• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Man skall unna sig. Hade hellre köpt tankliknande från annan tillverkare i rätt storlek och ädelmetall än en lite för liten oädel Cartier. Gucci har tex en.
Hur är kvaliteten på Baume et Merciers tanks? Har sett manuella (80-/90-tal) 24 x 32 mm både i gul- och vitguld på C24, men vet för lite om märket för att våga slå till.

Edit: Se där, @Danne.l hann före. Precis dessa jag menar.

Hur är kvaliteten på Baume et Merciers tanks? Har sett manuella (80-/90-tal) 24 x 32 mm både i gul- och vitguld på C24, men vet för lite om märket för att våga slå till.

Jag har aldrig hanterat en vintage tank lc så jag kan inte göra jämförelsen men efter att ha ägt den här ett tag kan jag inte klaga. Jag har inte mätt tidhållningen på den men den har god reserv och håller tiden godtyckligt

Hmm, jag tror nog jag måste testa S och L innan jag vågar slå till. Får ta det nästa gång jag är i Stockholm. Klippte ut en S i papper och tyckte den såg pluttig ut, men å andra sidan är det ju bara en bit papper, så hela grejen kändes lite fånig ärligt talat. 🤷

Tank LC i gulguld är ett möjligt endgamescenario på ålderns höst. En dykarbeater för trädgården, stranden och skogen och en LC till allt annat. Fri som en fågel.
Jaa, jag drömmer också om kanske en tank normale eller en LC en vacker dag...

Hmm, jag tror nog jag måste testa S och L innan jag vågar slå till. Får ta det nästa gång jag är i Stockholm. Klippte ut en S i papper och tyckte den såg pluttig ut, men å andra sidan är det ju bara en bit papper, så hela grejen kändes lite fånig ärligt talat. 🤷

Tank LC i gulguld är ett möjligt endgamescenario på ålderns höst. En dykarbeater för trädgården, stranden och skogen och en LC till allt annat. Fri som en fågel.
Har själv 16,5 cm handleder och föredrar i regel mindre ur. Valde trots det en modern L före S. Upplevde S som oväntat liten på handleden så mitt tips är att pröva båda storlekarna ifall du har möjlighet.

Min L jämfört med flickvännens S för referens.
IMG_4741.jpeg

IMG_0067.jpeg

Senast ändrad:

Har för mig att de köptes upp av Cartier. Ebel tillverkade ju iaf mycket Cartier på denna tiden. Kvaliteten hade jag inte oroat mig för. Tycker oftast de är lite fula men hittar du någon du gillar lär kvaliteten vara tillräcklig iaf.

Har själv 16,5 cm handleder och föredrar i regel mindre ur. Valde trots det en modern L före S. Upplevde S som oväntat liten på handleden så mitt tips är att pröva båda storlekarna ifall du har möjlighet.

Min L jämfört med flickvännens S för referens.
IMG_4741.jpeg

IMG_0067.jpeg
Stort tack, mycket hjälpsamma bilder. Finns nog risk att jag upplever S som liten tror jag, särskilt med tanke på klockorna jag haft som dailies genom åren. Jag tycker din röda Must sitter mycket bra.

Tillbaka
Topp