Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är nog inte manlig nog för vid 39mm drar jag min gräns. Annars ser det ut som att jag stulit barnens klockor.
Jag tycker nättare är någon av rollarna. 40mm är ganska litet om man varvar med brattar på 45-46mm.35-36 tycker jag funkar ändå. Skönt med något nättare ibland![]()
![]()
![]()
Det är egentligen fel tanke, det är lugg till lugg som spelar roll i min värld, inte hur bred klockan är.Jag är nog inte manlig nog för vid 39mm drar jag min gräns. Annars ser det ut som att jag stulit barnens klockor.
Njae... Ja och nej. Du kan ju ha obefintliga luggar men en tallrik på armen. Ser inte helt kul ut. Vice versa har jag dock inte sett.Det är egentligen fel tanke, det är lugg till lugg som spelar roll i min värld, inte hur bred klockan är.
Tycker personligen att nättare klockor <38mm ser mer ok ut på någon med större handled än tvärtom (dvs stor klocka på liten handled). Skulle jag få för mig att köra >40mm ser det inte klokt ut.35-36 tycker jag funkar ändå. Skönt med något nättare ibland![]()
![]()
![]()
Jag håller med, speciellt om man har något långärmad på sig, så ser det snyggt ut.Tycker personligen att nättare klockor <38mm ser mer ok ut på någon med större handled än tvärtom (dvs stor klocka på liten handled). Skulle jag få för mig att köra >40mm ser det inte klokt ut.
![]()
Den Chronomaten…35-36 tycker jag funkar ändå. Skönt med något nättare ibland![]()
![]()
![]()
Ett av dagens loppisfynd...
![]()
Hur bred är den?Ett av dagens loppisfynd...
![]()
Sicken kul dinka!
Hur bred är den?
Alltså, 20mm lug to lug, sjukt!Tack!
Ca 40 x 20mm (exkl krona). 16mm bandbredd.
![]()
Mitt senaste, och minsta, tillskott på 32mm. Upplevs lite större pga formen och länken. Gillar hur den bärs, känns retro-charmigt på nåt sätt!
...Minska bredden ca. 10mm då kan vi börja prata om smått.
37 mm är inte litet
Trevligt ur!
Denna tråd är väll till för ”små” ur? Inte vanliga.Tycker 36-39 mm är perfekt. Här en vintage Seiko 5, 36 mm med riktigt fin urtavla.
Super snygg, en klassiker.36mm känns perfekt på en datejust eller liknande.
![]()
Inte i min bok heller, såg en likadan på 41mm i skylten hos min ad idag och den ser på tok för stor ut för modellen. Hade en aquaterra på 41mm som jag tyckte var lagom tills jag började känna mig ”trygg” att bära en mindre som min dj. Nu e jag ute efter en submariner också men där känns 41mm helt rätt för dykare enligt mig.Hade aldrig tänkt om
Super snygg, en klassiker.
En liten klocka? Inte i min bok, även om damerna gillar 36mm nu för tiden