Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men använder de mer innovativa material än ost?Borde inte Piaget kvala in som ett av de mer exklusiva märkena? Fina urverk och ligger väldigt långt fram när det gäller att göra tunna klockor.
Men använder de mer innovativa material än ost?
Men djisös... Kom tillbaka nya Air-King, allt är förlåtet!Urwerk?
![]()
Nu har den detBreguet borde ha fått en plats?
![]()
Instämmer, har läst lite mer på DufourPhilippe Dufour är jäääääävligt exklusivt när man tänker ungefär 200 klockor under 20 år och alla med über-finish. Bra grejer helt klart.
Haha, nej de faller nog bort på grund av det.
Tacka vet jag H.Moser! Klockor som man inte kan bit av en del och äta när man till exempel är med i någon form av nödsituation är inte praktiska alls i år 2018.
De har endast fåtal modeller som kan kvala in sig tycker jag.Borde inte Piaget kvala in som ett av de mer exklusiva märkena? Fina urverk och ligger väldigt långt fram när det gäller att göra tunna klockor.
Men det kräver ju ny teknik för att kunna producera en funktionell klocka av torkad banan och ost? Det kräver ju nytänkande, att slipa och polera metall har vi gjort allt förlänge eller?Då kan jag göra en klocka av torkad banan med keramik plättring, med ett armband som är gjord av snö leopard skin, jag tycker inte det är innovativt.
Svar på din följdfråga är för att det är mina kriterier![]()
Precis, innovation per definitionMen det kräver ju ny teknik för att kunna producera en funktionell klocka av torkad banan och ost? Det kräver ju nytänkande, att slipa och polera metall har vi gjort allt förlänge eller?
Kunde inte ha sagt det bättre självRent krasst Patek Philippe om du går på pris och common knowledge. Bland ickeintresserade så slår Rolex högt. Kollar du på auktioner så är vintage-rolex hett tillsammans med gammel-patek.
Richard Mille är skoj om man går förbi svennebananversionerna som bara är överprisat skräp men jag vet i tusan om jag tycker det är superexklusivt. Det är en acquired taste.
Independents är skoj och hur mycket jag än gillar FPJ, Laurent Ferrier och andra så är det för smalt för att vinna något sorts epitet. Dufour är i en klass för sig själv när det gäller teknisk nivå och hantverk men det är återigen för smalt.
Det tråkiga svaret är Patek. Det roliga svaret är vintage-rolex. Det tokiga svaret är RM och det nördiga svaret är Dufour. Allt annat är fel.
De brukar gå hand i hand med varandra ( hantverk/teknik och exklusivitet)Hantverk och tekniskt kunnande är en sak, och exklusivitet en annan. Exklusivitet är det som inte kan köpas för pengar: som efterfrågan, och historien bakom varumärket. Alla kan göra en orimligt dyr klocka, men skapa ett exklusivt varumärke med hög efterfrågan är en annan. Tycker Patek ligger bra till
Hade tänkt göra en utläggning om att man måste definiera kriteriet "mest exklusiv" men skriver istället under på den här formuleringen.Det tråkiga svaret är Patek. Det roliga svaret är vintage-rolex. Det tokiga svaret är RM och det nördiga svaret är Dufour. Allt annat är fel.
Jag har definierat kriterierna i TSHade tänkt göra en utläggning om att man måste definiera kriteriet "mest exklusiv" men skriver istället under på den här formuleringen.
Klart, men nu snackar vi inte om en enskild modell utan märkenPatek Philippe ref 1518 i stål, tillräckligt exklusiv?
![]()
![]()
Kriterierna borde vara sällsynt och eftertraktad. Dyrt och avancerat är nödvändigtvis inte något som gör ett märke exklusivt.Jag har definierat kriterierna i TS![]()
Jag har ju med sällsynt(mycket ovanlig)Kriterierna borde vara sällsynt och eftertraktad. Dyrt och avancerat är nödvändigtvis inte något som gör ett märke exklusivt.