Jag använder spännet från originallänken.Får man nåt spänne till eller måste man använda det som hör till länken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag använder spännet från originallänken.Får man nåt spänne till eller måste man använda det som hör till länken?
Fick hem ett Crafter Blue för ca två veckor sedan och jag kunde inte va mer nöjd. Har aldrig blivit riktigt vän med originallänken, den må va snygg, men klockan sitter inte 100 på min handled. Originalgummit har en skön retrokänsla, men trots att det har blivit kokat så är det ganska styvt.
Crafter Blue-gummit sitter som ett smäck och gifter sig perfekt med klockan. Kan varmt rekommendera om någon går i köptankar.
Hur menar du då? Att det blir för lite "flärp" över? Till Mm300 kortar man bandet till önskad längd med kniv. Finns spår som man skär av. Vet inte hur det ser ut till Sumon.Jag var länge sugen på CB'a min Sumo men efter att ha tittat på lite bilder blev jag lite tveksam då bandet är lite för kort.
Kanske något man inte lägger märke till IRL?
Tycker det ser asbra ut! Om jag inte redan ägt en 6159 så hade jag köpt en mm300 bara för att det gummit finns.Hur menar du då? Att det blir för lite "flärp" över? Till Mm300 kortar man bandet till önskad längd med kniv. Finns spår som man skär av. Vet inte hur det ser ut till Sumon.
Edit: lägger med en bild som kanske förtydligar.
Hur menar du då? Att det blir för lite "flärp" över? Till Mm300 kortar man bandet till önskad längd med kniv. Finns spår som man skär av. Vet inte hur det ser ut till Sumon.
Edit: lägger med en bild som kanske förtydligar.
CB02 till Sumon har vanligt spänne, men så väldans kort tycker jag inte att gummit är. Här på Sumon med mina 18,5 cm handleder.
Det är möjligt att det är kortare än andra band -det är inget jag har reflekterat över, och jag kan inte heller se någon poäng med att ha det längre om man har medelgrova handleder.
Håller med, tycker den sitter väldigt skönt på nato.Idag på nato, tycker själv att den funkar väldigt bra på det
En kompis till den inkommande dykaren i juli!
Världens fetaste MM600.
Den är faktiskt obeskrivlig innan du har den på armen brutal... Min andra... VÄLKOMMEN!
Den fcking lyser!!
Nu skall jag fanimej sova.
Over and out?!
Har nu sträckläst hela tråden och en MM300 måste jag ha
Kommer sällan ut på köp och sälj tyvärr
För ett tag sedan beställde jag ett sailcloth-band från Camille Fournet. Bandet i sig var bra men jag underskattade mitt handledsmått och beställde ett väl kort band. Klantigt!
I dag fick jag hem nästa band till Marinemastern - ett Rios Just. Som väntat är det riktigt hårt nu i början (är 7 mm på tjockaste stället) men mjuknar det lite skulle det kunna utmana Crafter Blue-gummit som favorit till Marinemastern.
Återkommer med bilder och fler intryck framöver.
Kan fixa det i morgon. Ska göra allt för att inte glömmaKan du inte slänga upp lite bilder med Riosbandet på? Blev lite sugen själv
Har lagt upp bilder här för någon månad sedan om Strapcode länken. Kolla någon sida tillbaka.Något tips om soft länk att köpa till MM300 istället för originallänken? Vet att det diskuterats i tråden men osäker på vad konsensus blev. Visst hade Strapcode något på g?
Här kommer några bilder. Dålig fotograf med smala handlederKan du inte slänga upp lite bilder med Riosbandet på? Blev lite sugen själv
Här kommer några bilder. Dålig fotograf med smala handleder
Det var bl a tjockleken som gjorde att jag beställde det. Är riktigt nöjd så här långt. Beställde från http://www.ebay.com/usr/raisk1964 Bra pris och kom på bara några dagar.Ser snyggt ut! Gillar tjockleken på bandet
Ja, visst är det grymt! Kan inte bestämma mig för om det eller mitt nyanlända Rios Just är bäst till Marinemastern... Tror nog gummit ändå är favoriten.Efter ca 6 (!) veckors leveranstid så dök äntligen gummit från Crafter blue upp. Först intrycket är att det känns riktigt bra.
Verkar ha kommit en ny version.
Slappt utfört av Strapcode.
Går att beställa nya ändlänkar för typ 30 USD.Verkar ha kommit en ny version.