• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Maurice Lacroix -tråden

Denna Maurice Lacroix Aikon 39mm är något som på något märkligt vis har skapat ett stort köpsug hos mig, men vet inte (väldigt okunnig om klockor) de är bra eller inte

Bilagor

• MAURICE LACROIX Aikon.jpg
    MAURICE LACROIX Aikon.jpg
    433.3 KB · Visningar: 24
Denna Maurice Lacroix Aikon 39mm är något som på något märkligt vis har skapat ett stort köpsug hos mig, men vet inte (väldigt okunnig om klockor) de är bra eller inte

Det är bra klockor med stabila urverk. Gillar du den så är det bara att köra! Köper du nytt får du vara beredd på att andrahandsvärdet inte är toppen ifall det är något du bryr dig om.

Hade precis samma känsla när det begav sig för några år sedan.
Slog till på modellen med blå urtavla. Kände ju såklart till det där med dåligt andrahandsvärde, men tänkte att det var en keeper och jag har inte tröttnat på den ännu.
Har det blivit något köp ännu?

Hade precis samma känsla när det begav sig för några år sedan.
Slog till på modellen med blå urtavla. Kände ju såklart till det där med dåligt andrahandsvärde, men tänkte att det var en keeper och jag har inte tröttnat på den ännu.
Har det blivit något köp ännu?
Jag har lite andra hobbies som tarvar mina penningar just nu, men jag beställde idag en citizen automatic nj0150-81z med gul urtavla...inte så dyrt

Jag har lite andra hobbies som tarvar mina penningar just nu, men jag beställde idag en citizen automatic nj0150-81z med gul urtavla...inte så dyrt
Förstår...är i samma sits själv. Lägg där till noll inkomst i dagsläget pga studier. Så frustrerande när det finns flera klockor jag är sugen på.
Gjorde en snabb googling för att kolla hur 39mm står sig prismässigt idag kontra när jag köpte min i slutet av 2019. Snubblade över denna länk..riktigt bra pris:

https://www.uret.se/maurice-lacroix...MIhZj_kquR_wIVCWEYCh159w8QEAUYBSABEgL1z_D_BwE

Nej förmodligen är det så! Men börjar bli en principsak att jag inte vill köpa av han då vi inte kan komma fram till en fair deal (kan ändå tänka mig betala överpris nån tkr mot vad liknande beg gått för..)

Nej förmodligen är det så! Men börjar bli en principsak att jag inte vill köpa av han då vi inte kan komma fram till en fair deal (kan ändå tänka mig betala överpris nån tkr mot vad liknande beg gått för..)
Förstår dig, generellt tror jag aikons andrahandsvärde skjutit i höjden senaste året. Du bör ju dock kunna hitta en i hyfsat skick runt 10k

Förstår dig, generellt tror jag aikons andrahandsvärde skjutit i höjden senaste året. Du bör ju dock kunna hitta en i hyfsat skick runt 10k
Yes, känns som de är på uppgång och intresset har ökat! Vilket är superkul :D Tycker verkligen man hittar mycket värde för pengarna i en ML. Yes, sålts några här på klocksnack under sommaren runt den pengen

Yes, känns som de är på uppgång och intresset har ökat! Vilket är superkul :D Tycker verkligen man hittar mycket värde för pengarna i en ML. Yes, sålts några här på klocksnack under sommaren runt den pengen
Ja verkligen, tror prisökning på andrahandsmarknaden till största del beror på nyprisförändringen. Kring nyår gick dem att hitta runt 14k nya men nu får man ge nästan 20 för en ny

Jag är ny till KS och snubblade precis över denna tråd, kul att få läsa mer om ML! Jag fick denna i present av mina bröder för några år sedan och den har legat mig varmt om hjärtat sedan dess. Den enda rektangulära klocka jag ägt och det är alltid lite extra roligt att varva med! 😊

5B69B7DD-3D47-4CC4-B151-CCC0DABA5852.jpeg

En chansning, ingen som har en blå/svart/grå Aikon 39 mm till salu?
Ligger en med svart tavla på tradera för knappt 10k på ”köp nu”, fick dock intrycket att den hade lite blessyrer men kikade inte jättenoga.

Edit. Gick tillbaka och kollade och såg att den var 42mm, my bad.

Senast ändrad:
Realistiskt pris för den är ju 7-8k. Den har några rejäla dings
Säkert, jag har varken koll på priserna på Aikon eller den aktuella klockans skick. Såg att det låg en ute och att den efterfrågades så jag berättade vad jag sett. En eventuell köpare lär säkerligen granska objektet noggrannare än jag som inte är spekulant kommer att göra 🙂

Säkert, jag har varken koll på priserna på Aikon eller den aktuella klockans skick. Såg att det låg en ute och att den efterfrågades så jag berättade vad jag sett. En eventuell köpare lär säkerligen granska objektet noggrannare än jag som inte är spekulant kommer att göra 🙂
Har varit sugen på en Aikon ett tag nu men inte till priserna alla kräver 🙃

Tillbaka
Topp