• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Karlsson

Panerai
Idag drog jag på mig denna igen!

Aldrig haft att göra med en klocka som gör mig så ambivalent 😅
Många gånger är den riktigt bra ändå

D7CCA5AD-C4DE-4468-A291-69EA4EF2885A.jpeg
 

Kletakisse

Breitling
Idag drog jag på mig denna igen!

Aldrig haft att göra med en klocka som gör mig så ambivalent 😅
Många gånger är den riktigt bra ändå

D7CCA5AD-C4DE-4468-A291-69EA4EF2885A.jpeg
Har en likadan. Det är den vackraste Seikon. Finns ingen annan Seiko, eller SLA… som kan jämföra sig med 025. Urtavla, finnish, dt sensuellt kurvade glaset (känns bättre än andra domeade glas;) , bezel med sitt fantastiska mjukdova klickande. Färgsättning perfekt, alla borde få möjlighet att kolla med lupp! 8L55! Frontladdad! Jag o min sla025=❤️
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
Hej,
enligt uppgift så kommer SLA021 och SLA023 att utgå från Seikos sortiment.
Hur går era tankar angående detta?
Man kan ju misstänka att det kommer en uppdaterad modell med ny beteckning i så fall. Själv så gillar jag min SLA021 men den är för tjock egentligen för min smak.
En uppdatering där man behåller samma grunddesign men gör den 1,5mm tunnare skulle vara fint.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Man kan ju misstänka att det kommer en uppdaterad modell med ny beteckning i så fall. Själv så gillar jag min SLA021 men den är för tjock egentligen för min smak.
En uppdatering där man behåller samma grunddesign men gör den 1,5mm tunnare skulle vara fint.
Med de dimensionerna skulle man ligga väldigt nära originaldesignen på caset. Även om det bara handlar om någon millimeter gör det oerhört stor skillnad. 6159-7001 ligger mycket bättre på handledan än vad MM300 någonsin kommer i närheten av. Jag älskar båda modellerna, men har alltid förundrats över hur stor skillnad den där millimetern på höjden gör.
 
Senast ändrad:

Hunter

Cartier
Man kan ju misstänka att det kommer en uppdaterad modell med ny beteckning i så fall. Själv så gillar jag min SLA021 men den är för tjock egentligen för min smak.
En uppdatering där man behåller samma grunddesign men gör den 1,5mm tunnare skulle vara fint.
Äger ingen SLA021 själv men har titta länge på modellen, gillar den estetiskt, utförandet verkar ju onekligen vara väldigt robust och klockan har ju fått en bra teknisk uppdatering utifrån de tidigare modellerna
 

Hunter

Cartier
Med de dimensionerna skulle man ligga väldigt nära originaldesignen på caset. Även om det bara handlar om någon millimeter gör det oerhört stor skillnad. 6159-7001 ligger mycket bättre på handledan än vad MM300 någonsin kommer i närheten av. Jag älskar båda modellerna, men har alltid förundrats över hur stor skillnad den där millimetern på höjden gör.
6159-7001 ser ju onekligen lite tunnare tunnare ut. Men i mina ögon framstår SLA021 som vackrare och mer strömlinjeformad.
Men du har ju onekligen en point avseende höjden på klockan.
Det blir spännande att se vad som kommer efter SLA021, MarineMaster 300 är väl närmast lite kultförklarad.
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
Service och polering för mm300?

Omega, Rolex mfl erbjuder ju polering i samband med service av urverket. Hur funkar det med Seiko och mm300, tex sla021? Erbjuds polering i samband med service och någon som råkar veta ungefär vad Seiko tar betalt för ett sådan kalas?
 

Hunter

Cartier
Hej alla MM300 entusiaster,
funderar på att byta ut länken på min SLA021 till en länk från Strapcode.
Har tittat på ett Angus-J Louis JUB eller ett Hexad.

Någon som har prövat bägge eller någon av dem på en MM300 och kan dela med sig av sina erfarenheter och tankar?
 

Henriksnapp

Breitling
Hej alla MM300 entusiaster,
funderar på att byta ut länken på min SLA021 till en länk från Strapcode.
Har tittat på ett Angus-J Louis JUB eller ett Hexad.

Någon som har prövat bägge eller någon av dem på en MM300 och kan dela med sig av sina erfarenheter och tankar?
Hej, jag köpte Angus-j i höstas och är helnöjd. Jag tycker att de rundare formerna gör klockan lite mindre toolig och något mer elegant. Länken höjde verkligen klockan. Har inget att klaga på kvaliteten på länken.

Tror hexad fungerar bra men tror klockan kommer upplevas åt det ruffigare hållet än med Angus, och det är ju en smaksak vad man vill åt.

Hoppas det hjälpte något.
 
Senast ändrad:

Hunter

Cartier
Hej Henriksnapp,
är själv nog mer elegant är ruffig, i alla fall enligt eget tycke 😁
Utifrån de kriterierna kanske en Angus skulle passa bättre?

Tacksam för all input vad gäller val av länk!
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Fick precis besked från Optura att serviceanläggningen nere i Holland väntar på delar till min SLA021 som just nu beräknas anlända i april...
Orkar inte 😂 lämnade iväg klockan 21 december och får förhoppningsvis tillbaka den under april.
 

Hunter

Cartier
Beklagar, det var tråkiga nyheter, väldigt lång tid att vänta, man kan tycka att reservdelar borde finnas på lager...
Men du får i alla fall tillbaka den innan badsäsongen börjar ;)
 
Topp