• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Nyinkommet. SLA057. Platsar den i tråden trots 200m?
A7D3254A-C173-45DA-82B5-11A17CB6543E.jpeg
Bytte du jämt mot din tuna? 😁

Beklagar, det var tråkiga nyheter, väldigt lång tid att vänta, man kan tycka att reservdelar borde finnas på lager...
Men du får i alla fall tillbaka den innan badsäsongen börjar ;)

Jävla tröttsam väntan 🫣 inte direkt fått någon återkoppling på vad för delar de ska byta eller om hela urverket ryker.. den tappade vid tiden ju lämnade in den 25-30 sekunder per dygn.
Man får bära ”lillebrorsan” sålänge 😅
5B7E5751-7CBE-47E1-B51D-809639001749.jpeg

Dressaren får nya kläder. Väntar in ett chocolate bar strap från Uncle Seiko. Till dess bryter jag mot alla regler och kör ett läder från Molequin. Grymt bekvämt och enligt mig själv passar det ovanligt bäst. Tänkte först köpa en GS länk som jag vet skall passa men avvaktar om det kommer varianter som ej är limiterade och förhoppningsvis med en anpassad länk som jag kan få tag på. I övrig knappt 3 spd med kronan upp över natten och någon sekund mer med urtavlan upp. Stabilt! Betraktningsvinkeln är grym. Ser nästan oljefylld ut. Trevlig helg!
918625D2-E3EF-4DFF-B27D-564E1CDBEEE0.jpeg
70CB88C0-E93C-4D6F-B39B-B57F1562027B.jpeg
30324112-2E38-4B51-818C-631FE106FDC0.jpeg

Senast ändrad:
Något prematur fråga men ställer jag den inte kommer det skava i själen ett par dar.…

I går messade jag med en fd KS-profil och då jag hade ett par glas gott rött innanför västen råkade jag, pga kass impulskontroll, köpa hans sla023.

Så vilken är frågan då? Jo, vilket gummi är medföljande? Herr Profil har alla prylar nedpackade och kommer inte ihåg plus att det inte blir pickup förrän på tisdag pga andra åtaganden (jobb).

Vi tror att det är dragspelsgummit i den nyare och mjukare silikonblandningen men är osäkra på om det är svart eller blått. What say you, någon med kunskap?

Vidare funderar jag på gummit som medföljer spb149 istället. Jag hade en spb147 för ett par år sen och gillade det gummit. Vet någon om det blå går att beställa samt uppskattat pris? Vill inte plåga Svante eller damerna i Fältan i onödan.

Och så bild på klockan, för lite fägring bland all text 😂

6B9AA088-6EEF-4716-A440-A19B957CB15D.jpeg

Senast ändrad:
Något prematur fråga men ställer jag den inte kommer det skava i själen ett par dar.…

I går messade jag med en fd KS-profil och då jag hade ett par glas gott rött innanför västen råkade jag, pga kass impulskontroll, köpa hans sla023.

Så vilken är frågan då? Jo, vilket gummi är medföljande? Herr Profil har alla prylar nedpackade och kommer inte ihåg plus att det inte blir pickup förrän på tisdag pga andra åtaganden (jobb).

Vi tror att det är dragspelsgummit i den nyare och mjukare silikonblandningen men är osäkra på om det är svart eller blått. What say you, någon med kunskap?

Vidare funderar jag på gummit som medföljer spb149 istället. Jag hade en spb147 för ett par år sen och gillade det gummit. Vet någon om det blå går att beställa samt uppskattat pris? Vill inte plåga Svante eller damerna i Fältan i onödan.

Borde vara samma som följer med SLA021 och det är denna.
23B38914-EDA3-43D5-B330-8A0277630D07.jpeg

Haha nä men var kraftigt bakis eller jo förresten det blev ju 2 glas bubbel på Krons innan vi åkte till Globen för att spana in GS, och då såg jag ju 2 st MM300 ligga å blänka i Seiko montern😃. Dumt nog klämde och kände jag på den😅
Var även jag dum nog att känna och titta på en MM300 (SLA021J1).
Och så var man fast;)

Tillbaka
Topp