tror man ledsnar efter ett tag. Precis som jag ledsnar på allt det orangea på POn. Då är det gött med ngt mer bärbart och monochromt..
image.jpeg

Iofs ingen Sub men Subens elaka brorsa Sea Dweller. Varför inte kolla på den moderna varianten av denna. Lika hård som Dipsyn men mer bärbar och utan det blå och limefärgade. Som du iofs verkar gilla.
Choose wisely my friend!
Tack för tankarna!!!
Har bara en parfymklocka & en C Aqualand så jag vill ha en riktigt fet utskickar klocka och visst
Då passar ju Sub in med!!
Allt får smälta in ett tag så lossnar det väl...
Den orange chronon är ju supersnygg med!!!!!
Du kan ha en på bägge handleder du;):banghead:
 

N.Bathes

Cartier
Sen har du aspekten med att varannan människa verkar ha en Subba. Det är en sak som kanske stör mig lite iaf.
Jag är i exakt samma läge som du, men med mindre budget. Men jag landar alltid på en Rolex. Varför? För att den kommer hålla längre, rent mentalt, samt att Rolex alltid varit "den där klockan" som jag alltid velat ha.
Ja det är så man känner lite..
Var och varannan har en Sub...
 

Mauritz

Rolex
Känner så väl igen mig i ditt tänk.
Omegan är grym men Rolex är Rolex hur man än vrider och vänder.
Om det är så att Rolex spöket slagit sina klor i dig så kommer du inte bli nöjd om du inte tar Deepsea:n, Omegan blir bara ett substitut.
( Fast Sub:en är inte dum den heller och glöm inte Sea Dweller 4000 ).
Räcker inte Sub vattentätt 300M så kör på Sea Dweller 4000 vattentätt 1220M.
Kanske en ny Sub + en begagnad Omega, ryms nästan inom Deepsea budgeten ( list 105k )
Personligen hade jag gått på Sea Dweller.n.
Lycka till och trevlig helg.

P.S Go for Rolex.
 

N.Bathes

Cartier
Känner så väl igen mig i ditt tänk.
Omegan är grym men Rolex är Rolex hur man än vrider och vänder.
Om det är så att Rolex spöket slagit sina klor i dig så kommer du inte bli nöjd om du inte tar Deepsea:n, Omegan blir bara ett substitut.
( Fast Sub:en är inte dum den heller och glöm inte Sea Dweller 4000 ).
Räcker inte Sub vattentätt 300M så kör på Sea Dweller 4000 vattentätt 1220M.
Kanske en ny Sub + en begagnad Omega, ryms nästan inom Deepsea budgeten ( list 105k )
Personligen hade jag gått på Sea Dweller.n.
Lycka till och trevlig helg.

P.S Go for Rolex.
Låter ju hur bra som helst!!!!!!!!
Får snart öppna en ØL.....
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Mellan de båda så hade jag valt Rolex alla dagar i veckan. Betydligt mer klassisk och mångsidig än Omegan.
 

N.Bathes

Cartier
Omegan är Riktigt fett snygg
Rätt vad det är så kommer arbetskollegan/kompisen fram och säger
Sabla fin klocka du har på dig....
Ja säger man och hålle upp den lite...
Han kisar med ögonen och säger- Vad är det får någon:banghead:
Det är en Omega säger man.
Ahhh Fin säger han...
Är det en Rolex
Säger han Ohhh en Rolex och höjer på ögonbrynen....
En Rolex är en Rolex
Men
Klart man skall köpa den man SJÄLV tycker om!!!
 
Topp