Først og fremst synes jeg det er unødvendig å lage en tråd om dette, da du ikke har svart på min siste PM angående dette
@Painting Golem .
Klokken har fått den servicen som er beskrevet i papirene
@Painting Golem har fått av meg sammen med klokken. På service hos min urmaker var avtalen at han skulle få klokken til å gå skikkelig. Dette ble gjort og klokken fungerte perfekt i de ukene/ månedene jeg har hatt den etter service. Det medfulgte 12 måneders garanti. Det betyr at hvis urverket ikke går som det skal dekkes det av garantien. Etter at klokken var på service brukte jeg den flere ganger og jeg merket ingen problemer. Slik var det også da jeg pakket den skikkelig ned og sendte den til
@Painting Golem .
Jeg synes det er leit at det viser seg nå etter at klokken har kommet frem at det er problemer med den. Den har vært under transport i en uke, og jeg har heller ingen anelse om hvordan den har blitt behandlet etter den kom frem. Jeg har tilbudt meg å få klokken tilsendt til meg slik at jeg kan ta den med til min urmaker for å få den reparert på garantien. Jeg har også sagt at jeg ikke vil betale for fraktkostnadene og momsen dette medfører. Dette fordi det er garanti på klokken og reprasjonen blir kostnadsfri.
Jeg foreslo at
@Painting Golem skulle ta kontakt med sin lokale urmaker for å se på klokken, da dette kanskje viser seg å være billigere enn å sende den frem og tilbake til Oslo. Jeg forslo også at han skulle ta direkte kontakt med min urmaker i Oslo for å slippe meg som mellomledd hvis han vil benytte seg av garantien, men at jeg kunne være mellomledd hvis ønskelig.
Jeg liker ikke at dette blir en "sak", da jeg ikke har vært urimelig på noe vis. Jeg har solgt en klokke som har garanti på service og som fungerte godt i mitt eie og i det sekundet jeg pakket den ned og sendte den avgårde.
Hvis det egentlige problemet her er de hundre kronene det koster å få sendt den fra Oslo etter ny service hos urmaker kan jeg nå endre mening og si at jeg betaler det det koster å sende klokken fra Oslo for å få løst denne saken.
Jeg har ikke interesse av å selge en defekt klokke for å så få et dårlig rykte på Klocksnack. Jeg har gjort flere handler som både kjøper og selger og har fått gode anmeldelser tidligere, og vil gjerne fortsette med dette.