Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool , visa upp med dial oxåSer stor ut.
15,7 x 34,8 mm:
Cool , visa upp med dial oxå
haha, ja, allt är ju relativt. Mina snabba mått ger 35mm i diameter över bezel inklusive kronan vilket ju inte är så litet. Tavlan exklusive chapter ring är dock 23mm så den upplevs rätt liten. Hur kollar man tiden på din, lyfta på luckan?Ser stor ut.
15,7 x 34,8 mm:
Det var faktiskt litet, din såg större ut på bilden.haha, ja, allt är ju relativt. Mina snabba mått ger 35mm i diameter över bezel inklusive kronan vilket ju inte är så litet. Tavlan exklusive chapter ring är dock 23mm så den upplevs rätt liten. Hur kollar man tiden på din, lyfta på luckan?
Edit. fler var nyfikna
Tack, Grym….
Jo. Vet inte om jag fotar för nära eller om iPhonen spökar. Handleden är ca 175. Gjorde en liten jämförelse med ett par klassiker.Det var faktiskt litet, din såg större ut på bilden.
Mobilkameror är i princip alltid rätt vidvinkliga vilket ger ett lite missvisade perspektiv. Det som är närmare kameran ser större ut.Jo. Vet inte om jag fotar för nära eller om iPhonen spökar. Handleden är ca 175. Gjorde en liten jämförelse med ett par klassiker.
33mm på 18,5cm handled
Kommer nog upp en annons strax med lite bilderGärna fler bilder från olika vinklar!
Väldigt stiligtTrodde aldrig jag skulle gå under 42mm
(är typ 190 och 100+ kg, ingen liten människa…)
Men sen kom en KS in i mitt liv…
36 mm senare och jag e kär
Kan hålla med om det. Jag har 41, 40 & 36, det tog ett tag att vänja sig vid mindre men det är ovant när man kommer ner på storlekar som dom små kostymklockorna. Även om dom är väldigt schyssta.Vet inte om jag är en jätte eller vad det är men under 40mm tappar jag känslan helt. Det är synd för jag har klockor som jag verkligen velat ha på bild men när jag provat dom har jag fått helt fel känsla.
Det är nog mest en vanesak. Dom flesta går nog över tid mot mindre klockor och när man haft några 36or så inser man vad klumpiga och obekväma allt för stora klockor blir. Klassisk herrstorlek är nog klassisk av en orsak, nämligen att den passar de flesta. Alla kan ju ha en 36a men alla kan inte ha en 45mm dykareVet inte om jag är en jätte eller vad det är men under 40mm tappar jag känslan helt. Det är synd för jag har klockor som jag verkligen velat ha på bild men när jag provat dom har jag fått helt fel känsla.
Såg först nu hur suddig bilden va, bifogar nytt snartHär är en av mina favoriter som jag ärvde av min farfar som en av de mest otroliga och inspirerande personer jag vet om samt att han var Generalmajor i norska flygvapnet. Så att han använde en 33mm i över 40 år visat för mig att det är mannen som gör klockan och inte klockan som gör mannen.