Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna Maurice Lacroix Aikon 39mm är något som på något märkligt vis har skapat ett stort köpsug hos mig, men vet inte (väldigt okunnig om klockor) de är bra eller inte
Tack för svar...njae...sälja grejer är inte min grej, så ett andrahandsvärde är inget jag tänker på...jag köper bara grejer jag gillar och vill behållaDet är bra klockor med stabila urverk. Gillar du den så är det bara att köra! Köper du nytt får du vara beredd på att andrahandsvärdet inte är toppen ifall det är något du bryr dig om.
Ett tips är ju att hålla utkik på de som dyker upp på andrahandsmarknaden, går ofta att hitta nästan helt nya till ungefär 60-50% av nyprisetTack för svar...njae...sälja grejer är inte min grej, så ett andrahandsvärde är inget jag tänker på...jag köper bara grejer jag gillar och vill behålla![]()
Hade precis samma känsla när det begav sig för några år sedan.Denna Maurice Lacroix Aikon 39mm är något som på något märkligt vis har skapat ett stort köpsug hos mig, men vet inte (väldigt okunnig om klockor) de är bra eller inte
Jag har lite andra hobbies som tarvar mina penningar just nu, men jag beställde idag en citizen automatic nj0150-81z med gul urtavla...inte så dyrtHade precis samma känsla när det begav sig för några år sedan.
Slog till på modellen med blå urtavla. Kände ju såklart till det där med dåligt andrahandsvärde, men tänkte att det var en keeper och jag har inte tröttnat på den ännu.
Har det blivit något köp ännu?
Förstår...är i samma sits själv. Lägg där till noll inkomst i dagsläget pga studier. Så frustrerande när det finns flera klockor jag är sugen på.Jag har lite andra hobbies som tarvar mina penningar just nu, men jag beställde idag en citizen automatic nj0150-81z med gul urtavla...inte så dyrt
Villhöver en gul och orange !!Väldigt trevliga sport/sommar klockor från ML.
Aikon Tide tillverkad av återvunnen plast från haven. 40mm och quartz. 690 Euro.
![]()
![]()
Finns en blå på blocketEn chansning, ingen som har en blå/svart/grå Aikon 39 mm till salu?
Yes, sett den. Tyvärr orimligt pris imo men ska kolla om det är förhandlingsbart!Finns en blå på blocket
Tror du kan få den för 11,5-12 av honom. Fortfarande väldigt högt men det är iallafall inte 15Yes, sett den. Tyvärr orimligt pris imo men ska kolla om det är förhandlingsbart!
Yes, har pratat lite med han förut men verkar tyvärr vilja hålla sig kvar med sin verklighetsfrånvända värderingTror du kan få den för 11,5-12 av honom. Fortfarande väldigt högt men det är iallafall inte 15
Dessa är svårsålda, riktpris på en beggad i gott skick är max 10k.Han har haft den ute på Chrono24 ett tag innan den lades upp på blocket
Han kommer ju inte få vad han vill ha av någon så troligen kommer han ju vara villig att släppa den lägre framöverYes, har pratat lite med han förut men verkar tyvärr vilja hålla sig kvar med sin verklighetsfrånvända värdering
Förstår dig, generellt tror jag aikons andrahandsvärde skjutit i höjden senaste året. Du bör ju dock kunna hitta en i hyfsat skick runt 10kNej förmodligen är det så! Men börjar bli en principsak att jag inte vill köpa av han då vi inte kan komma fram till en fair deal (kan ändå tänka mig betala överpris nån tkr mot vad liknande beg gått för..)
Yes, känns som de är på uppgång och intresset har ökat! Vilket är superkulFörstår dig, generellt tror jag aikons andrahandsvärde skjutit i höjden senaste året. Du bör ju dock kunna hitta en i hyfsat skick runt 10k
Ja verkligen, tror prisökning på andrahandsmarknaden till största del beror på nyprisförändringen. Kring nyår gick dem att hitta runt 14k nya men nu får man ge nästan 20 för en nyYes, känns som de är på uppgång och intresset har ökat! Vilket är superkulTycker verkligen man hittar mycket värde för pengarna i en ML. Yes, sålts några här på klocksnack under sommaren runt den pengen
Ligger en med svart tavla på tradera för knappt 10k på ”köp nu”, fick dock intrycket att den hade lite blessyrer men kikade inte jättenoga.En chansning, ingen som har en blå/svart/grå Aikon 39 mm till salu?
Realistiskt pris för den är ju 7-8k. Den har några rejäla dingsLigger en med svart tavla på tradera för knappt 10k på ”köp nu”, fick dock intrycket att den hade lite blessyrer men kikade inte jättenoga.
Säkert, jag har varken koll på priserna på Aikon eller den aktuella klockans skick. Såg att det låg en ute och att den efterfrågades så jag berättade vad jag sett. En eventuell köpare lär säkerligen granska objektet noggrannare än jag som inte är spekulant kommer att göraRealistiskt pris för den är ju 7-8k. Den har några rejäla dings
Har varit sugen på en Aikon ett tag nu men inte till priserna alla kräverSäkert, jag har varken koll på priserna på Aikon eller den aktuella klockans skick. Såg att det låg en ute och att den efterfrågades så jag berättade vad jag sett. En eventuell köpare lär säkerligen granska objektet noggrannare än jag som inte är spekulant kommer att göra![]()