• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

gonza

Panerai
Men vad bra då att jag jobbar med media ;)
Men nu när jag funderat några minuter på det så tror jag det kan bli bra om det görs rätt. Finns inte vad jag kan komma på så många liknade ställen och gillar idén med att det blir lite mera socialt än vanliga ställen och att man träffar nytt folk på ett annat sett än när man går ut på en vanlig krog.
Vi tror mkt på iden, viktigast för oss blir att hitta rätt människor. Kommer blir great.
 

meo_swe

Audemars
Jag är klart intresserad!
Är ett stort fan av att kunna sätta sig på ett ställe, kunna ta det lugnt och slippa "kroglivet" så att säga . Dvs ta en öl och snacka skit i lugn och ro:)

Detta koncept känns lite som Sveriges ordensverksamhet:)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Om det cirkulerar kring klockor, då är jag absolut på.

Är bankmänniskor(kommer jobba mot IT-sidan i för sig) intressanta för dig?

Vet inte riktigt hur jag ska framföra detta utan att låta dryg, så kör rakt på saken och frågar bara, inkomstkrav?
 

gonza

Panerai
Om det cirkulerar kring klockor, då är jag absolut på.

Är bankmänniskor(kommer jobba mot IT-sidan i för sig) intressanta för dig?

Vet inte riktigt hur jag ska framföra detta utan att låta dryg, så kör rakt på saken och frågar bara, inkomstkrav?
Kommer inte att cirkulera kring klockor. Inga krav på varken inkomst eller specifikt yrke. Sociala, aktiva, intressanta och drivna människor is key!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Kommer inte att cirkulera kring klockor. Inga krav på varken inkomst eller specifikt yrke. Sociala, aktiva, intressanta och drivna människor is key!
Okok. Intresset verkar finnas här på forumet så klockdiskussioner blir nog oundvikligt:cool:

sund och bra tankegång, önskar dig all lycka till dig. Hör gärna av dig när det börjar bli aktuellt för att ta in medlemmar, skulle behöva utvidga min kompiskrets!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kommer inte att cirkulera kring klockor. Inga krav på varken inkomst eller specifikt yrke. Sociala, aktiva, intressanta och drivna människor is key!
Låter som helt rätt approach tycker jag. Låter som det finns förutsättningar att detta kan bli hur bra som helst :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Tycker detta låter spännande då det är denna typ av stammisställe, inte det lokala haket, jag kan sakna i Stockholm. Mat, dryck, umgänge med möjlighet till nya bekanta och kanske en cigarrhörna är något jag önskat mer än en gång. Intressant helt klart!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Roligt initiativ, vore verkligen skoj med ett ställe där det är bra folk, bra mat och bra dricka. Hoppas verkligen du lyckas med detta
 

Chattras

Cartier
Idén låter kanon men är det bara jag som inte fattar hur detta skall kunna gå ihop.

Du säger att det ska kosta "ett par tusen"/år. Anta att detta är 2000kr då. Med 1000 betalande får ni inte in mera än 2 mille. Eftersom mat & dryck skulle säljas till självkostnadspris så är ju detta rimligtvis er enda inkomstkälla.

Jag antar att jag missar något :).
 

gonza

Panerai
Idén låter kanon men är det bara jag som inte fattar hur detta skall kunna gå ihop.

Du säger att det ska kosta "ett par tusen"/år. Anta att detta är 2000kr då. Med 1000 betalande får ni inte in mera än 2 mille. Eftersom mat & dryck skulle säljas till självkostnadspris så är ju detta rimligtvis er enda inkomstkälla.

Jag antar att jag missar något :).
Kommer inte att vara 1000 medlemmar, så mkt kan jag säga ;)
 
Topp