• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Micro brands

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Har haft två Davosa Argonautic, och gillade dem till 90%. Baklocket och länken (i synnerhet ändlänkarna) passade dåligt i stil med resten av klockan, och så retade jag mig lite på att de även tillverkar rolexkopior. Den var dessutom i största laget för mig, så de fick båda gå (en äldre ersattes av en fräschare på länk)
Hade en MKii blackwater som hade otroligt fin finish, men den var inte riktigt det jag sökte just då, så den flippades också.
Nu har jag en Archimede Pilot H kvar, som dessvärre inte får någon handledstid. Kvaliten är det dock inget fel på.

DSC_5903.jpg


DSC_0102.jpg


DSC_5875.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Har haft två Davosa Argonautic, och gillade dem till 90%. Baklocket och länken (i synnerhet ändlänkarna) passade dåligt i stil med resten av klockan, och så retade jag mig lite på att de även tillverkar rolexkopior. Den var dessutom i största laget för mig, så de fick båda gå (en äldre ersattes av en fräschare på länk)

DSC_5903.jpg
Den där ser ju snarare ut som en Omega Seamaster 300M 2254.50.00! o_O
 
C

China

Guest
Helt i motsats till mig, gillar inte micromärken alls och tycker till skillnad från dig att dom är förhållandevis dyra och mest lever på lånad design och därav inte blir anonyma även om just märket kanske är det...

Självklart finns det prisvärda oxå som inte har lånad design...

På ett sätt så håller jag med dig, väldigt många micromärken är i själva verket OEM från Kinesiska tillverkare. Inget fel på klockorna, men prislappen blir ibland lite väl kraftig. Sedan kan det bli lite mycket när en del micromärken brer på om forskning och utveckling, när det enda som tillförts många gånger är det egna varumärket på urtavlan.

Smoke and mirrors.;)
 

mouqvist

Rolex
Gillar verkligen min nyinskaffade Schaumburg Aquamatic II
Boetten är densamma som Kemmner, Wilson Watch Work eller Deep Blue, och den klarar 2000m!
Stort plus är att den byggs på beställning och kontrolleras flera dagar innan leverans till kund.

d71dd0b4a04a6060df07b729763432f6_zpsd9ce5633.jpg
 
Gillar verkligen min nyinskaffade Schaumburg Aquamatic II
Boetten är densamma som Kemmner, Wilson Watch Work eller Deep Blue, och den klarar 2000m!
Stort plus är att den byggs på beställning och kontrolleras flera dagar innan leverans till kund.

Schaumburg gör ju sådana sjuka klockor! Fick för mig att de är svindyra, i alla fall traveler-modellen. Skulle passa perfekt som finklocka! Avskalad, vacker, handgjord i minsta detalj :hungry:
Varifrån beställde du?

EDIT: Hittade väl indikationer på att de jag kollar på kostar run 1500 euro + 20% vat -____-
 

pederr

Cartier
Har en Precista PRS-18Q med Rhondaverk som känns gedigen. 5 år kvar på batteriet, så vi får väl se om det räcker. Lite kul att också kunna "följa med" i Eddies utvecklingsprojekt.
 

Quality

Breitling
IMG_0698.JPG

Christopher Ward c60 Trident har jag haft några år. Riktigt nöjd med klockan innan uppgraderingadjävulen slog till.

Lite bristande QC då vridringen inte gick att få centrerad kl12. Men däremot fick jag erfara deras eminenta kundservice man läst mycket om. Det var inget snack, dom bad mig skicka tillbaka den till England efter att ha påtalat det via mail och fixade den på nån vecka. De stog givetvis för frakten tillbaka med.

Måste komma ihåg att slänga ut den på köp&sälj, nu samlar den bara damm!
 
Topp