• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första vintage..

vekktah

Cartier
Äh vafan, är den aldrig polerad så låt dem skicka upp den i nyskick och provocera alla vintagedicks lite i samma veva. Om du vill kan du få byta insert med mig, mitt har pärlan kvar med fin patina ;-)
 

hejo

Panerai
Shit pomfritt och ett STORT grattis :)

Sådanahär historier är helt fantastiska, man blir alldeles knäsvag.

Nu har du ett STORT ansvar att förvalta detta otroliga kulturarv ;)

Finns bara en väg att gå (om du inte vill bli bannad för tid och evighet)
- Rengöring
- Putsa glas
- Service

ABSOLUT ingen polering

Grattis!

/Henrik
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sjukt fynd! Stort grattis! Det är sånt man ligger och fantiserar om in på småtimmarna :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skulle även ta fina bilder före, medans och efter rengöring för dokumentation. Sedan slänga upp här som klockporr :)
 

hejo

Panerai
Jag vill ha den så här - "inga som helst repor på vare sig boett, vridring eller länk" ;-)


Då tror jag du köpte fel klocka....om du vill hålla dig vän med oss Vintagenördar som gillar patina.
Lösningen kan ju vara att sälja den till någon av oss nördar och köpa en sönderpolerad dito ;)

/Henrik
 

max

Dancing Queen
Grattis, ser ju väldigt fin ut!
Se som sagt till att de inte byter ilägget, tavla, plexi osv. Är det originalkrona kan det vara läge att även spara den då jag antar att du inte tänkt använda pärlan som badklocka :D

Vidare skulle jag föreslå att om du fortfarande har kontakt med den tidigare ägaren så be denna skriva ner klockans senaste 30års liv i text, lite bilder, anekdoter, var han köpt den osv och sen kontaktuppgifter och en fin underskrift. Kommer att vara en rolig touch till klockan om 10 ytterligare år!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Nu är den inlämnad hos Rob E. Det blir service, rengörning och ett nytt plexi. De rekommenderade inte att polera plexit, bättre att behålla det som det är för en ev framtida försäljning.
 

10past10

Omega
Gör inget överilat.

Sätt på ett servic glas, behåll det gamla. Använd den i ett år sen kan du nyktert fundera på vad (om) du skall göra något mer. Mycket lätt att göra bort sig om man blir ivrig.

Jag skulle köra den som den är, kanske tvätta den lite med ljumet vatten. (Om den är tät.) Serva om det behövs, men i så fall vara noga med att inget av det synliga rörs.

Grattis så ända in i helvette mycket till en svårt mäktig skorpa.
 

Lunkan

Cartier
Renovera hjärtat, låt den åldras till utseendet. Inga skönhetsoperationer, du kommer ångra dig senare ;-)
 
Topp