• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stulen från brodinkee på instagram...

Screenshot_20230126_150641_Instagram.jpg
Liten kan ju alltid vara ett relativt begrepp också.
1674743062084.png
 

Fadershan

Patek
Tycker det är lika välkommet som motsatsen, dvs att den passar handleden perfekt! Lika relevant och samma ämne.
Kanske men finns något i det där ämnet just som provocerar mig massor... Alltså manliga män på sociala medier som "lärt sig" att klockan måste vara av en viss storlek för att det.är modernt just nu. Det tiltar mig men antar att det är mycket vintage vs modernt här ;)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske men finns något i det där ämnet just som provocerar mig massor... Alltså manliga män på sociala medier som "lärt sig" att klockan måste vara av en viss storlek för att det.är modernt just nu. Det tiltar mig men antar att det är mycket vintage vs modernt här ;)
Jag funderar på att bli en av dem. Inte bara tack vare att jag osar manlighet ur varenda por på min kropp, utan mest på grund av hög ålder och dålig syn.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag funderar på att bli en av dem. Inte bara tack vare att jag osar manlighet ur varenda por på min kropp, utan mest på grund av hög ålder och dålig syn.
Det är ju tyvärr nackdelen med många äldre ur - läsbarheten är inte alltid den bästa.
Men man måste inte heller ta till Panerai eller flygarklockor för att kunna läsa av klockslaget, man kan hitta något i mitten.
Eller varför inte en minute repeater?
 
Topp