• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första lådöppning!

Kocken

Omega
Snyggt, se nu till att få på en svart läderrem också så lyfter den ännu mer.
Inte alls för stor utan sitter som en smäck.
Speedmaster Pro 42mm?

Det lutar åt en månklocka för mig också om jag hittar en i nyskick eller rentav fabriksny.
Velar dock om jag vill ha originalet eller 44mm automat.
Jag var mer inne på om 40 mm passade mig bättre, kollade både på sådana o pro på chrono24.
 

Kocken

Omega
Snyggt, se nu till att få på en svart läderrem också så lyfter den ännu mer.
Inte alls för stor utan sitter som en smäck.
Speedmaster Pro 42mm?

Det lutar åt en månklocka för mig också om jag hittar en i nyskick eller rentav fabriksny.
Velar dock om jag vill ha originalet eller 44mm automat.
Bara frågan om det bler ett Hirsch eller ett orginal...
 

Bolio

Panerai
Det var ingen dålig första öppningstråd du bjuder på stort Grattis, tror de andra två får titta på lite avundsjukt på din nya vän på handleden från bordet ett tag fram över ;).
 

jabla

Sarlacc
Grattis! täcker precis mina krav på de kategorier av klockor man behöver. En badbar klocka, en kronograf och en dresskolocka. Sedan får man givetvis ha flera inom samma kategori. :)
 

BME

Cartier
Grattis! Helt rätt!
Som tidigare nämnts rekommenderar jag starkt ett hirsch Leonardo med curved ends då blir det såhär fint :)
76RCF8Z.jpg
 

pederr

Cartier
Stort grattis! Har ingen nytta av en kronograf och tycker Omega sugit ut det mesta ur modellen, men det blir ändå nästa köp.
 
Topp